Möten
Vi möter människor - alla dessa människor ger oss mer eller mindre påverkan på ett eller annat sätt. Påverkan som gör att vi lär oss något. Kanske vi inte är medvetna om det precis i stunden.
Kanske vi mötte en person på semesterresan. Vi hamnade vid borden sidan om varandra , båda var ensamma. Vi hade aldrig setts förut och skulle aldrig ses igen eftersom dagen efter så skulle ett halvt jordklot vara mellan oss.
Men det var kanske så det skulle vara. En enda kväll, vid det bordet på den där tavernan vid en hamn någonstans på en liten grekisk ö. Vårt möte skulle betyda väldigt mycket för oss båda, men vi visste det inte då. Det var inte tänkt så från Universum. Det var bara menat att vi skulle träffas under dessa unständigheter. Det vi talade om där skulle för oss båda två få stor betydelse några år senare.
Ibland träffar man någon så hastigt att man tror personen inte var mänsklig. Kanske en person dyker upp väldigt hastigt i ens liv och berör en känslomässigt, kanske denna person ställer en i en situation där man måste handla på ett visst sätt. Och så plötsligt är personen borta, som om han/hon aldrig hade varit där!
Ibland träffar vi på personer som vi behöver eftersom de speglar en del av vår personlighet som vi måste ta itu med för att kunna växa som människor. Dessa personer kan utlösa starka känslor hos oss, känslor som vi egentligen inte vill ha. Men de är nödvändiga eftersom vi måste ta itu med vissa saker hos oss själva.
Så, var tacksam för de möten som berör dig!
Jag är väldigt tacksam för ditt fina inlägg- tack:-)
Vist berörs vi a v alla vi möter och synkronisiteten är underbar!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tack Jane :-)
Ja, när man upptäcker vad som var meningen med just det speciella mötet, då man får denna insikt som går rakt in i hjärtat och genom kroppen.
Då blir man ödmjuk.
Men ibland tar det några möten innan man förstår 
Kram!

Tack för ditt inlägg Morgaine!
Visst betyder möten otroligt mycket..! Oftast upplever jag det som att man har mycket att lära av dem..Ibland är det en känsla av att man möter någon som man saknat sedan länge men som man aldrig träffat(i detta liv iaf). En del är som änglar som kommer in i ens liv i rätt tid, på rätt plats 
Kram Anna
Alla möten är viktiga men vissa viktigare än andra
Fint skrivet och kramar till dig 

Jag tackar för mötet med dig och det du skriver här! 
Ja, möten är så speciella. Att en person med en enda mening, eller som i mitt fall, en omfamning, totalt kan förändra ens liv. Så det gäller att vara öppen, lyhörd, nyfiken, acceptans och med detta kan det skapas riktiga mirakel.
Och tänk bara på hur man själv, kanske utan att veta om det har förändrat andras liv. Ser man det så, då förstår man att ens agerande, tankar, det man säger mm spelar så stor roll för en själv och andra.
Kram!