Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1509 ggr
Ingu1
0

Pyroman.

Hej.

Jag måste få berätta…

Blev glad när jag vaknade i morse och inte känt av ngn brandrök inatt…

Vi har en pyroman som härjar i vår lilla by med ca 3000 invånare, sista anlagda branden var måndag-tisdag natt i förra veckan ca 300 meter från vårt hus. Det har varit ca 9 bränder på kort tid. Igår hade jag en obehaglig känsla av att uthuset ca 50 m från oss verkar stå på tur då jag igår upptäkte en lite glasruta var borta från dörren där. Jag fick en sån där negativ känsla…är det så det kanske kan gå till, om några nätter kanske en bensinbomb kastas in där, stygga tanke… En av de nio bränder har rubricerats som mordbrand.

Visst är det ruggigt värre..?

Ikväll är det möte i byn om hur vi skall hantera nattbränderna, vet inte om jag skall våga gå… Pyromanen finns säkert med i församlingen.

Kram, Ingu.

Anna-H-K
0

Men hua vad olustigt Ingu, jag hoppas verkligen att dom får tag i pyromanen! Tänk att det ska behöva förekomma sånt här..Hela familjer får vara rädda för livet! Nej usch!

Tänker på dig med ljus & värme..!             Kram Anna

Elisabeth-J
0

Vi har samma problem här i byn, flera bränder i bilar, husvagn, lada och bostadshus. Det är fruktansvärt och jag hoppas att dom får tag i dom som gör det här snart innan någon kommer till skada.

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ingu1
0

Tack.Glad.

Vargflickan
0

Jag vet hur det känns, jag bor också i ett eldhärjat område. Det har brunnit hus här i flera år, men polisen har inte fått fast någon. Drömde inatt att förrådet i mitt hus hade börjat brinna, fast det var "bara" en dröm får vi hoppas Glad Man sover ju oroligt vilken är självklart när man är på sin vakt. Jag har dubbla brandvarnare och vaknar på nätterna vid minsta lilla ljud, en bil på parkeringen etc. Usch, jobbigt:(

Lycka till på mötet! Och ett litet tips, då det brinner någonstans och folk samlas för att se på släckningsarbetet: stå vid sidan av och fota. Polisen brukar vilja se dessa bilder från olika bränder och jämföra om samma person finns med från olika bränder. Brukar ju vara så att, i alla fall pyromaner, ofta vill se sina "dåd"… Polisen i mitt område har till exempel gått ut i tidningarna och vill att man ska höra av sig om man tagit kort.

Hoppas det lägger av snart! Kramar.

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Ingu1
0

Tack.

Det har aldrig ngn sagt…om att fotografera. Hoppas polisen gör det, jag antar det… Men vad bra…

Nu har det varit lugnt i ett par veckor…

Kram, Ingu.