Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 3448 ggr
Ghosthunter
0

Vithårig av skräck?

Egentligen är väl detta mera en medicinsk fråga och lägger därför in det på Off-topic.

Jag har vid ett några tillfällen läst spökhistorier, oftast vid demonhemsökelse, men framförallt i den gotiska skräcklitteraturen läst att folk har blivit vithåriga av skräck bara på ett par timmar.

Nu vet jag mycket väl att dessa litterära skräckberättelser bara är uppdiktade. Men kan det ändå finnas en sanning bakom detta?

Att man kan bli  kronisk galen av skräck finns det däremot belägg för och detta ofta i samband med ovan nämnda. Men kan man bli vithårig av skräck bara på ett par timmar?

Vet att det är en knäpp fråga….men är det nån som vet?

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

chik
0

Så kan det bli.

Om det är något traumatiskt som händer..Helt Rätt Ghost.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mirjami-78
0

Har aldrig hört talas om…..men nu har jag lärt mig något nyttGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Denna kommentar har tagits bort.
[kvasthilda1972]
0

Nej det är hårsäckarna som producerar melanlin (färgen) och om dom skulle sluta tillverka det så växer ju håret ut och blir vitt.

Man måste bleka det för att håret ska bli vitt på en gång.

Ghosthunter
0

Ja, faktum är ivarjefall att håret är väldigt känsligt och kan skifta i kvalitet efter hur man mår. Mår man mycket dåligt i en längre sammanhängande period blir håret sämre.

Chik - menar du håret eller galenskap?

#3 Ett kort svar som vanligt. Jag kan faktiskt inte bedöma om du har rätt eller fel.Skrattande

/Fredrik

Värmland"

Volito
0

Vad menas med skräck?…

När min föredetta gick i pilotskolan (lärde flyga med jetplan) hans kurskamrat under en flygning fick något seriöst fel på planet… han trudde att skall dö.

Han lyckades dra sönder (med hand) någon rör (som vanligt kan dra i sönder kanske med en lastbil) och lyckades katapulteras.

När hjälpen hittade honom han var helt vithårig i sina 23 år: 40 min. tidigare när han klev på planet han hadde ricktigt svart hår….

Anna-H-K
0

Fredrik..Kan säkert stämma! Jag vet en känd man som vaknade en morgon "grå/vithårig" efter en chock han fick då hustrun ville skiljas Förvånad Tänk hur kroppens alla celler kan reagera på våra upplevelser…!

Kram Anna

Ghosthunter
0

Intressanta berättelse både från Volito och Anna. Det stödjer min teori. Volito, du undrar vad skräck är….ja, ett bra exempel är väl faktiskt den berättelsen som du har beskrivit här. Och Anna, om man vänder på det, och förklarar det på ett annat sätt, så kan man också säga att vårat psyke har en påtaglig inverkan på det fysiska. Det blev nästan som ett ANNAgram SkrattandeFlört

Tack allihopa!

/Fredrik

Värmland"

Mirjami-78
0

Undrapå att man börjar få gråa hår i mellan fast man är bara 30+Förvånad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool