Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1184 ggr
Ljuset
0

Nya guider

Jag har haft en lång paus från Meditation och allt som tillhör det andliga/mediala. Har inte varit aktiv på forumet heller. Gjort andra saker som också behövs göras i vardagen.

Nu har jag börjat att mediterat igen och helt plötsligt så kommer en ny guide fram till mig och vägleder mig. Ser han så tydligt.

Kan vi ha flera guider samtidigt och kommer dom i olika skeden i våra liv när vi har utvecklats mer i vår andlighet??

Anna-H-K
0

Hej Ljuset!

Jag är övertygad om att vi har flera vägledare/guider i livets olika skeden..

Denne kom säkert in för att du behövde det JUST NU..Jag tror det fungerar så..att då vi använder kanalen till att ta in dem så kommer dem som är till hjälp för dig i det läge/situation som du befinner dig i just idag/Nu…!

Kram Anna

stina63
0

Ibland behöver vi får paus mellåt. kan vara skönt att bara vara och syssla med något annat,

Vad jag vet så har vi vår huvudguide som är samma sen vi föddes. Men sen har vi flera guider som ändras efterhand som vi utvecklas i vårt liv.

kram Tina

Anna-H-K
0

#2 Håller med Tina, man böhöver ta en paus ibland & pyssla med lite annat! Jag tror också vi har en "huvudguide/hjälpare med oss genom liven, sedan som jag skrev i #1 !

Kram

stina63
0

*3 Precis det är en del av utvecklingen att pausa. Men man utvecklas forfarande under den tiden man pausar bara man märker inte de.

kramis

Ljuset
0

Tack för era svar. Jag har tänkt hela tiden att jag har bara en tills denna dök upp och satte igång mina tanker över detta.  Längtar tills nästa gång jag får prata med honom Glad.

Ja, denna paus var viktig för mig känner jag idag. Känner mig som en ny människa, något har hänt under denna period. Så härligt.

Kram

Anna-H-K
0

#5 Du är ju så duktig fina..& du behövde nog detta brejk…för att komma tillbaka med ännu mer kraft Kyss

Ljuset
0

#6 Det tror jag också kära Anna.Skrattande

Igår när jag låg på soffan så var det som att en stor sten lades på mitt kronchakra, det blev så tungt och sedan så lättade det.

Jinaum
0

Läste i Cassandra Easons bok "Den stora andeguide boken" Att vi har en huvud guide. Men att denna guide kan leda oss till andra guider eller lärare på det andliga planet som kan hjälpa oss vid den situationen just då oavsett vad det är som man behöver hjälp med.

Så jag tror det är fullt möjligt.

Felicula
0

Jag vet att jag har flera. Två av dem kände dessutom varandra när de var i livet och retas med varandra inför mig så att jag kan bli alldeles fnissig när jag försöker koncentrera mig.

Man kan gå med pekare runt en person och söka dennas hjälpare, då får man också veta var kring personen de står, jag menar, en del är oftast till höger, andra går bakom en osv.