Hur göra?
Har en bekant som börjar tömma oss på energi. Hur ska man göra för att behålla orken/energin? Någon som har nåt bra tips?
Den personen skulle jag inte umgås med.
Dra dej ur om du kan.
Kram till dej.

#1 Jag kan tyvärr inte det då vi jobbar tillsammans….
Släpp taget, gå vidare med ditt eget liv…
Du kommer att må mycket bättre! Ibland måste man vidare, i all välmening både för dej och din bekant.
Då var det lite värre ja.
Men försök att nonchalera då personen försöker att ta din energi i från dej.
Strunta i att lyssna om du kan.
Jag hade med en sån person nära mej i mitt arbete. Men jag orkade inte med henne och backade två steg och lyssnade till slut inte på henne.
Försök kanske att ta avstånd från personen? Förstår att det är jobbigt man vill ju inte vara elak. Elelr prata med personen och säg som det är?
Ja du, det är ju svårt….men det enda är ju att koppla bort känslorna när det gäller denna person, för det är ju just på känslor dom spelar sitt spel o suger ur en energin….
Om du inte kan säga ifrån vänligt men bestämt då förståss….fast det tar ju oxå på energi, om man är den där tysta sorten som person så att säga…..
Håller tummarna för att det löser sig för dig..
Kram
Eija
Hej Kali!
Många gånger handlar det helt enkelt att stå stark och värna sina egna värderingar.
Jag vet att det kan vara svårt, framför allt om man kanske alltid varit den som varit snäll och ställt upp.
Nu vet ju jag inte vad saken gäller, men skriver ändå
.
Människor (energitjuvar) har en tendens att lägga över sina problem på andra om de får chansen.
Ibland kan vi luras in i detta pågrund av att vi vill vara schyssta och hjälpsamma och kanske tillfredställer vi våra egon på samma gång.
Vi känner oss duktiga. Jag vet det. Jag har varit där
.
Då handlar det om att komma till insikt om att lämna tillbaka ansvaret till den som stjäl energin.
Den enda människa vi någonsin har ansvaret helt och fullt inför, är oss själva.
Visst ska vi hjälpa om vi kan.
Men vi måste hjälpa på rätt sätt och inte kliva in och ta över i andra människors liv.
Eller låta andra människor ösa sitt sk,t över oss.
Fungerar inte detta, då är det dags att ge sig av från personen i fråga.
Åtminstonde för en tid.
Lycka till.
Kram Rore

Tack för alla svar, problemet är ju att vi jobbar tillsammans men imorgon ska jag och min andra kollega ta upp detta och då får vi se vad som händer ,men det är jättejobbigt hon är sur ,tvär ,lynnig, vad man än gör så är det fel . Så här har det tydligen varit i alla år men ingen har vågat säga något tidigare …..
Då är det ju jätte bra att ni ska ha samtal. Även om det käns jobbigt.
Men människan kan ju inte förändra sig. Om ingen talar om att det är galet och tokigt.
Nu får hon ju en ärlig chans att se över sig och sitt sätt gentemot andra.
Förmodligen reagerar hon med ilska. Men det är ju egentligen en naturlig reaktion. Dels för att skydda sig själv och för att få andra att backa.
Skickar styrke kramar till dig. Stormar mojnar de också. Glöm inte det
Hoppas och önskar dig/er all framgång imorgon med ert samtal.
Håller tummarna för att ni alla lyckas att föra diskussionen utan att anklaga varandra utan ta det som svårigheter/exempel på saker att förbättra för alla.
Sedan finns det vissa personer som aldrig vill se och då är det inte lätt att föra diskussion.
Ni är modiga så lycka till ville jag säga

Ni har nog rätt i det ni skriver det kommer att bli ett tufft samtal men det kanske för något gott med sig ,Jag vet inte ,men jag hoppas .Själv känner jag mig väldigt låg idag och det brukar jag inte göra det är väl efter alla tysta påhopp jag/vi fått ……
Lycka till kali,
ibland är livet som en berg och dalbana…
Kram från Sisa 
Friskt vågat, hälften vunnet
Har själv en sit. på jobbet men jag är inte i skottgluggen men ack så jobbigt för berörda, dock lugnat sig lite nu.

Tack för alla tips och råd jag har fått. Jag håller med #14 om att detta är en "prutt"situation
hahaha
Samtalet gick bra tror jag …..vi får väl se hur om det blir någon förbättring men det har jag svårt att tro.Det är alltid jobbigt när andra inte ser vad dom gör men vi är iallafall de första som har sagt vad vi tycker och då har människan varit så här i 20 år
tydligen så har ingen vågat säga till tidigare ………Vi fick förklaringen att hon tappat kontrollen……
Kram Katarina
Tänk dig att du har ett jättestort ägg framför dig. Gå in i det och därinne kommer du att finna en mängd mjuka kuddar. Slå dig ner i bland dem och när du är fullkomligt avslappnad så tänker du dig att äggets väggar blir hårda som sten eller järn. Det ska finnas en dörr i ägget, och den ska också vara av sten eller järn. Lås dörren. Nu är du trygg och ingen kan släppa ifrån sig några negativa energier på dig, de kommer inte igenom ägget. När du vill komma ut ägget och vill hjälpa någon av egen fri vilja, så går du bara ur ditt ägg..
du kan gå in i det igen när du vill!
Kramen!
U R us

Ett råd..Var personlig men inte privat! Jag tror inte denna person gör detta av illvilja, utan hon är säkert helt tömd på energi själv & detta påverkar er andra!
Försök bygg upp ditt skydd(runt din aura) med hjälp av visualisering! Frys inte ut..lyssna istället ty jag tror att det finns mycket att lära här, trots att situationen är jobbig!
Jag lovar…det blir bättre..Vad är det hos denna person som du känner igen i dig själv? Använd spegeln
& ta det nu på rätt sätt!
Lycka till & Kram Anna
Instämmer med #17.
Det du strålar ut får du tillbaks genom denna person för att du ska ta tag i det. Gör du det så kommer det inte tillbaks. Gör du det inte så kommer du att få uppleva samma sak om och om igen, tills du tar tag i problemet. Vi alla hamnar i situationer som hjälper oss, så vi ska egentligen vara tacksamma för att det visas för oss så att vi kan göra något åt saken och bli fria.

#17,18
Jag håller med Er om att det man utstrålar får man tillbaka, stämmer jättebra: Har upplevt det jättemånga gånger men om 2 i arbetslaget sänder ut positivt hela tiden men den 3 vill inte ta emot detta hur gör man då? För det har blivit lite så, tyvärr.
Det är jättejobbigt att vara positiv då man bara får sura, elaka ,vassa kommentarer tillbaka men nu tänker jag lägga detta i en malpåse och inte bry mej nåt mer så får vederbörande göra vad hon tycker är bäst för henne. Jag måste se efter mitt hus nu.
Ha en bra dag alla!

#19 Stå på dig Kali..Du utstrålar så mycket värme…så det ska du också få tillbaka 
Lycka till & kram Anna