Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 4181 ggr
Jinaum
1

Rävar

Jag läste en anna tråd och kom att fundera på symbolik. Såg en räv i förgård (alltså lördags).

Sett rävar tidigare. Inget ovanligt ju. Men jag har aldrig sett en skabb räv alla har varit unga och friska och allerta. Men det jag tyckte var mysko var att Räven blev inte rädd för bilen utan stannade i väg kanten och såg rakt in i bilen. Känns verkligen som att det var något jag skulle veta. Nu när jag tänker på det. Jag tänkte på det just då men så skulle man på släkt kalas och så.

Visserligen var det ju trevligare än vanligen men inget jag tar hårt på, de var så illa tvugna :P

Känns mer som att något kommer ske. jag vet inte varför. Något kommer hända som kommer ha inverkan på mig. Men undrar bara vad.

Vad har ni för tips om vad räven kan ha för symbolik eller traditionell symbolik?

Happyspirit
0

Räven är ju ett listigt djur. Och den här var ju inte orädd. Så det kanske är så enkelt. Att du inte ska vara rädd för att visa hur klok du är *S*

Jinaum
0

Jag tänker för mycket! Allting i min hjärna blir mer mer och mer komplicerat ju mer jag tänker över det. Vilket man inte ska. Men blev ändå nyfiken vad för olika symboliker den kunde ha. Mest för skojs skull.

Ljuset
0

Räv = Ett kreativt sinne finner alltid en lösning. Min gåva till dig är att lita på dig själv.

Räven lärde mig att inte tvivla på mig själv, min väg eller min gåva. Den visade mig att rävar klarar sig så bra just genom att de känner full tillit till sig själva och sina förmågor.

Kram

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
0

vilken härlig upplevelse! Det kommer alltfler rapporter om orädda rävar, nyfikna rävar, rävar som kommer in i husen, rävar som öht bär sig åt som någon slags hundar! Vi har också haft rävar på gården, i fredlig samexistens med katterna…..Kanske håller rävarna på att bli domesticerade?Skrattande

Symboliken ser du i inlägget ovan, eller något du känner själv, du är själv bästa experten.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jinaum
0

#5 domesticerade? Du mennar kanske att vi i framtiden kommer ha rävar som husdjur? Det vore häftigt :P

Jo kanske.