Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 1604 ggr
razina
0

Osho zen, lite frågor =)

Har nyligen införskaffat en Osho Zen tarotlek, och jag verkligen älskar den :) Den har så otroligt vackra bilder och jag känner mycket mer för denna än min förra.

Kortens tolkningar som står i häftet förstår jag inte så mycket av.. känns väldigt luddigt på nåt sätt. Läser ni i boken eller går ni bara på era egna känslor när ni tittar på kortet? Undrar också om man kan få svar på specifika frågor med denna tarotlek?

Igår provade jag att dra ett kort för en vän som hade en fråga, hans fråga var om han kommer få fast anställning på jobbet han ska prova på nu.

Fick upp kortet Laziness, och detta tolkade jag som att det händer mycket runt honom, men för att han ska komma dit han vill bör han resa sig upp och se möjligheterna runt honom, och att han kan påverka framtiden mer än vad han tror. Känns som han är ganska passiv och "bekväm", men för att saker ska hända behöver han själv ta tag i det.

Vad tror ni om det? Vet ju att man inte kan säga rätt eller fel när det gäller tarot, utan att man tolkar på sitt eget sätt.. men lite feedback kan ju alltid vara bra :)

Vill gärna ha tips på hur man lär känna sin lek :)

kram på er

Ritva
0

Det här kanske är något om du vill lära dig mer om tarot!

Tarotkurs på nätet

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

tarotlasse
0

Det sämsta du kan göra är att lära dig korten efter boken.

Det är en annans persons tolkningar och behöver inte alls vara din tolkning.

För att bli en bra tarottolkare och få ett bra resultat så får du använda dig av din egen intuition och din egen känsla.

Så tolka korten helt och hållet på ditt eget vis så får du dom bästa resultaten.

På mina kurser så får man lära sig att tolka korten på sitt eget vis och att använda sin intuition.

Att använda grundbetydelserna brukar inte stämma så bra i längden.

Lasse

Choklad
0

Nej men det är en bra start innan man lärt sig, sedan man fått mer erfarenhet så kan man ju tyda symbolerna lättare…och de flesta symboler har samma betydelse som grunden, men med olka ord så att säga. Alla uttrycker sig på olika sätt, men ändå med samma andemening, samma grundbetydelse. Men en symbol kan ändå ha olika innebörd för olika personer.

Det är beroende på vilken situation som symbolen kommer upp i. Och vilken känsla den ger.

Men då kan det bli lite knepigt när man ska tyda för andra prsoner, för det är ju tydarens känsla inför symbolen som kommer upp, det behöver inte betyda att den man lägger för har samma känsla för den symbolen. Så där får man gå på något annat så att säga..

U R us