Maria.Jag holler med dig.Det är Orb…Som du säger så syns det mycket i dom.
Det kan ju vara så att cirkus har många som dör både djur o mäniskor o som mäniskor vill ju vara på plats..cirkusfolk är ju inte som vi…
Så jag tycker det är en fin bild..Sen så är det ju inte så mycket o säga om orb.Mer än om man ser något i dom så som ansikte…
Glömde säga
Men vi har här på forumet en sajt som heter -spökbilder- Där får du mer svar. Lena
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ta med bilden in till spökbilder vetja! 
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Det där är Orber,vad mycket det är!
Jag har lite svårt att förstå "hysterin" med Orber. Inte för att vara tråkig eller elak, men nästan alla bilder med Orber har naturliga orsaker som t.ex damm, fukt, regndroppar, etc. Dock tror jag på att fenomenet verkligen finns, särskillt dom Orber som är ljusstarka och tycks lysa av sig själv.
Jag har tagit många bilder med s.k Orber, men det är kanske bara 4-5 st av 100 bilder som är intressanta.
Så tyvärr så tror jag att det bara är damm även på denna bilden, särskillt på en circus, där så mycket damm rivs upp av diverse circuskonster.
mvh;
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Håller med #6, då det läggs ett lager av spån för djuren på ca 4 cm innan folk kommer in så är det troligen det som dammar upp. Jag har liknade ca 2-3 bilder av flera 1000 som faktisk jag inte kan förklara men annars är detta bara damm från spånet men det är vackert i sig. Trist bara när man tar kortet att det är lite ivägen för ett annars bra kort.

#6 på den första bilden finns det en som lyser ju? Eller är det kanske blixten? :S
nä är ju inte blixten…..inge damm heller….
Spökbilder har ju startats just pga av orbbilder så ta gärna in den dit. Förmodligen får du ungefär samma svar där, men de är duktiga på att avgöra om det är damm, väska eller något annat!
Ritva
ja men hur hittar jag dit då?finns ju ingen flik där det står spökbilder.
#11 Spökbilder , varsegod!
Ritva
Tro det virvlar, upp damm,
Det är damm hellt klart, detta blir starkare av att det är blixt med.

Undra om jag precis svarade dig på spökbilder? Anyway, så är det garanterat damm ur fokus i blixtljus. Djur som stampar runt i sågspån lär dra upp rätt mycket damm i luften.
Jag vill inte va glädjedödare men jag håller med #6 det finns en sida här på fokus som en tjej som heter pernilla gjort just ang så kallade spöbilder! ska försöka leta upp den!
De är inget särskilt med detta kort!men man kan få de till va som helst om man så vill!
Men jag kan ha fel!! Har studerat lite sånt och som sagt kan absolut INTE se att de skulle va nått särskilt!Ledsen =(
Nu har jag hittat sidan här..
Gå in och kolla dessa bilder med logiska förklaringar!
http://www.spokbilder.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=2107ca9a-40f0-4761-837d-c8d62dab31a1
Jag var på cirkus för fyra månader sedan och vi tog en massa kort.
Jag tror inte att det är Orber på bilden för att jag kollade igenom mina cirkusbilder just nu, och i början är det nästan inga "orber" alls men sen när hästarna springer runt i ring är det över allt!
Jag tror alltså att det är damm som flyger runt