Nära-döden-upplevelser...
Jag har alltid hört att alla som haft nära-döden-upplevelser, säger samma sak. De lämnade kroppen och passerade en tunnel av ljus, och togs kärleksfullt emot i andra änden, av någon de älskade djupt.
Alla säger också att upplevelsen var mycket fridfull och vacker, och att de efter detta, inte längre är rädda för döden…
Är döden något som skrämmer Dej?

Hej!
När människan gått genom dödens port kommer hon in en del av den andliga världen, den som gått bort går så småningom också genom kamalokatiden det gör alla som går över dödens tröskel, läs gärna boken !"Livet efter döden" av Rudolf Steiner / Ann-Mari
Jag är inte rädd för döden men för sättet som man kan dö på, rädd för att plågas..
jag vet vad som kommer att ske när jag når andevärlden, det ser jag fram emot.
Men jag kommer att sakna de som finns kvar här ….så jag hoppas ändå bli gammal och få uppleva så mycket jag kan av mina barn och barnbarn
U R us
Nej, jag är inte rädd för döden, eller låt oss snarare kalla det för att gå över till andra sidan. Jag tror det är mycket bättre där och jag kommer nog inte att sakna denna sidan. Denna sidan är ondskefull och ger mig inte mycket alls! Girighet, sjukdomar, svek, fattigdom, krig, stress, ensamhet, våld, dårar och en ständig kamp för att överleva…..ja, listan kan göras lång!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Om alla slutade vara rädda för döden skulle det kanske gå en enorm suck av lättnad, för alla personligen…
Om vi visste utan att tvivla, att övergången till den andra sidan skulle bli något väldigt roligt,
kanske ett äventyr, eftersom man får träffa alla dom man älskar.
Om alla trodde att det skulle vara roligare, och mer spännande att dö, än någonting annat man någonsin gjort på jorden. Skulle man då leva sitt liv annorlunda? Vi kanske skulle vara snällare, mer kärleksfulla och ta större risker?
Vad skulle vi göra annorlunda, om vi inte var rädda för att dö?

Hej!
Man går också igenom utveckling i den andliga världen, alla måste igenom kamaloka innan man sen kan forsätta in i den andliga världen / Ann-Mari