Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1003 ggr
[matildax]
0

Vad tror du?

Hej! :)
jag satt och pratade med en kompis via msn.. vi kom in på andar och döden. Och vi tror väldigt olika om allt. Han tror att livet är en fas som man måste passera för att sedan komma till himlen och gör man inte rätt i detta livet så nåste man "göra om" det. Dvs leva en gång till. Själv så tror jag inte alls att det är så. Jag tror att man lever, dör, kommer till himlen och sedan föds på nytt. oavsett vad. Han ser det snarare som ett straff.
Jag tror oxå att man väljer vilket liv man vill leva, man väljer sina föräldrar mm. och får sedan hjälp av guider och skyddsänglar. jag tror inte heller på slumpen. Allt händer av en mening.
Han tror inte ett man väljer vilket liv man vill leva och tror snarare på slumpen. Han tror att man måste lyssna på sina skyddsänglar och guider för att få hjälp.. Han tror oxå att man kan komma till helvetet - ngt som jag absolut inte tror på.

ja som ni märker så tror vi väldigt olika, men hur tror ni att det är? :)

Cathy
0

hehe ännu en som går och funderar precis som jag. Glad.

[matildax]
0

#1 hehe ja, men det är väldigt intressantGlad

[Hazelnut87]
0

Men om man får välja vilket liv man vill leva..

Hur kommer det då att det finns svältande barn tex?

Det lär väl ingen välja, hehe ! :P

Sen det här men himlen och helvetet tvivlar jag faktiskt på.
Jag tror att alla kommer till samma..

Hmm.. tror jag?

Hahah svårt att veta alltså Tungan ute

unauthorized
0

#0 Om allt händer av en orsak eller mening, dvs att det skulle finnas en redan färdig plan. Vad är då vitsen med att finnas till? Då är ju målet också redan färdigt och vad är då vitsen att spela matchen om resultatet redan är klart?

Jinaum
0

Jag vet inte om det är något underligt med mig. Men jag tänker ALDRIG på det där förens någon nämner det. Man känner sgi lite udda. Jag funderar på varför mitt liv är som det är. Omstädnigheter som har med nuet att göra. Men efter döden så att säga tänker jag nästan aldrig på. Men det är intressant att läsa för då kommer man ju tänka på det å så.

Det enda jag brukar svara dock när folk frågar mig brukar vara. Det måste finnas en balans. Balansen mellan gott och ont. Motsatserna av tro hopp och kärlek vilka jag anser vara bland annat människans starkaste ord vi lever efter. Är väl det enda jag anser vara skäll till att det är som det är. Men där efter…

Gaia/moder jord. Jordens själv.. Jag vet faktiskt inte. Jag har svårt att grubbla över det för jag lär aldrig få något svar förens jag dör. Jätte svårt ämne!

[matildax]
0

#3 hmm, det är ju klart.. men kanske är meningen att man ska lära sig något av det? Ngt som man tar med sej till nästa liv lr liknande?..

#4 Bra poäng.. men det kanske är resan dit som man ska lära sej ngt av? Man kanske får hjälp att komma till "målet" av sitt liv fast det inte är det som räknas?
jag är inte så bra på att förklara vad jag menar men hoppas att ngn fattar ändå ;)

kan ju oxå säga att det som jag skrev i inlägg 0 är "förenklat", självklart så tror jag inte att det är så lätt som det låter då men ja ^^ jag tycker ändå att det som händer borde ha en mening och ske av en orsak Glad

Rosina1
0

Om man "missat" sin livsväg som är utstakad så får man göra om det i ett annat liv. Hela det livet behöver inte upprepas rakt igenom, men om man har missat en viktig sak som man skulle lära sig av i det förra livet så får man göra om den grejen.

chik
0

Kan det inte vara så att vi redan är i Helvetet?????

Lena.P är jag i verkliga livet.

Spiggen
0

Japp exakt vi är nog i helvetet.Så mycket ont som existerar på vår jord så vore det konstigt om det inte var så.Sen kan man fråga sig om det finns något mer än jordelivet.Kanske bara blir svart som natten.

Vem vet.

Sökaren.

Ghosthunter
0

Chik och Spiggen - ja, man kan ju undra faktiskt. Det är alldeles för mycket ondska i vår värld. Matildax nämnde himlen….själv har jag ingen traditionell kristen tro eller tänkande, så jag tror att vi går vidare genom  det berömda ljuset, in i en annan dimension, som ligger pararellt med våran…men inte upp i himlen. I den dimensionen eller andra sidan kommer vi att möta nära och kära som kilat vidare innan oss och alla våra bekymmer från denna sidan är borta. Jag har dock respekt för den kristna tron….men min tro är annorlunda!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Spiggen
0

Ja jag hoppas på din teori det vore bra trisst om det bara blev svart.

Alla pratar om ljuset och hur det kommer sig.Man kanske ska lyssna på sig själv om vad själen tror för den vet nog vad som kommer att hända.Mäniskan har nog för många teorier,enkelt blir det nog.

Förmodligen blir döden som att äta mat eller att gå på toa.

Kan det vara så att det vi mäniskor ser är så begränsat o så litet .Vi tror att vi vet allt o kan allt men så är det icke.Allt har ett liv men inte som vårat liv,lite konstigare o lite mystikare men ett liv.

Sökaren.

Ghosthunter
0

Spiggen - Ja, vi människor är verkligen begränsade. Det finns mycket mer där ute än vi någonsin kommer att veta. Våra sinnen är inte tillräckligt utvecklade som många djurs sinnen är. Vi är mycket begränsade i syn, lukt, hörsel, etc.

Vi får väl alla svaret när det är dags för oss att kila vidare. Tills dess kan vi som tror på det paranormala samla erfarenheter och nya kunskaper på vägen…som fallfrukt under äppelträdets grenverk…oj, nu blev jag nästan poetisk också! Skrattande

Den där tunneln av ljus när vi vandrar över till andra sidan är så vanligt förekommande hos medium och vid nära-döden-upplevelser, så jag tror att det är så. Vissa vill inte eller kan inte gå in i ljuset och fastnar som spöken i en sorts dimension mellen denna och andra sidan.

/Fredrik

Värmland"

unauthorized
0

#12 Nära-döden-upplevelser med ljustunnlar etc kan mycket väl vara en reaktion på nedsatt syretillförsel till hjärnan. Eftersom hjärnor fungerar mycket lika på människor så kan det förklara varför så många får ungefär samma "bilder" eller upplevelse. Läste som hastigast något om detta nyligen, ska se om jag kan hitta det igen. Jag tror alla som haft ett blodtrycksfall kan berätta om små stjärnor i synfältet eller att synen i princip försvinner, ett exempel på att hjärnor uppför sig likadant hos människor.

Ghosthunter
0

#13 Ja, det är också en aspekt av fenomenet.

Värmland"

Ghosthunter
0

Admin - jag vill ta bort #14..varför funkar det inte?Skrikandes

Värmland"

[matildax]
0

himlen kanske är fel ord.. men en plats för alla efter detta :)
hehe, jag är inte kristen och tror inte på gud lr liknande (;

#7 intressant.. det låter rätt på något sätt.

#9 så hoppas jag verkligen inte att det är ;/