Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1408 ggr
[rore]
0

En tanke

Stilla flyter frågor utan svar genom mitt huvud, genom mina känslor.

Vem är du?

Vem är jag?

Sanning är ett stort och ogreppbart ord, som jag tror att de flesta av oss går vilse i emellanåt.

För vad är sanning?

Det finns vetenskapliga artiklar om hur vår värld är uppbyggd.

Sanningar konkreta som vi lär oss redan i skolan.

Jag är fullt övertygad om att vi alla också bär på vår egen inre sanning.

Den är varken rätt eller fel. Den bara Är.

För den sanningen är vår egen upplevelse.

Den är inte absolut i sin helhet. För det finns ingen helhet i sanningen som kommer inifrån.

Den är föränderlig.

Den formas av våra egna livserfarenheter och de vägar vi väljer att gå här i livet.

För var och en utav oss Är den inre sanningen lika föränderlig som livet självt.

Anna-H-K
0

Tack för dina tankar rore..Ska sätta mig i lugn & ro & låta dem "smälta in"..Glad

Kram Anna

vanata
0

TS: Har du något exempel på när en upplevelse är mer sanning än än händelse?

Choklad
0

Vilka underbara och sanna ord..Tack Rore! de behövs nu ..speciellt nu..

kramen!

U R us

[rore]
0

Din egen upplevda händelse som leder till din inre sanning kan jag inte ge exempel på.

Eller hur menar du?Obestämd

vanata
0

¤4: Jag menar att det man upplever inte alltid är det som händer. Man kan uppleva en tanke eller ett spöke, men det innebär inte att det inträffar.

[rore]
0

Så om någon sårar dig riktigt djupt, så menar du att det egentligen inte händer dig. Du är fri från känslor?

Är det så jag ska uppfatta det du skriver?

vanata
0

Nej, absolut inte. Men om någon sårat mig händer det inom mig. Det behöver ju inte innebära att det inträffat.

[rore]
0

Förstår faktiskt inte vad du menar allsObestämd

Men det gör ingenting, Huvudsaken att du förstårFlört

Isa56
0

Så kloka ord Rore,Skrattande 

Dom känns väldigt rätt för mig med.

Tack för att du delar med dig.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[rore]
0

Tack till er allaGlad

vanata
0

#8: Att man upplever en sak betyder inte att den inträffat. Om du ser en sak hoppa upp-o-ner är det inte detsamma som att saken verkligen har hoppat upp-och-ner.

SEViking
0

Att du skriver ett inlägg är alltså inte samma som att du skrivit ett inlägg.

Bra, för då kan vi alla bara ignorera alla dina inlägg å sedan hänvisa till att vi går på din osannolikhetslinje.

? SEV ?

Denna kommentar har tagits bort.
vanata
0

#12: Haha. Jo, det var ju ett himla smart inlägg i tråden. Flera intelligenta saker på gång?

[mia-38]
0

Men  det som händer, händer ju…eller?
Fattar inte ett skit vad vanata svamlar om. Har följt många trådar och begriper inte ett skvatt…Eller det kanske jag gör?
Flört

vanata
0

#15: Att man upplever att en sak händer är inte samma sak som att den inträffar. Vill du ha bevis?

vanata
0

Upplever du att bilden rör sig?

http://www.mathpuzzle.se/Synvillor/wave.htm

Nu till det häftiga, den rör sig inte!!! Upplevelsen skiljer sig från händelsen. Visst är det kansigt, men så är det.

SEViking
0

Det intelligentaste vore att igga dig fullständigt, så länge du inte har nå vettiga ifrågasättningar att komma med.

Jag tycker du ifrågasätter fel saker av bara farten.

? SEV ?

vanata
0

#18: Vad för fel saker ifrågasätter jag?

SEViking
0

Du ser, du vet ju inte ens själv vad du ifrågasätter.

Vad jag såg som lite udda var att ifrågasätta och begära exempel på en annans innersta tankar skrivna i poetisk form. Jag tror syftet med inlägget var att sprida en fundering, ingen debatt. Men jag kan ju klart ha fel förstås. Den korrekta innebörden vet ju bara inläggets skapare.

? SEV ?

[rore]
0

Tack SEViking!

Du har tolkat mig rätt.Glad

vanata
0

#20. Vad har jag gjort för fel? Är du inte lite väl knasig nu?

vanata
0

Men om inte ens TS vill tänka så ok.

SEViking
0

Jo, jag är knasig, men det är ju en del av mig det åxå, så jag är på nå klurigt sätt stolt över det.

Du som är vän av exempel, helst vetenskapliga. Kan du visa ett vetenskapligt godtagligt exempel på att dina frågor är relevanta?

Starta gärna en egen tråd så vi slipper störa denna tanketråd.

? SEV ?

vanata
0

#24: Var är mina frågor inte relevanta? Kan du ge ett exempel istället för att komma med ett gnerelltt påstående?

[Sisa]
0

Tack Rore, fina och tänkvärda ord….

Sen tycker jag vi låter bli att svara vissa människor härinne, vissa gillar då vi svarar emot och inte delar deras åsikter…Blir inte bättre av att vi svarar emotTystNonchalera istället!!!!!!

Förlåt Rore, att jag skrev detta i din tråd, kunde inte bara låta bli!

SEViking
0

Jag bad ju DIG komma med ett exempel, vetenskapligt acceptabelt, seså, sätt igång å gnugga geniknölarna.

Om jag ger ett exempel på ett exempel så kanske jag inte gett nåt exempel till nåt exempel utan det kanske bara blir ett exempel på att jag inte gett nåt exempel.

Ha ha ha, det här va ju kul ju, att ordbajsa e de roligaste som finns, kanske pruttaren64 vill va med. ha ha ha.

? SEV ?

[rore]
0

Tack sisa.

vanata
0

#26: Tänker du på att ni inte ska svara på mina inlägg? Har du blivit mobbad? Vet du vad mobbing är? Vill du veta mer om hur man mobar? Hur man sbbar för männsikor som inte tycker som du? Vill du det?

[mia-38]
0

Tycker med att det var fina ord rore.Skrattande

[Sisa]
0

# 28

Sluta svara på deras inlägg!!!Dom tycker bara det är roligare att fortsätta då. Kan vi inte alla komma överens om att bara nonchalera, och vara tyst. Hoppa över deras inlägg!!!  Tyst

[rore]
0

Tack miaGlad

SEViking
0

#0 till #30

Jag är helt överens med moderator på forumet ifall dom tar bort alla de inlägg som inte är relevanta till denna tråds mening. Vill vanata trmsa på så kan det väl startas en vanatatråd.

Nu ska ja dra en stund, så ta en kaffe vanata, ja e tebax snart, oroa dig inte.

ha ha ha

? SEV ?

Jinaum
0

Vad fint rore :D Kan känna så med ibland. Mycket värt att fundera

(men herrigud. Har alla pms just nu? Oavsett kön. Många verkar så hemskt sugna efter bråk ju :( )

vanata
0

#33: Så sakliga inlägg är fel? Vet du hur man mobbar? Ja, men klart du vet. Vågar du ta en diskussion om hur man mobbar och hur man använder sig av häsrskarteknik? Vågar du det? Ska vi starta en ny tråd om hur man mobbar, mobbar, mobbar?

[rore]
0

Även jag instämmer i detta, Inlägg som är irrelevanta får gärna tas bort

vanata
0

#40: Jag tolkar det som om du inte anser att mina inlägg är relevanta? Har du något förvar? Alternativt att du säger att jag har fel när jag tror att du inte anser att mina iägg är relevanta.

[Sisa]
0

# 38

Vad är mobbing, om inte detta………..

vanata
0

#43: Vet du vad mobbing är?

[Sisa]
0

Tyst

vanata
0

#45: Kan du förklara på vilket sätt mitt inlägg #38 är mobbing, vilket du påstår i ditt inlägg #43?

chik
0

Rore. Tack för dom fina orden..Tusentack.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[outgrundlig]
0

Tack Rore, så fint formuleratGlad

vanata
0

*S*

Någon här som verkligen vet vad mobbing är? Ni är ju tammejfan inte sanna.

[Sisa]
0

# 49

Tyst

vanata
0

#50. Kan du inte säga vad du vill istället? Lite svårt att gissa.

[rore]
0

Tack chik

vanata
0

#52: Såg du mitt inlägg #42?

[rore]
0

Tack JinaumGlad