Ville ej vara med.
Igår när jag var hos min vän så skulle jag ta kort på stället där jag känt mest energier.
Batteriet var bra när jag kollade de andra bilderna i den. Gick till platsen där jag skulle fota och startar upp digitalkameran. Riktar där jag ska ta kortet och den lägger av.
Då är batterierna helt slut. Och jag hade bytt bara för nån dag sedan och ej haft den igång.
Jag försöker igen. Men samma sak.
Underligt. Men vi kommer överens om att låta det vara.
Vi går ut när jag ska åka hem och jag startar kameran igen. Då fungerar den. Då är batterivisaren på över halva kvar.
De som finns i huset ville tydligen inte vara med på foto utan sa ifrån.
Min vän fick ett sk kallras och jag blev het i ansiktet.
Så det var defenitivt något där.
Det är rätt häftigt att de kan reagera på detta viset och sabba för en annan. *L*

Vad spännande! Det där med att batterier plötsligt blir tomma trots nya och sen är hela igen har jag råkar ut för också, kanske dom inte ville att du skulle fota där just då.
Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Visst är det spännande Elisabeth.
Men vi ska inte försöka igen. Vem vet vad som kan hända då? Han som bor där blev lite skärrad.
Men det var synd för jag tror vi hade fått med nåt på korten.
Mia!!Vist är det intresant.
O man kan ju undra varför dom inte vill vara med på bild.
Men sen så har du ju fått ett stort bevis på att det som ni har märkt är där.Det var kanske det som dom ville visa..
Så har du möjlighet,så försök att fota.Jag för min del tycker det är intresant med kort..Sen må det vara damm eller vatten.
Men som ni.Känner ju…Säger bara Cool.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag måste ändå respektera min väns vilja att inte ta kort nu.
Han blev skrämd av det.
Fick kallras som han brukar få när nåt är närvarande.
Jag har känt när jag sitter i hans soffa att jag får ont i huvet på ett ställe. En intensiv smärta.
Jag skulel väldigt gärna vilja ta lite kort…men vi får se längre fram.
Jag minns när jag bodde i en lägenhet där det spökade. Mest i mina barns rum och allting var helt elektriskt därinne. Det blixtrade om lakanen när jag skulle bädda och inget hjälpte.. försökte spray med sköljmedel på dom, men nej.
Är det början på ektoplasma, sån här elektricitet i luften?
Jag minns när jag besökte Borgvattnets prästgård, då påverkades kameror, filmkameror, mobiltelefoner, Ipod´s, etc. En del grejer gick inte att använda inomhus och var totalt urladdade, men om man gick ut några meter ifrån huset, då fungerade det och utrustningen fick tillbaka sin ursprungliga laddningsnivå. Spöken/andar får och tar mycket energi ifrån elektriska föremål.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ja Ghosthunter.
Min kamera fungerade ju sen utomhus. Några meter från själva huset. Inga problem alls.

mia-38 - Ojdå, samma som min upplevelse…att det funkar en bit från huset, intressant!
Jag tror det finns två anledningar till detta.
1. Andarna/spökena tar energi från bl.a batterier för att exempelvis försöka att materialisera sig.
2. Dom påverkar elektroniken för att få uppmärksamhet eller helt enkelt skoja lite med oss.
/Fredrik
Värmland"
Ja så kan det säkert vara Ghosthunter. 
Iallafall så blev det inga kort pga detta.
Vi kände bägge två närvaro av nåt.
Jag känner mej iaktagen när jag är där. Känner att det är nåt nära.
Får huvudvärk och ibland konstig yrsel.
Han själv känner oxå av det genom att få kallras. Jag såg på hans armar hur håret reste sej. 
Så helt klart fanns det närvaro. Ingen tvekan. Hade verkligen vart kul att försöka fånga det på kort.
Mia-38 - Det du berättar nu stärker din upplevelser!
Synd att du inte lyckades fånga något!
/Fredrik
Värmland"
Om man nu tar verkligheten fram. Det här med batterier!! Det räcker att kameran får en en liten stöt o batterikontakten kommer ur sitt läge(fjäder). Eller det fins oxidation i mindre skala då kan den fungera ibland o ibland visar indikatorn noll. Så är det med bilar oxå.
Det j reagerar är att man hoppar direkt till spökerier, utan att veta orsaken till fenomen. Har jobbat länge med ockulta saker o människor. Vet hur psyket reagerar, när man tror att det handlar om ex spökerier, som man inte utan vidare kan bevisa.
Med respekt för det andliga, Egge
Om man nu tar verkligheten fram. Det här med batterier!! Det räcker att kameran får en en liten stöt o batterikontakten kommer ur sitt läge(fjäder). Eller det fins oxidation i mindre skala då kan den fungera ibland o ibland visar indikatorn noll. Så är det med bilar oxå.
Det j reagerar är att man hoppar direkt till spökerier, utan att veta orsaken till fenomen. Har jobbat länge med ockulta saker o människor. Vet hur psyket reagerar, när man tror att det handlar om ex spökerier, som man inte utan vidare kan bevisa.
Med respekt för det andliga, Egge
eggebanrot - självklart kan det vara så. Men det ena behöver inte utesluta det andra. 
/Fredrik
Värmland"
Men egge.
Om man nu tagit ur batterierna flera gånger och placerat om dessa. Men att det ändå visar på dåligt batteri och kameran stängs av.
vad säger det då?
Det ena utesluter inte det andra , helt rätt. Jag kan inte säga vad som orsakar detta, tycker det hela är intressant. Det blir svårt undersöka det. tror jag. Vad jag syftar på är människors lättrogenhet. Då menar jag inte er. Menar i största allmänhet för att skilja det riktiga medium eller andra ockulta fenomen från sådant som så påtaglig även här leder till spökerier o andra likande saker som i sin tur medför ofta räddsla iform av olika fobier o sånt. . .
Egge
#15 Du har rätt, jag försöker alltid att hitta en naturlig lösning på ett paranormalt fenomen innan jag dömer det som paranormalt. Men om inte det går så börjar jag rynka mina ögonbryn. Det är bara bra att finna alla naturliga orsaker innan man "dömer" det som paranormalt. Det är så jag gör som spökjägare.
Värmland"
Låter ju rimligt. Det mesta paranormala" fenomen är säkerligen skapade av oss själva , genom vårt sett at se livet i tiden. Medvetande kan skapa mycket. det kan även kallas sjävsuggestion. Att kalibrera till en viss våglängd.
Men det utesluter inte det faktum att liknade fenomen kan vara orsakade av av andeväsen. Vilket kanske är fallet för mia-38. I den här tråden. Några år sedan gör jag långa promenader o springer en del. Livet är svårt med mycket arbete. Flera gånger om när jag närmar mig en gatulampa vet jag i förväg att den kommer slockna när jag kommer under den, o så sker det oxå, vid några tillfällen. Men tror, jag orskade detta själv ,omedvetet på ngt sätt.
Kram Egge
Det där med battri som tagit slut har jag varit med om. Lagomt så roligt om det är fjärrkontrollen åt bilen, min startar inte om inte den funkar, då går stöldlåset i. Detta råkade jag ut för, i Ramsberg 20 mil från där jag bor. Grrrrr
Mia jag tror ni ska låta det hela vara…Ja du vet vad jag tycker….
Jag hade en lärare som skulle fota sin mamma när hon var död. Hans mamma gillade inte vara med på kort. Kameran hade man gått igenom, sättit i en ny film rulle m.m Allt fungerade som det skulle inför detta. Men när man hade framkallat foton fans det just inget på dessa foton men det fanss andra bilder där allt fanns med som det skulle. Ja vad som hade hänt….Ja det vet man liksom inte, men han tyckte att det var lite underligt.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#19 ?
Att inte bilder är med när man tagit dem endå. För mig säger det att eftersom en person inte ville vara med så fans där en viss "nervösiteet" er emellan, om man kan kalla det så. detta medför utan att man vet om det, att man TROR sig göra si o så, men i själva verket gör man någonstans en liten miss. O så blir det inga bilder. Man påverkas i livet många gånger utan att man vet om det. Men det utesluter inte att det fins andevärlden o så.
H/Egge
#21 Det är så att det är lite ovanliga batterin till fjärr kontrollen på min bil. Och det går inte att starta bilen om inte jag trycker på fjärr kontrollen. Men bara bilen fått puls från fjärrkontrollen har man tre minuter på sig att starta. Det fanns inte några batterin på mils avstånd, men efter div andra försök gorde jag en rövare som gick.
Där ser man!!