Vad händer 2012?
Jag tror vi kommer alla att bli bortförda av utomjordingar.
Jag lovar, inte alla, jag kommer absolut inte att bli bortförd, jag är rotad där jag är i Moder Jord, att sväva iväg i tanken om att jag skulle följa med ett rymdskepp är för mig väldigt New Age.
Jag ska befinna mig i mitt nyköpta hus och strosa runt på tomten eller kanske ta mig ett dopp i poolen.
Suck, jag är väl för gammal för dessa tankar, jag nöjer mig med att samtala med våra andevänner, det känns liksom mer jordnära…….

#1. så du vill inte följa med oss andra? De har även medel för längre liv. =)
#2 För att vara lite tydligare då, jag tror absolut inte att vi kommer bli hämtade eller bortförda.
Det finns liksom inte i min vokabulär över huvudtaget
.
Det känns, för mig, extremt flummigt, skumt och konstigt.
Missförstå nu inte, jag respekterar alla som har en sådan framtidstro, det är helt ok för min del och vem vet, det kanske visar sig att Du har rätt
.
#Nja tänkte på att nostradamus hade rätt alla tre gångerna.
2012 tror jag att vi lever som vi gör idag. Alla människor gör sina egna val och går sina vägar.
Men bortförda av utomjordingar? Mjeee…det tror jag inte.
Inte så säker att Nostradamus hade rätt i alla sin texter. Var ett antal program om honom(hans liv) och hans texter.,för ett par år sedan. Visst har en del slagit in. Men nog kan jag tycka att man tolka hans texter lite hur som helst. Lite godtyckligt lite beroend på vad "man är ute efter. Precis som biblen, den kan man ju också läsa och tolka som passar en egna syften.
Allt från kvinnopräster,sam könade äktenskap, ect. Alla (vad man nu står i frågan) kan hitta,något som passar i på mina egna väderingar.
Enligt vissa Maya texter så ska ju jorden gå under redan 2010.Men sedan har visst datumet flyttas framåt..
Men vem vet?!
#5 kanske inte bortförda, men tror de ska hämta oss i alla fall. Jag vet alla tror olika saker, finns de som tror vi står som vi gör idag de som tror jorden går under, solen slocknar utomjordingar hämtar oss. Finns en Schi-Fi kyrka i USA som jag har för mig att John Travolta är med i de tror vi kommer bli hämtade 2012 och de gör sig berädda på det.
#6. Program ska man inte gå på, jag har själv läst texterna, bibeln är rätt så omändrad också nya testamentet är ju rätt så nypåfunnet och mycket bygger på myter och påhitt som t.ex. det här när de korsade den här sjön som delade sig, det visade sig efter dokument att detta har hänt, men inte på den platsen det står i bibeld, det var en sunami som drog bort vattnet i 2 dagar innan det kom tillbaka och de har hittat skelett och delar av verktyg och liknande även liknande rustningar som kunnat tillhöra de där som förföljde dem.
Men har själv läst skriver av honom som finns i en bok, det stod bland annat en förklaring om precis tredje kriget som skulle vara nu och att det skulle vara en attraktiv ung man som folk litar sig på och sedan visar sig vara elak och hemsk, att han kommer att börja odla skägg och ha tyg över huvudet. Ja du vet precis vem jag pratar om.
Däremot så är det en sak som inte stämmer det är hur hitler dog och hans namn stämde inte, men han gav faktistk hans fars namn. Men ingen vet hur hitler dog så det kunde likväl vara sant, det finns 3 historier om hur hitler dog.

Hej alla.
Till Veganen.
Vad menar du med att djuren har rätt till ett helt liv?
Kan ett djur leva ett halvt liv eller 3/7 dels liv?
Hur långt är ett liv?
Tre frågor som vill ha ett svar
#8 det tycker jag du kan skriva som PM, passar inte ihop med vad som händer 2012.
Om man slaktar ett djur efter 3 månader och det i genomsnitt lever 5 år så förstår du att de som blivit mördade efter 3 månader bara levt en liten bit och inte hela sitt liv.
En människa som tar livet av sig lever heller inte hela livet utan avbryter det. Om personen inte tar livet av sig skulle personen blivit äldre.
Alla djur har olika genomsnittiga liv!
Förutom avbryningen här någon annan som har en annan fundering på vad som kanske kan hända?
Det vore onekligen intressant, men tyvärr så tror jag inte att det kommer hända.
jag vill nog bli hämtad för tänk vi vet ju inte hur dom andra planeterna e:D jag vill gärna bo på nån ny planet vore riktigt spännande å få se andra varelser å så så jag skulle nog inte säga nej till å följa med å jag har för mig att mayakalendern gick ut på att det skulle komma utomjordingar å hjälpa oss så vem vet:D
#12. Jag har inte sagt något om en ny planet vi kommer bo på ett skepp.
jaha:O:O jag trodde utomjordingar kom frånn nån planet det tog jag för givet undrar hur skeppen e vi måste ju kunna få luft nånstans ifrån

Vegnen, vad var det Nostradamus sa om att vi skulle bli bortförda? Utveckla lite för oss som inte är så insatta.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Vi kommer inte bo på någon annan planet kommer vara på skepp..
det låter faktisktb ballt å kunna titta ut rakt i rymden varje dag,men hur sjutton tillverkar de luft i skeppen på jorden har vi ju luft som produceras av naturen men hur gör de på skeppen:S:S jag e rädd å få syrebrist där

PM är bra, men då du svarade utanför ett PM så fortsätter jag.
Vet du hur man räknar ut ett medeltal?
Hur långt är ett liv?
Vad menar du med att djur blir mördade? Använder inte du svenska språket och dess definition?
Om du kallar slakt för mord hur skall vi då kunna svara på din tråd då vi pratar olika språk?
Vilket språk pratar du?
Jag blir lite förvirrad och vet inte riktigt vad du menar då vi använder orden så pyramidalt olika.
Apropå 2012 så tippar jag på inget, men kolla upp 2015. Ja! Jag är seriös.
#17. Inget att oroa sig för, de har lösning på allt, läs istället för att fråga mig, jag undrar om någon mer fått samma syn på det. Det finns ju kyrkor som tror och har detta som religion.
Ett tips, det finns en iFokus site som heter Utomjordiskt.
Jag skulle inte tveka en sekund, hade gärna velat ta en tur i rymden. Och varför inte träffat på utomjordingar. Spännande. Är övertygad om att vi inte är ensamma..
Oh, tanken på att bo på ett rymdskepp lockar mig inte alls. Jag är för kär i Morderjord för att ens vilja tänka i de banorna. :)) Däremot så tror jag att vi har fått betydligt mera bevis för utomjordisk existens 2012 det tror jag säkert. Jag tror också att vi kanske har fått ställa om vårat sätt att leva och tänka då. Kanske det är det som det handlar om. Vad vet jag. Jag vet däremot att 2012 om vi lever då så får vi se. ;))
<3<3<3
Hej Veganen! Kanske handlar det om ett paradigmskifte!? Det har hänt o kommer att hända;) Kram
När jag kollar på youtube så säger de som forskar i majafolket och egypthen att de kommer att hämta oss i 2012 men de tar inte emot alla men över hälften av hela befolkningen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
film med ett annat budskap att vi kmmer gå under.. =/
Jag vill nog gärna vara kvar på moder jord.För mig är moder jord ALLT!! Hon är en levande varelse.Hon ser till att jag får mat.vatten och luft att andas.Hon GER mig liv!! Tror på liv på andra planeter.Men jag har min tid här.Mina läxor att lära just här. Sedan har jag (kanske bara fantasi) minnen från andra planerter.Det vill jag inte gå in på här..
Men jag tror att vi lever flera liv. Och alla dessa liv behöver inte vara här på "moder jord"
Men det är min sanning. Sen undrar jag. Jag älskar djur!! men är köttätare!!Men jag "vet" också att våra växter känner. Det är bevisat.Men vad och hur dom känner vet ju ingen.Men man kan restrera smärta(energier) hos ett växt som håller på att bli "stumpad."
Är deras ev smärta mindre än människor eller djur och vem ska bestämma detta. Kanske vi inte ska äta grönsaker? Jag äter däremot kötter från djur som jag vet inte har lidet i onödan ect..Har vänner och släkt jag kan köpa ifrån.
JA!! detta är inte lätta frågor.Jag respektera ni som inte äter kött!! Men är lite less på att höra hur "dåliga" i vi köttätere är,att vi inteskulle älska djur ect. Och vem tar växternas smärta och vånda på allvar. Och vem bestämmer vad som är rätt eller fel.En svår nöt att knäcka eller hur..
Men detta är min sanning..
#24..Om du kollat dessa vidior så borde du även sett att allt är tll oss! Glöm aldrig att att leva ditt liv! K
Det som skulle kunna hända är att jordens kraft vänder sig med andra ord så kommer jordens lutning att luta sig ännu mer, det har hänt förr och därför dinosaurierna dog det började med att vattnet började vandra efter månen och kylan kom.
Tror att jorden inte går under den kommer att återskapa sig men tror att många dör…
Tänk på att mänga ungdomaer skriver här!!! Det kommer inte hända någe!! Kram
Jag har själv sett det med mina egna ögon jag vet att något kommer att hända sett att det kommer några och räddar flera men att flera blir lämnade kvar..

Hej Veganan visste inte att Nosterdamus också skrivit om 2012.
Det är ju ett årtal som förknippas med att Maya kalendern slutar år 2012 och som har tolkats av många sedan dess allt från Jordens undergång till att en ny prfet ska födas till att utomjordingar ska invadera jorden.
Men sanningen om Maya kalendern ligger nog närmast det forskarna tror.
DEt visade sig när forskarna grävde ut lämningarna av Maya folkets boningar och där kalendern finns att Folket hastigt har lämnat byn av ngn sorts anledning.
För det var dukat för måltid i hyddorna och dom har funnit benrester på lerkärlen så allt tyder på att dom hastigt blivit utrotade av ngt troligt blivit anfallna av någon annan stam.
Därför blev alldrig Maya kalenderna klar utan därför avslutades 2012.
När det gäller Nosterdamus så har en del av det han skrivit stämt men långt i från allt.
En del händelser som slagit in som han skrev om har även slagit på många år uppe mot nästan 100 år.
SÅ inget ovanligt när det gäller att sia om framtiden finns ingen i hela världen som kan säga vad som sker i framtiden.
Men man kan se det möjlighten till vad som sker vi är skapade med en egen vilja så vi kan ändra på en spådom genom den egna viljan.
Så hade mäniskan beslutat att inte bygga World Trade Center hade det alldrig skett utan troligtvis på ett annat sätt.
Samma vid en traotläggning eller annat siande ser man att en person byter jobb men om personen inte söker ett annat jobb är möjlighten väldigt små att den byter jobb.
SÅ helt upp till vårt eget beslut så ett siande är bara en vägledning på hur man kan göra inte vad som sker.
När det gäller Nosterdamus så är det väldigt mycket som inte slagit in och ännu mer som ingen lyckats tyda på vad han egentligen menar.
SÅ väldigt mycket är väldigt Krypiskt skrivet så det kan tiolkas på så många olika sätt.
Får säga att det är väldigt svårt att fatta vad han menar när man läser boken.
Lasse
Jag tor INTE på detta!! Jag är så pass gamal!! Hört det förr liksom..När jag var barn slutet på 60 och början på 70 talet. Så grävde männiksor ner sig under jorden.Väntande på jordens undergång. Och att dom skulle bli upplockand (vet inte av vem*S*
Detta har nog funnit så länge människan existera. Att man förute se undegång !! Läsa bara bl:a om asa tron.Maya,Hopi ect.. Även där fanns jorden undegång. Liksom forntida Egypten . Och enligt dessa skulle vi redan vara döda och utplånade (och leva i en bätte värld förlänge sedan. )Så inget är nytt under solen…Nu tror jag att vår jord inte kommer över leva i alla framtid. Men att detta ska vara styrd inom en viss tid,tror jag däremot inte..
Jag få väl bli kvar då..inget jag oroar mig för..
Men var och en' är salig i sin tro..
haha :) orka oroa sej
Den som lever får se!
trorjag
Helt ärligt så hoppas jag att mänskligheten utplånas, eller åtminstonde blir "ociviliserad" igen, så att naturen kan läka sina sår,oh så blir alla glada :)

Molly finns inget i Maya kalendern som är skrivit om Jordens undergång.
Men kalendern slutar 2012 vilket många tolkar som att jorden går under då. Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg så var det troligt vis Maya indianerna som blev utplånade och inte kunde fullfölja sin kalender.
Lasse
tarotlasse, jovisst känner jag till notradamus men det kom fram rätt nydligen om det efter de fann den så kallade försvunna boken, men de har flera tolkningar om vad som kommer att hända att det kommer ske krig är det inget snack om och att jordens axel kommer att förflyttas och vattnet kommer att följa månen och dränka länder vet vi också.
Men kommer utomjordingarna som en teori säger och hämtar en del av befolkningen?
Mayaindianerna sades det att de följde efter till stjärnan det finns också dokumenterat.
Däremot undrar jag om vad ni tror händer…
Ni får mig att tänka på "Närkontakt av tredje graden" Med Steven Spelburg ( ursäkta ev felstavning) kanske den filmen var ett sätt att förbereda oss?
om det nu kommer främlingar från rymden ..så skulle jag gärna följt med på en liten runda i rymden, men sedan vill jag hem igen..jag kan nog tänka mig att de kommer och hälsar på, vilket de ju gör nu, men de kanske visar sig nu ?
Tror inte att det kommer att hända något hemskt, men om de kommer så..
Plus att det finns ju grottmålningar där det finns främlingar i rymdskepp….
jag tror att de kommer för att de vill att vi ska samarbeta om något…
U R us
# #9
Då är jag fel upplyst då: var på ett föredarg ang Maya kalender( för ca 3 år.Och då komma 2010 framMen också att man flyttat fram år talet .Fråga mig inte varför,och hur man kom fram till detta) Men det var så man sa i alla fall. Hopi indierna har också sin "undergång" precis som gamla asa tron ect..
Spelar ingen roll.För jordens under gång har nästan alla religoner.Än så har inget hänt. Och att vi ska bli upplockad av UFO ter mig ännu mera märkligare..Jag är rätt säker på att jag överlever 2012.Då har jag mera tilltro för Hopi indiarna förutsägelser. Den säger däremot inget om något specifikt datum.Då jorden ska gå under. Utan att vi nu befinner oss i brytnings punkten.Och där här (nu) vi avgör vår och jordens framtid.
Bollen ligger hos oss (människan) Ska vi fortsätta som vi tidigare gjort. Eller ska vi lära oss och lyssna på naturen (moder jord) Enligt hopi så har männsklighet gått under förr.Och kommer forsätta gå under.Om vi inte lär oss leva i samklang med moder jord. Men enligt Hopi så får mänskligheten inga flera chanser.Dette ter sig mera troligt,som jag ser det. Vi står inför en brytningspunkt.Ska vi ta ansvar eller ska vi blunda för verkligheten.Enligt deras tro kommer mänskligheten gå under pga miljökatrastrofer.
Mänskligheten kan inte överleva utan "modetr jord" Men moder jord behöver inte mänskligheten för att överleva..Något vi bör tänka på.
Detta har indianerna (och andra naturfolk) för länge sedan förstått

Vad jag har hört och ngt som pratas om redan i Maya kalendern är att det vid denna tidpunkt ska ske en frekvenshöjning där vi mäniskor går upp i en högre frekvens.
I en högre frekvens kommer vi mäniskor ha lättare att få kontakt med ande världen.
Men högre frekvens innbär också en personlig utveckling och som många kommer ha svårt att hantera med depresioner och att man får det lite tufft att gå upp i dessa frekvenser.
Men jag är helt övertygad om att vi redan är inne i denna fasen fört mer och mer folk upplever att dom har kontakt med andevärlden.
Vi har alldrig haft så mycket folk som äter psykopharmika för deprisioner.
Så 2012 har redan börjat men den är inte klar på flera år ännu så en process som jag tror kommer vara i ca 10 år så snarare vill jag säga 2022.
Men inte heller så ovanligt att spådommar slår lite fram och tillbaka i tiden.
Både maya kalendern och Nosterdamus har i mellan åt fel på 100 år i sina profetior.
Vi var en grupp som mediterade innan millenium skiftet om 2100 talet.
Vi fick bland annat till oss en jätte våg över USA där massor av mäniskor skulle avlida.
Ja USA var ju fel men vågen den kom.
Vi fick även upp ett tredje världskrig i början av 2000 talet. Men att det skulle vara ett ekonomiskt krig med minimalt av döda.
Men som skulle slå omkull västvärlden och få u länderna på fötter.
Inget som skett ännu men vad som sker nu kan man undra.
Även Nosterdamus har pratat om ett tredje världskrig med få döda i början av 2000 talet.
Vi själva fick upp en helt annan sak för 2012 det var att en ny profet börjar predika sin ord och skapa en religon som enar folken en religon som dom olika religonerna kan ställas sig bakom.
Denna profet skulle redan vara född och ngn stans i Norden.
Har läst ngn stans där ngn pratat om denna profet från norden men kommer inte i håg var.
Kanske ngn annan vet.
Så teorierna är väldigt många om just år 2012 men inte tror jag att jorden går under och är inte heller säker på att allt sker just 2012 utan vi får kanske vänta hundra år innan det sker efter som den felmarginalen har vi sett innan i både maya kalendern och hos andra siare.
Ni glömmer även att nämna en väldigt stor siare som nog är den som har haft mest rätt av dom tidigare nämda och det är Michelangolo så skrev ner mycket om framtiden och även målade motiv av saker som skull ske i framtiden.
Lasse
# 40 Det där med profeten och Michelangelo var intressant..finns det någonstans man kan läsa om det? Hoppas att någon vet…
U R us

#37 Polerna håller på att skifta plats, det har hänt många gånger förr, men det är kanske det som menas?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Nu tycker jag att vi ska hålla denna diskusion för oss själva!!
Vad vi gör är att skrämma våra ungdommar!!! Min son som är 13 år vill nte leva längre!! Han är övertygad om att detta ska ska ske!
Kram
Allt snack om att jorden ska förgås är bara just,,,snack. Det som händer är bara att vi kommer att få se en liten acceleration av vad som nu händer med klimatet. Det sker en utjämning, vintrar och somrar vävs ihop till en enda årstid så hela året blir en enda lång varm höst med dimma och regn, moln, värme runt 15-20 grader dygnet runt och små möjligheter att se solen.
*egen tolkning av det som sker, och jag brukar ha rätt*
intresant att 2012 kommer upp på så många platser.
Men så var det ju med att vi skulle gå över till
2000 detskulle ju inte häller gå så bra.Men det gjorde det.
Den som lever får se vad som sker.
Det är inget som jag kan göra något åt.Utan jag har bara att följa med.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#40. jag tror inte det har något med andevärlden att göra att vi är mer mottagliga att axeln kommer att vrida sig som nu en till säger här, men tror inte jorden kommer att gå under helt även om det kommer ske massor av saker, att axeln har vridit sig redan nu kan man se på grund av ävandet av värmen.
#43. Så om det är sanning vill du hålla den tyst och låta folket inte vara berädda? I skolan lär man sig att äpplet faller ner till marken men Hopkinsson visade dem fel, med magnetism och elektricitet så kan man faktiskt även få platsföremål att flyta/sväva utan trådar. föräldrarna sa att det inte finns utomjordingar men de hade också fel. Nasa ljög för oss när det gäller att de sett utomjordingar och tefat också. Varför ljuga för våra barn. Det är väl upp till var och än om man ska tro på det eller inte. Utomjordingarna är snälla, jag tror i alla fall jag är en utav dem som blir hämtade, det är bara att vänta och se vad som händer.
#44. Håller med dig, och det håller på redan nu. Så jag försöker leva dagen som den kommer och göra det bästa av varje dag. Jag har själv fått en uppelbarelse om vad som kommer att hända och den ser ut precis som majaindianernas och även nostradamus och flera proffesier så jag tror inte jag har fel alls.
#45. Nu tror jag du växlar ihop, 2000 skulle det hända något med nätvärket, elen skulle sluta fugnera, men det var för att de hade hotelser av programmerare som skulle göra viruset värre än "Happy99" som faktiskt ändrar biosen i datorn och lyckas kortsluta allt tillslut så får man kasta pc:n tack för mac den funkar än. ;P
Men jag vill dela uppgifter och fakta. Den som blir rädd behöver ju inte läsa tråden det är ju frivilligt eller? Jag har inte tvingat någon att läsa.
nejdå det var någon påve från 61 som sa att jorden skulle gå under:) å jag tror visst mayakalendern har med frekvenshöjningen å göra för det va för två år sen jag blev medial(kan säga direkt att jag inte vart det tidigare) å jag har läst om personer som blir mindre medveten om tiden) frekvenshöjningen alltså att tiden går fortare å det å det e precis det calleman skriver om mayakalendern att vi går upp mot ett högre medvetande å jag har känt av det jag oxå plus att vi ska få hjälp av vår guider å vägledare från andra sidan plus våra främmande vänner från rymden
Följande kom upp för mig när jag läste detta, vet inte om det är ett minne eller kommer från mig.
Vår plats är här, den så mig lär, den är mig när, och av mig kär.
Om man blickar tillbaka på jordens historia, så ser man att istiderna har kommit och gått. Det som sker nu är att istiden närmar sig, vilket den ju gör hela tiden, men nu har vi människor snabbat på den, och dessutom med hjälp av övriga naturliga händelser. Vi människor tror att vi är allvetande, och alla dessa sk "fysiker" som tror sig styra världen därför att de vet bäst..här kan man se i full skala hur det går när man inte lyssnar på naturens egen röst..(för enligt fysiker så finns den ju inte)
Allting drivs av ljus och kärlek, om vi människor bara kan lyssna, om bara så för ett litet ögonblick öppna upp för jordens ande (ja jorden har en själ) så ..kommer det mest fantastiska och underbara att ske..vi förstår!
Då ser vi att alla vi är ETT. Och att allt det som sker nu, det ska ske. För vi har själva satt oss där, genom alla skeenden från den dagen vi människor kom till jorden. Vill vi inte lyssna till vad Jorden säger, hur vindarna viskar och vattnets böljande gång..då är vi förlorade…så är det bara.
Solen och jorden kommunicerar…allt i universum kommunicerar..allt vi behöver göra är att lära oss att SE, HÖRA och KÄNNA!
Ändå så tror jag inte att någon behöver vara rädd. bara vi tror på att allt kommer att bli bra, och inte hänge oss åt att skrämma upp varandra..det som sker det sker ju oavsett om vi är rädda eller inte..
Jag tror att vi ännu har ett val…
U R us
Ingen, då menar jag ingen, kan veta vad som händer i framtiden. Och framtiden är i kväll, om en timme, om en minut. Vi kan aldrig spå framtiden. Men Gud kan kanske?
Gårdagen kan du inte ändra på. Morgondagen vet du inget om!!Det du har är nuet..ta till vara på det och varandra..
Om Jesus är en utomjording eller utomjordningar är Jesus, då kan jag hänga på!