Tänkvärt
"Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser.
Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare!"
Värme & ljus till er alla goa själar!
Anna
Kanoners Anna<3:))
Så sant som det är sagt
/ Kram Rore
Det är så sant, och att man även kan glädjas åt det lilla, det behöver inte vara så stora saker.
Tänk bara att kunna stiga upp på morgonen, (även om ryggen värker)

Så sant trollet..Brukar också försöka att alltid se det vackra i det lilla..Kan tycka att dom "hatade" maskrosorna i gräsmattan är ljuvligt vackra att se på..
Bra med positivt tänk, hjälper i många situationer

Något med denna bild som gorde mig modfälld, tungsinnt. Motivet borde göra något annat.

#7 Åh Sven..Jag som ville ge dig ngt vackert..!
#8 Finaste xinluo..SÅÅ fint..Precis som du & din Gudomligt goda själ! Varm kram

#9 Tyvärr suger man i sig annat, än det man borde.

#11 He he..Du e en spännande person kära Sven..Men jag vill gärna placera dig i skog & mark..natur & frihet iaf 
Visst är maskrosor vackra, där de står ute.
Jag tycker även att skator är vackra fåglar, och de är skojfriska och lite komiska när de "promenerar"
Glömde att bifoga mitt recept som jag skrev för många år sedan men som håller än/kram Spanaren
Kakan som förgyller vardagen
Börja med att blanda i överseenden
och sen blandas allt detta ihop, med din svalda förtret.
Rör ihop humor och många leenden.
Tillsätt även dom många glada skratten,
och avsluta det hela med att stoppa i lite skrattkramper.
Vill du, så strö gärna på
lite av dina glädjetårar också.
Njut av kakan,
och sprid receptet vidare,
så blir allt så mycket roligare.
© Spanaren

Åh spanaren vilken positivitet..vacker bild & härlig kaka..Lovar att sprida receptet vidare 
Ljus & värme
Ps..får jag kopiera receptet? 
Härliga Anna, du tog orden ur min mun eller hur det nu är :) Satt i en tråd förut och tänkte skriva något fint om dig i den mediala sittnings tråden men så tänkte jag nej jag skriver pm istället, o så kollar jag nästa tråd som är denna och ser din text som är klockrent så som jag kände och ville tala om för dig att du är en glädjekälla, och det för oss alla härinne. Tack Anna och alla andra som är ljusbärare
# 16 Visst får du det om du anger mitt namn då 
Pm:ar dig/kram Spanaren

Tack själv outgrundlig..Du om någon är väl en riktig ljusbärare..Ger oss alla här väldigt mycket av din fina kunskap & ditt ljus
Jag är säker på att vi alla här på ÖN tycker detsamma..så jag pratar nog inte bara för mig själv..!
Varm kram & ett guldregn över hela dig
../Anna

Spanaren vilken vacker bild du visar oss. Får jag "låna" den. bara för min egen skull?
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

#18 Tack..

Nu känner jag glädje igen när jag går in på ÖN 
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Den som frågar får alltid det rätta svaret och svar ja till #20
/kram Spanaren
Ps Bara för ditt eget bruk :-)
Tack det var oväntat svar. Jag är väldigt självkritisk och rackar ner på mig själv när jag gör något utanför ramarna och då nollställs min plussida. Med andra ord jag lägger mig på plus/minus noll. Vore skönt att en dag uppnå min gamla hederliga stabila känsla av mig själv "Bettan hon e säker hon" 
Glad är jag ändå för att du är den du är och kan rycka tag i folk, lysa upp vår väg. Tack!
#12 Kork eken är inte hela mitt liv
En bukett
Jag plockar en bukett.
Där finns, dom långa ståtliga.
Korta, men kraftiga exemplar.
Tunna, och fint graciösa.
En del med tjockt glänsigt hår.
Fullt, av fina och kala hjässor.
Plockar med, unga och gamla.
Blandar i, alla kulörer.
Tror inte, någon är glömd.
Buketten gör sig så bra,
för vi alla, är så olika.
Finare bukett, finns ej.
© Spanaren
Ps Datorn tyckte rubriken skulle vara stor 

#28 Den sa SÅ mycket..att vi alla är en precis lika viktig del i det stora pusslet..Livet!
Tack för att du delar med dig av dessa!
Kram Anna
#28 Ja verkligen fint Spanaren
Tack # 30
/kram Spanaren

#32 Så vackert har du skrivit det själv?
/kram Spanaren

Tack Spanaren
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

#33 Nej tyvärr, jag snubblade över den någonstans på nätet för många år sen. Men jag tycker att den är så klockren 
Kram!
Tack alla för allt gott ni gör i denna tråden, vilken kretivitet. vackra dikter, vackra foto och härliga värmande ord.
Jag blir så varm och glad!
Kramar till er alla solar 
" Var nära naturen - var när dig själv "

Gott, gott, gott för hjärtat att läsa. Kramis till dig Anna som satte fart på detta…
Elinor
Man får ingen annan att växa med att förkrympa sig själv…. Våga vara Ljusbärare, härligt!!!!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus