Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1793 ggr
nyfiken51
0

Fenomen

Jag undrar om någon kan gen mig något råd. Det hela började för snart 7 år sedan. Då var det min tefon och mobile som började ringa,utan att någon ringde. Fanns inget på displeyvarken  på fasta telefon eller mobilen. Dettta på gick över ett år tidÄven min son fick vara med att det ringe utan det fanns något på displeyen..Man försöker ju  hitta logiska förklaringar till det hela.Men till slut måste jag, och  inse att det inte fanns någon "natulig" förklaring

Skriv om det på en sajt och fick  kontkat med, ett kännt medium.Han menade att andevärlden pockade på. Märkligt nog etfter det slutade påringningarna strax efter.

Men bara  för att ersättas med ett nytt fenomen. Det kom kraftiga smällar och knackningar,oftas från finrummet.Men även från andra ställen i lgh.(vid några enstaka tillfällen tyckte jag,också  att någon ropade mitt namn) Smällarna kom även när jag hade besök. Som vanligt letar man efter "naturliga" och logiska förklaringar.Till slute blev jag van vid dessa smällar/knackningar.Även om jag undrade vad det kunde vara.För någon logisk förklaring hittade jag inte,nu heller

Flyttade för ett halv år,sedan.Då blev smällar mera påtagliga. Trodde att hela köket skulle falla samman,så kraftiga blev smällarna. Då förstog jag någon eller något var med mig. Inte  något plats bundet,som jag ett tag var inne på!!  Men jag har ju heller aldrig upplevt något obehag. Så jag fick lära mig leva med smällarna/knackningarna.

För två  månader, sedan ,var jag på en sittning.Och det första mediumet säger.Är att jag har besök från ande världen.Blev väl lite förvånad när jag fick reda på vem.

Fick också budskap/råd från personen. Och som förra gången.Så upphörde smällarna i lgh. Men har ett nytt fenomen dykt upp.Det är att min väckar klocka,som "spökar" tiden flyttas fram,en timme. Fast jag vet att jag inte rört klockan. Och jag bor ju ensam,så det kan ju inte vara någon annan heller. Jag upplever ingen obehag nu heller. Är det åter igen andevärlden.Eller jag knäpp…

Hoppas någon kan "känna eller se" vad det kan vara..

Mvh Siv

Ghosthunter
0

Nyfiken51 - Jag tycker det verkar som om andarna är desperata och vill ha hjälp,uppmärksamhet eller kanske vill förmedla något till dig som kan vara till stor fördel för dig. med tanke på de kraftiga smällarna kan det vara så. Jag tror att det är andevärlden som fortfarande spökar hos dig. Säg åt andarna att lugna ner sig om du vill….ibland kan det hjälpa lite…inte helt, men det kan lugna ner situationen en aning. Lycka till!!

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Denna kommentar har tagits bort.
Trisha
0

Det allra bästa, Nyfiken är ju att du tar reda på vad det är som händer, att du själv litar mer på vad det är du uppfattar och om det är något med helt naturlig fysisk förklaring som sker, eller om det har någon medial orsak.

I slutänden är det din egen uppfattning och övertygelse som räknas. Gör vad du kan för att utveckla dina gåvor om det känns rätt för dig. Du kan få råd av andra människor, men du är den som vet till slut.

Lycka till!

Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

nyfiken51
0

Hej Fredrik!

JAg tror också att att andevärlden vill mig  något, men vad?? När det var som värst.Så bad jag att det skulle bli tyst.( ja..rent av skrek,nu får det vara nog) Och det blev väl tyst en vecka ungefär. Jag tror väl inte att dom "spökar" för mig. Men det kan väl mycket väl så också.Men att andevärlden vill någo är tydligt,  men vad??? Det brukar ju bli lungt ett tag.När jag fått bekräftelse, att något finns runt mig. Bara för att återkomma ingen,men då i en annan skepnad.Men i dag har det varit lugnt ,ingen klocka som ändrat tid eller såObestämd Hoppas att det inte blir något mera..Men jag tvivlar..Andevärlden gillar,att skoja med mig tydligen..

Mvh Siv

nyfiken51
0

Hej Elinor!!

Jag har uttömt alla logiska och naturliga förklaringar..Har även haft vänner som hört smällarna (telefoner som ringt,utan att någon varit där.Eller någon nr kommit upp på displeyen) Under en kortare tid (en vecka ca) Hade även jag en lampa som krångalde (lampan var inte trasig,varken före  eller senare.Har inte bytt lampa än,Så den var ju inte på väg att gå sönder ) Men då "visst"  jag vem det var.Sa att det var okej.Att jag förlåer och han kunde gå vidare. t.Sen blev det lugnt.Detta har jag också fått bekräftad hos två olika medium..

Numera är jag övertygad om att det är något.Men det tog ett som sagt ett  par år..Man vill ju inte tror att man är "galen" att man " inte har alla hemma". Men som sagt i dag/kväll har det varit lugnt..Så kanske lugnt har lägrat sig äntligen…

Mvh Siv

nyfiken51
0

Skrattande Go vännen det tar sig..Kämpa på du.Flört Det blev ju lite mera än prutt,den hära gången du!! Glad

Trisha
0

Se vad du kan göra för att förkovra dig och lära dig mer om hur du bemöter det hela! Det är ju en spännande färd, eller hur…?! När man inte längre är rädd utan får veta mer och mer om vad som mer finns utöver det vi fick lära oss var verkligheten….

Än en gång - Lycka till och känn gärna glädjen i det hela… För mig var det som att komma hem när jag förstod mer vad allt handlade om.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

nyfiken51
0

Hej Elinor!

Tack för de uppmuntrande orden. Få se vad framtiden visar. Bara lite jobbigt att veta vad man ska börja.Men jag få väl be andevärlden visa mig vägen.Kanske jag änteligen kommer "till skott" Jag är otroligt senfärdig av migFoten i munnen jag..Om det är mening,att jag ska vidare,och utveckla mig .Så måste mina" vänner,från ande världen"  tycka.Att jag är den mest  senfärdigast människan på den jord. Fattar noll

Men jag har i alla fall.Titta på vad det finns för kurser/utb och så..En liten början i alla fall..

Ghosthunter
0

Nyfiken - jaha, du har provat att säga ifrån. Trisha har ett gott råd på lång sikt. Men annars får du väl ta hem ett medium och "rensa" huset!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"