Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterböckerfilmtips
Läst 2067 ggr
Trisha
1

Lite filmtips....

Har sett några filmer som jag tycker är sevärda.

Knowing

Yesterdays Children

The Day The Earth Stood Still

Kanske inte allas smak, men jag gillade dom!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Denna kommentar har tagits bort.
Virvla-
0

En film som jag verkligen såg fram emot att se var "The celestine prophecy" Efter boken Den nionde insikten. Flmen var ganska bra men det inte så lätt att göra boken rättvisa.

Elisabeth-J
0

Vad bra med tips om bra filmer Elinor! Kan du inte skriva lite och berätta om vad filmerna handlar om? Tungan ute

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Trisha
0

Knowing handlar om barn som får till sig kunskap, som visar sig vara förutsägelser och vad kan man göra av detta när man förstår att det kommer att ske allvarliga saker… Kan vi påverka skeendena..?

Yesterdays Children är en film baserad på en bok skriven om verkliga livet av en kvinna som började drömma om sina barn, men inte här och nu. Hon tar sig till Irland och letar reda på barnen, som nu är vuxna. Stark historia som verkligen berör…..

The Day the Earth Stood Still - utomjordingarna landar, inte hemligt och diskutabelt utan med stor entre. Frågan ställs från ledarna i världen - vad gör ni här, vad vill ni? Dom vill rädda jorden, det låter ju bra ända tills man förstår att det handlar om att utplåna människorna, det är ju vi som är hotet mot vår planet….

Gillade också Celestine Prophecy, även om det som du säger är svårt att göra hela boken rättvisa.

Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

OmShanti
0

Vad passande nu till helgen!!!

Har bara sett "The day the earth stood still" på din lista. Mmmm filmtajm!!!

Själv så kan jag rekommendera några gamla rullar i olika genre:
"Stigmata". OBS 2 slut finns vad jag vet. Mycket vacker film!
"Den gröna milen", Stephen King överträffar sig själv. Varm med själ och hjärta. Dock skrämmande ibland.
"Livet är underbart". Börjar som en Nils Poppe fars men ändras därefter radikalt. Skildrar sen koncentrationslägrer vistelse med far och son, där fadern gör allt för att hålla lågan uppe med en otrolig positiv inställning. Makalös!
"A room with a vies". Super romantisk med filmfotto som får en att tappa andan. Fantastisk filmmusik, opera med Dame Kiri, the best.

Såja, så bidde det inte med för de 25örena!
Kram!

Paranormala6aktivite
0

The Day The Earth Stood Still är en bra film,Gillar alla "naturkatastrof" filmer mm

Day after tomorrow är bra också men kanske ballar ut aninngen,samma som armagedon!

Paranormala6aktivite
0

# 6 JAAAAA Stigmata är en super bra film! Ja gillare den assor och musiken i den oxå =)

Paranormala6aktivite
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen är det någon som sett

THE HAUNTING IN CONNECTICUT

det är en verklighetsbaserad film som faktiskt släpptes för kanske 1 månad sen,den va sevärd,men de för att ja tycker de intressant med verklighets baserade filmer!

Men ja tycker att man ska ge den en chans om man gillar andar övernaturligt mm

Elisabeth-J
0

Tack för era recensioner på filmer som verkar intressanta och bra, härligt med lite tips inför den kalla årstiden Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ghosthunter
0

Ett tips på en bra "spökfilm" utan onödiga effekter, gröna monster, blod, etc, etc, är:

The Haunting (1963)

Den har bra foto, bra skådespeleri och har en "spöklik" atmosfär som kan få håret på en docka att resa sig!

rekommenderas starkt!

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Paranormala6aktivite
0

the shining är super bra

( inte den med jack nicolson även om han är super bra i filmen )

utan den nyare versonen som är över 2 h

sen roses red med stephen king är ok skit bra,13:e Gosths hmmm jade finns ju en del bra film!

Har sett the haunting,men inte från -63 ?? eller kan ej placera filmen riktigt

Paranormala6aktivite
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

kOLLA IN TRAILERN PÅ FILMEN JA NÄMDE

The Haunting in Connecticut -

DEN ÄR VERKLIGHETS BASERAD

Paranormala6aktivite
0

DETTA ÄR TRAILERN PÅ STIGMATA!

EN MYCKET BRA FILM OXÅ =)

Ghosthunter
0

Paranormal - ´The Shining´ är klart en av mina favoriter också och jag gillar båda versionerna, men föredrar originalet med Jack Nicholson….han spelar suveränt bra!

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Paranormala6aktivite
0

hÄR E TRAILEN PÅ Thirteen Ghosts

=)