Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 996 ggr
nyfiken51
0

Meditera

Hej!

Jag har väldigt svårt,att varva(koppla av) ner och meditera. Undrar om någon här inne har ett bra knep/tips? Känner att jag behöver meditera mera (fick också till mig,det vid en sittning för ett tag sedan.Inte första gången) Om inget annat  för tid till återhämtning..

Men tankarna bara maler och maler  hela tiden.Är "upp i huvdet" hela tiden. Har också¨ett stort  kontroll behöv,kanske även det spelar in. Vill inte "släppa taget".Måste ha koll på vad som händer..

Tacksam för svar.

Anna-H-K
0

Hej! Ja, det kan vara väldigt svårt att varva ner & komma till ro..särskilt om man har mycket omkring sig!

Försök se till att du sitter/ligger i skön avslappnad ställning..med eller utan musik, helt individuellt hur man vill ha det..Låt tankarna passera..stanna inte till vid någon av dem..utan fortsätt dem passera i ditt sinne..Ju mer du släpper taget.. blir avslappnad desto närmare kommer du i kontakt med ditt inre..!

Öva öva..på att försöka släppa kontrollen, låt ingen tanke "hållas kvar" eller ta kontroll över din avslappning..låt dem passera…Jag är säker på att du lyckas till sist..

Jag mediterade i ett härligt aromabad häromkvällen..Hade haft fullt upp under dagen, svårt att varva ner..men  efter en stund så var jag i en härlig Meditation, så det kan vara ett litet tips..Men..somna inte i badet bara Förvånad  Lycka till & Kram/Anna

nyfiken51
0

Tack snälla för ditt svar. Fick också rådet på skolan idag. Att  det finns bra avslappningsband, att köpa på apoteket.

badar gör jag nästan varje kväll,då känner jag att jag kan slappna av lite. Men varför inte prova meditera också..

Tack för att du tog dig tid.

Mvh Siw

Denna kommentar har tagits bort.
yogflame
0

Övning ger färdighet i början kanske du inte kan slappna av men ge dig inte fortsätt så går det till slut. försök att inte bli involverad i tankarna utan iakta dom bara. om du blir invloverad är det ju ingen avslappning, eftersom om hjärnan arbetar blir man ju  trött. Du kan ju prova avslappningsband men det är bara en hjälp på vägen men ett råd läs inte en bok eller ta ett tips på fullaste allvar utan gör vad som känns bäst för dig. Jag har läst många böcker hur man ska göra osv men sitter man o tänker på det klarar man inte att slappna av riktigt.  Allt fungerar olika för olika personer och ingen är den andra lik så därför kanske en bok är bra för en person men dålig för en annan.

Om du bara är ute efter avslappning går det ju bra med just avslappningsband. Vill du så har jag nånstans en dansk som pratar du vet ju hör rörigt det låter som om man pratar i sömnen det fungerar riktigt bra hehe. skulle kunna skicka det till dig så kan du prova det.