2012?
Vad tror ni kommer att hända år 2012.
Jag själv tror det blir en ekonomisk kolaps.
Vad tror ni?
Sökaren.
Jag får en stark känsla av en naturkatastrof

Det var väl nån profet (minns ej namnet) som kunde se framtiden fram tills år 2012, sedan kunde han ej se vidare..

Ja nostradamus tror jag det var.O sen egypterna plus dom i syd amerika.
Sökaren.

hmm.. låter ju inget vidare..
hehehe okej jadu det hade jag ingen aning om :S scary om det nu händer
Aztekernas dagbok eller nåt slutas det skrivas i. Finns inga antecknar efter år 2012. Så många tror att jorden kommer att gå under då?
Vad tror ni?

Varför tror dom att jorden kommer gå under 2012?
För att Aztekerna inte förde mer anteckningar då.
Men personligen tror jag inte på detta.

Man vet inte o det kanske är tur det.
Sökaren.

Mayakalendern tar väl slut då?
"Every point of view is a view from a point."

De fann förmodligen ingen anledning att sträcka sig längre. När den dagen kom hade de sannolikt skapat en ny kalender. Nu utrotades de istället så de hann aldrig.
Redan ställt frågan här, jag tror jorden axel vrider sigvilketjag drömt om och även upplevt när jag mediterat.

Jag tror iaf inte jorden kommer gå under då.
De som är beredda på en frekvenshöjning och har höjt sig kommer att förstå den dagen.

Jag tror att det blir totalt internet/datorhaveri en stor krasch(stavning?). Iom att så mycket är uppbyggt runt datorerna idag…Det skulle innebära en väldig katastrof för hela samhället!
Men det är bara vad jag tror 
#14 Vad menar du med beredd på en frekvenshöjning och "höjt" sig? nyfiken
Du är på en frekvens, du som person!
Radion är på en annan….
Likadant är det med människor att vi ändra frekvenser om vi kan och vill.
Läs mera härinne om drömmar och sova statusar så ser du vad jag menar……….man kommer liksom in i olika saker när man mediterar, är på väg att somna, etc,……..utvecklas.
Man kan även be om hjälp om eller bara få det från sina guider som hjälp på vägen och man känner att man höjer sig i sin frekvens….

#12 Vad skulle det innebära om jordens axel vrider sig?
#18 Att den går runt

Gör den ju nu med?

Gör den ju nu med?
Jag blev också lite nyfiken på detta med jordens axel.
Ahha men den vrider sig enligt honom och går runt som vanligt
Att jorden skulle "tippa" ? Det har den ju gjort en gång.
Ahh men jag tror inte det, jag bara förklarar vad han säger.

#24 Tippa? Gjort det en gång? Hänger inte riktigt med.. 
Sydpolen och nordpolen kommer att byta plats med varandra!
Såg något programm om det där för nått år sen och nu kommer jag inte ihåg hur längesen det hände förra gången..tror det var när dinosaurierna dog ut!

Men usch.. låter ju inte lovande 
Jordaxeln
http://sv.wikipedia.org/wiki/Axellutning
Mera info, som verkar väldigt skrämmande!
http://www.nyapolitiken.biz/klimathotet/jordens-axellutning-har-okat.html

#29 Om du läser i din första länk så ser du att det som står i den andra inte är sant.
"Lutningen varierar mellan 22,1 ° och 24,5 ° under en cykel av 41 000 år. För tillfället minskar jordaxellutningen med 0,4 bågsekunder per år."
Jordaxeln har inte ökat med 26 grader de senaste åren. Då skulle vi upplevt kllimatsvängningar som inte ens domedagen kommer i närheten av.
Länken till nya politiken har ingenting med verkligheten att göra. Verkar vara skriven av en finnig konspirationstonåring.
Och det andra är skrivet av dig en, lismande person här på ÖN.
Oavsett om det lutar 22.3gr. eller 35.3gr. under en cykel av 43000 år.

#31 Vad menar du med det? Förstår du ens vilka vansinnigheter som dåren i länk nr två kommer med?
#32 du vet mer än väl att du är vän med # 2 så jag förstår nog en del. Och om jag har fel så förstår jag ändå
Om jag får säga vad jag tror, så kan det ju ligga något i om ett totalt datahaveri skulle inträffa, så vore vi nog ganska så hjälplösa….för nu är vi verligen beroende av data i allt…och över allt….endast de mest primitiva folkslaget klarar sig som vanligt….
Sen så finns det ju tydliga Tecken på naturkatastrofer överallt nu för tiden….för vad jag tycker så har det ökat katastrofalt mot för bara 20 år sen….
Men sen att det skulle hända något just 2012 är ju inget som jag tror på direkt….utan katastroferna kommer o går hela tiden….och förhoppningsvis så lär sig stormakterna av detta…..och börjar verkligen tänka till….så att dom ser att det går inte att bara hugga ner regnskogar hur som helst, eller spränga i havsbottnen för att prova ut sina vapen….och sluta att spy ut en massa farliga ämnen i rymden och förgifta våra luft….
ja, usch ja….men blir så ledsen bara man tänker på det o våra barnbarns framtid….
Eija

#33 Menar du att jag skulle ha någon koppling till dårpippin på nyapolitiken.biz? Tror dina andar tolkar lite tokigt för dig idag.
Likaväl som du hänvisar mitt inlägg nr 31 till nr 2!!!
Så gör jag likadant lika korkat med mitt inlägg 33 till nr 2!!!
så e du o jag lika korkade eller?

#36 Eeh.. du fattar att jag med nr två menar länk nr två i inlägg nr 29 va?
Ärligt talat så för mig spelar inget av det du säger någon roll för det enda du har som syfte är att ta ner andra på jorden och vi här inne som är seriösa vi svävar och vi vill sväva i vår tro. Den kan du inte ta ifrån oss vad du än tror

Så för mig spelar inte det någon roll till vilket inlägg du syfta till för det leder ingen vart oavsett.

Har detta lett dig någonstans, att vara härinne på ÖN?

#38 Uppenbarligen trodde du jag hänvisade till inlägg nr 2 här i tråden. Då blir dina tokigheter begripliga. Tycker du att det är fel att påpeka att jordaxeln inte har tippat 26 grader de senaste åren? Eller är det något man ska tro på som man vill också? Du visste ju uppenbarligen inte vad som stod i Morgaines (#29) länkar så varför ens yttra dig då? Att vara här har definitivt gett mig massor av insikter om människor, särskilt "andliga" sådana.
Ska du försöka ta dig tillbaka till ämnet nu kanske?
Nej till ämnet kommer jag inte att ta mig för du är inte intresserad av vårt ämne så varför skall jag intressera mig för ditt ämne?

Du e lismande!!!!

Mitt ämne? Jag har kommenterat ämnet "2012" till skillnad från dig. Du vet, tråden handlar om år 2012 och inte om ditt hat mot mig.
Jag hatar ingen
vad anklagar du mig för jag säger bara min mening
precis som du säger att du säger
Jag har kommenterat 2012 i inlägg nr 17. Men jag har förståelse för om du är förvirrad nu så sent på natten……..
#24. Inte bara en gång, det har hänt flera gånger, däremot tror jag inte globala uppvärmningen, det är säkert en myt eftersom man säger att det blir varmare över hela jorden, ja så säger tidningarna och de på tv. MEN! om man söker runt själv och kollar och jämför i olika länder ser man att det ökar på vissa ställen och minskar på andra ställen, däremot öker det mycket här i snabb takt och mindskar i en saktare takt, men tror att när axeln vridit sig som den skulle så blir det balanserad värme som det är idag.
Att det bara under 2 dagar skulle bli naturkatastrof tror jag inte men kan tänka mig att det går långsamt och att det blir en del vatten och vind men vi kan nog anpassa oss, vi kommer få väldigt tropiskt klimat här i Sverige.
Det har faktiskt hänt innan och kan hända igen, om man kollar på värmen så märker man att jordens axel vrider sig.
(God morgon föresten) =)
Så kanske jag ska tillägga att man vet aldrig vad som händer i framtiden. Jag har hört så många andra varianter.
Även haft denna diskution med en vän som tror att "de fallna änglarna" kommer att hämtar de som behöver räddas, med andra ord utomjordingar, människor som lämnat jorden och bott i rymden.
Vem vet, vi får vänta och se vad som händer.
Här har ni tråden jag startade om samma ämne för några veckor/månad sedan:
VAD HÄNDER 2012
http://overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=ee545cd5-4c04-4295-b237-2240acfd538e

#27, polerna byter plats, det har de gjort många gånger förr.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#2 profeten sa inte exakt årtal han kunde se in ibörjan av 2000-talet ibörjan av 90-talet så sa han att det skulle bli 3värlskrig vilket 2 av dom stämde, kosova osv han nämde även en stor naturkatastof ibörjan av 2000 talet "tsumamin" så han har haft otroligt mycket rätt, och det skulle väl inte förvåna mig om det blir en naturkatastrof igen med tanke på miljön vi lever i.
Tycker det är rätt sanslöst att folk kan gå ut med sånt i media etc det skrämmer upp folk och en del blir nojjiga att jorden kommer gå under mer eller mindre. Det var samma sak under milleniumet så trodde dom att alla tekniska prylar skulle explodera och att bankautomaterna skulle spotta ut cash :S också en wierd grej men det är väl bra o inte veta vad som komma skall, blir det nån katastrof så hoppas man att man inte lever !!!

#46, 47 Hörde det bara som tvärast av min svägerska om någon profet, så jag är inte direkt insatt, kom och tänka på det då jag läste rubriken till tråden. Håller med dig ang att gå ut i media, en del mår säkert jättedåligt över detta och det är väl bra onödigt att ta ut händelserna i förskott. Man får leva en dag i taget tycker jag 

#46, du tänker nog på Nostradamus. Han har sagt mycket som stämmer, mycket som inte stämmer, och det finns många tolkningar. Men har har väl spådomar fram till 2300 eller nåt.
#49 Hej neh inte så långt fram har för mig att det var till början av 2000 talet exakt siffra kAN jag inte svara på men typ 2035 kanske :S :P
#49 Hej neh inte så långt fram har för mig att det var till början av 2000 talet exakt siffra kAN jag inte svara på men typ 2035 kanske :S :P
Median skrämmer upp folk angående influensan som är mindre farlig än vanlig influensa, fler dör av vanlig än den nya, de skrev även om en "ung hälsosam människa", det de inte berättade var att han hade en sjukdom och åt tabletter som gjorde att hans imunförsvar blev sämre och därför kunde kroppen inte bli frisk och han avled.
Tidningen är duktig på att göra en höna av en fjäder.
Tillbaka till ämnet, jag tror inte det går över dagen men kan tänka mig att runt 2012-2015 så har axeln slutat att vrida sig, det kommer självklart ske ändringar men vet inte om så många kommer att dö vi är rätt vana att hantera naturkatastrofer. =)

Nostadamus var mer optimistisk. Han räknar med jordens undergång år 3786 eller 3797, beroende på vilka uttolkare du frågar.
Han sa väl inte undergång? Det skulle blit ett till krig enligt honom också av en ung och snygg kille.

Jag googlade lite och hittade detta fråga-svar
"What day and year did Nostradamus predict the world will end?
3786 or 3797 depending on which Nostradamus "expert" you choose to believe."
Jag vet inte innebörden av ordet "end". Det kanske bara betyder människornas undergång.
Vi lär väl få se vad som händer med oss. Kanske det inte händer någonting. Kanske det är något som händer redan nu. Men något har hänt med vädret, det kan vi alla vara överens om. Om det sedan är klimatförändringar eller jordens axellutning som ändrat sig, det vet vi inte.
Fast jag sitter och grunnar över om inte axellutningen skulle ha märkts i våra instrument och framförallt från våra rymdstationer…….
Vi vet ju alla att det är mycket oroligt världen över. Den ekonomiska kraschen bl a. Våld och hat eskalerar.
Men jag har en mycket bestämd känsla av att det andliga i våra hjärtan växer samtidigt. En del av oss här vet också att det sker en frekvenshöjning av jordens vibrationstal.
Sen får vi kanske skilja på begreppen "jordens undergång" och "mänsklighetens undergång"

Man ska också komma ihåg när man säger att vädret har ändrat sig, att vi har en ganska kort jämförelseperiod. På bronsåldern hade vi ett närmast subtropiskt klimat här uppe och runt folkvandringstid var det betydligt kallare. Under "vikingatiden" hade vi ett milt klimat, Grönland koloniserades t ex. Det kallades inte Grönland för inte. Sedan kom lilla istiden på medeltiden och varade i flera hundra år. Någon särskilt dramatisk förändring är inte i sikte. Isen växer t ex i Arktis så någon alarmerande global uppvärmning är det inte fråga om.
# 57 håller med dig, har inte så mycket fakta om isarna så säger inget om det, men vädret/klimatet har ju förändrats hela tiden, med eller utan utsläpp och liknande. Människan överskattar sig själv, i slutändan är det lik förbannat moder jord som är mäktigare.
Så varför oroa sig? Går jorden under så kommer den göra det oavsett ifall man oroar sig eller inte, och det är ju knappast så att vi hinner skapa en räddningsplan…
Nej, livet är för kort för att oroa sig, det kan man göra när man är död.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag har tidigare haft starka förnimmelser att något omvälvande kommer att hända, men senaste tiden har de av någon anledning trappats ner.
Följande har jag känt:
- Vi kommer att bli förvarnade (det händer redan, trappas gradvis upp). Förvarningarna sker både globalt, lokalt och individuellt.
- Olika typer av förändringar sker inom oss, det är som att alla våra sinnen skärps och stärks. Speciellt starkt har jag sett att någon typ av förändringar sker i våra ögon. Detta börjar t.ex. med att vi ser skimmer och färger som vi inte kunnat se tidigare.
- En utomjordisk civilisation kontaktar oss, vissa av oss kommer att känna väldigt starka band till dem medan andra blir livrädda. Min känsla är att de som vill kommer att kunna följa med dem. De som lämnas kvar vill inte följa med av rädsla eller för starka jordiska band. Denna splittring bland människorna leder till mycket oro. En stor faktor som skapar oro är också misstankar mot utomjordingarna, om man kan lita på dem eller om de vill oss illa.
Som jag ser dem är utomjordingarna inte helt olika oss människor.