Seans tankar
Har varit på några seanser , den sista av vad jag uppfattade som en medialt duktig person. Men arbets metoden ställer jag mig frågande för. Ett namn sägs och ca, åt det hållet måste någon typ Erik dött, för någon närstående. (Dom flesta har väl en Erik som gått hädan) När någon i publiken visar att jag måste det vara till, påbörjas vad jag uppfattar som en ren avläsning. Vid studie av mediumet sluts ögonen (sänkning av freqvens). Vilket styrker min övertygelse. Vad är er uppfattning vid detta agerande. Har detta med ande kontakt att göra.
Avläsning av fysisk person kan väl knappast vara likvärdigt med en andekontakt. Två helt skilda saker enligt mig.
Sven - tror du fått uppleva en av de mediala skolorna i sveriges teknik - låter så - visst led arbetar på det sättet och jag anar vart du varit - rätta mig om jag har fel:-)
Förstår vad du menar och den tekniken är inte "Min kopp av te" så att säga - men jag tycker det är bra att olika tekniker finns - men det ska blandas och inte bara vara på ett sätt:-) min åsikt!
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag betvivlar inte mediumets medialitet, olika arbets sätt men med den typen av arbets metod tycker jag att det borde skilja i namn. Men vad är rätt och vad är fel, ingen. Man får ta det som ett uppträdande i medialitet, med avläsning som arbetsmetod.

Jag tror också jag vet ;) Håller fullständigt med det Jane skriver, inte heller "min kopp av te" men det är intressant att det finns så olika :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#3 så sant!
#4 Ja vist är det intresant!
Kram Jane

Håller med Jane i det hon säger.
Men blir vanligare och vanligare att medium jobbar på detta sättet.
Var i England förra året och där samtliga seanser vi bevittnade så jobbade mediumen på detta sätt.
Att man sa ett namn och frågade publiken om dom hade ngn med detta namn som gått över då kanske det räktes upp 5 händer och mediumet sa då är det dig jag ska gå till och berättade en massa om sittern klockren information det kunde vara födelsedagar, adresser och telefon nr.
Plus raka och konkreta budskap.
Men inte hade dom ngn andekontakt.
Vi frågade om detta och det har blivit så att publiken önskar mer budskap en beskrivning av anden så arbets sättet har ändrats väldigt mycket i England dom senaste åren berättade dom.
Ser inget fel i att jobba på detta sättet men reagerar när dom säger att dom har andekontakt för det stämmer inte.
Lasse
"Ett medium är alltid psychic medans en som är psychic inte alltid är ett medium"
Vänligen Jane
Jag själv tycker det är lite svårt att känna skillnaden även om jag tränar, kan ju hända att jag inte har någon andekontakt även om jag själv tror de och känner de. Ibland så tvivlar jag om det är de. Och då har jag ändå känt av hur anden avled, Men tvivlar ändå.
#8 Det går utmärkt att få information genom psychic reading, men det är ingen ande kontakt. Men allt för publiken, det är dom som bestämmer hur bra det går.