Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 8551 ggr
blommi
0

Är här för första gången

och jag blev så glad när jag hittade hit!

Sen min mormor gick bort, har det börjat hända saker runt mig och jag vet att det är hon som vill göra sig hörd. I början blev jag jätterädd men nu känns det bra i hela kroppen när jag känner att hon är nära.

Men jag hade en fråga, en fundering…

Jag har haft en del sanndrömmar och får budskap via drömmar, och häromnatten drömde jag att jag via en annan fick veta att min mamma inte hade lång tid kvar att leva och det känns såklart väldigt obehagligt. Min mamma är inte frisk..

Vi var ute och körde häromdagen och plötsligt satt det en vit duva vid vägkanten. Jag blev alldeles kall inombords och kände att det nog inte var något bra Tecken men jag hoppas att jag har fel. Brukar man säga något just om vita duvor, nån som vet?

Hälsningar Anna

chik
0

Blommi.Jag vill bara önska dig välkommen.

Kan tyvärr inget om symboler..Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

blommi
0

Tack! Vilken bra sida, roligt att läsa om andra som tänker som jag gör =)

Elisabeth-J
0

Välkommen hit!

Lita p känslan som du får när du känner att det handlar om något speciellt, det händer att man känner så när man ser ett djur t.e.x och det finns böcker med olika symboliska svar men det är den egna känslan som är mest betydelsefull. Jag har inte min bok i närheten just nu men kanske någon annan har det och kan kolla vad vit duva står för i den.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Rosina1
0

Djuret utan knep. Liksom alla fåglar en symbol för såväl sexualiteten som för intellektuell eufori och extas. En symbol för stillhet och kreativa tankar.

Duvor kan även upplevas som andar eller demoner som man inte kan bli av med. I den bemärkelsen så är duvan också en symbol för fruktan och avsky.

Inom den kristna kyrkan är duvan en symbol för den helige ande och är i allmänhet kvinnlig. Enligt den äldre kristna uppfattningen så är duvan också Ormen.

I den judiska tron är duvan Guds budbärare. Vår tids bild av fredsduvan är en kristet inspirerad uppfattning som beskrivs i bestsellern Måsen: berättelsen om Jonathan Livingston Seagull.

[Hazelnut87]
0

Hej.

Jag tror inte du behöver ta det så hårt.
Det finns massor vita duvor.

Och dom kan finnas överallt.
Folk som bor tex i storstaden ser nog vita duvor dagligen.

Ledsen att din mamma inte mår bra !

Kan det inte vara så att du drömde att någon sa det eftersom du fruktar att det är så? En mardröm alltså..

Obestämd

blommi
0

Jag funderar såklart på om min dröm om mamma, och den vita duvan har ett samband..Kan ju vara så..

blommi
0

Jo jag tror att det är så på sätt o vis, mitt undermedvetna vill förbereda mig kanske…

Happyspirit
0

Nu är ju symboler väldigt personliga. Så jag kan bara tala om vad den vita duvan betyder för mig denna gången. För en annan gång kan jag få en annan känsla av den. Denna gången betyder den att släppa taget om rädslan för döden. :) En frihetskänsla och en känsla av att inte vara bunden längre. :)

<3<3<3

Choklad
1

Välkommen och hoppas att du ska trivas härinne!Glad

U R us

[Jeremina]
0

Välkommen och vit duva brukar väl ofta betyda just frihet Flört

blommi
0

Tack så mycket!