Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 932 ggr
Zaris
0

Min katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta hände för tre årsen, jag hade en katt som hette Sussi, hon var pigg för sin ålder, eftersom att hon lekte ibland, hon var kanske 14 år ungefär. Jag älskade henne så mycket, men jag är glad att hon slipper att lida.

Sussi var en smal katt, men hennes mage hängde ner. Hon hade fått cancer, i november år 2005 så opererades hon, det blev en stor operation eftersom att hon skulle kastreras. Det gick bra, och magen hängde inte ner längre, men sommaren 2006. Så hade hennes en av tassarna svullnat upp, så pappa åkte in till vetrinären. Det var ingen fara med tassen, men vi fick veta att cancern hade spridit sig. Så hon avlivades den 12 juli 2006, exakt en vecka innan min födelsedag! Så jag kommer ihåg datumet väldigt väl, och så har jag även en kompis som fyller år den 12. Jag var hemma och satt vid datan, mamma hade slutat tidigare från jobbet. Och hon berättade att Sussi inte fanns mer, jag ville inte tro det. Jag som trodde att hon skulle komma tillbaka och inte hade jag trott att hon skulle dö. Då kändes det som att allt stannade, jag stängde av datan och grät. Och stackars min lillebror som var med pappa den dagen.

Jag och mamma gick ut och plockade blommor och sedan berättade  vi för några grannar som vi känner att Sussi hade gått bort, Sussi var mycket omtyckt. Hon var en speciell katt, fast så tycker väl alla att sina djur är speciella.

Men året innan så hade det kommit en bondkatt(samma ras som Sussi), det såg ut som en bondkatt i alla fall. Jag kommer inte ihåg vad han hette, men i alla fall. Han dök upp och jag hade inte sätt den katten tidigare, jag var med en kompis då han kom. Han kom två gånger det året, kanske fler. Men samma sommar som Sussi gick bort, det kanske var bara några dagar efter så kom katte tillbaka. Det var som om han visste vad som hade hänt, så han var där som ett stöd. Han gick även in i vårat hus. Men sen så såg jag aldrig katten mer, det var som om den bara kom för att ge oss tröst.

Den 18 augusti 2006 så skaffade vi Nicke Nyfiken, hans syskon eller syster som jag tyckte att det var. Nickes syster var en kopia av Sussi, skilde lite grann. Men inte mycket, men den Nickes syster var redan köpt tror jag, så det blev Nicke.

Men det som var anledningen till att jag skrev detta är att några veckor, eller måndad efter sussis död, minns inte riktigt när men efter att vi hade skaffat Nicke var det i alla fall. Jag skulle sova, det  var mörkt i rummet och plötsligt så känner jag att någon går på täcket, först trodde jag att det var Nicke. Men det var ingen där, det fösta som jag tänkte på var att det kanske var Sussi.

Kan det stämma att det var Sussi? Och den "mystiska katten" som dyker upp och försvinner, har han något med det att göra eller?

Arikashika
0

Putt :D

JILE
0

Det tror jag att det var, kom kanske för att visa att hon är med dig.

Kram Jile

Zaris
0

Mm, det låter bra. Och det känns bra att veta att Sussi är med mig :D

Men den där katten som kom året innan och dök fram några veckor, och sedan såg man den inte mer, kan det vara att den känner sorg och året innan kanske den visste att Sussi var sjuk. Suck, jag vet inte låter som om jag snackar gojja, men men xd

JILE
0

#3 Det kanske var en katt från andevärlden som skulle komma för att hämta din Sussie. Han kanske kom för att förbereda henne inför himmelsfärden.

Kram

Zaris
0

aha, smart. Så sen efter att sussi gick bort så kom han tillbaka, kunde det typ betyda att han menade att Sussi har det bra, alltså att han menar att han också är på väg till himlen elr vad han nu ska. Som en sista hälsning så kommer han och säger att nu tar han med sussis själ eller nåt liknande till "Himlen" och så kanske han hälsar att Sussi mår bra eller hur man nu ska säga det.

Jag vet inte hur jag ska förklara, men jag tror att du kanske fattar :)

Kram

JILE
0

#5 ja att det kanske var en änglakatt som Sussi kännt här på jorden, eller kom endå för att förbereda henne för att lämna jordelivet. Vi människor har ju guider i livet och sedan när vi dör får vi ju hjälp av dem och de tar emot oss när vi går över till andevärlden.

Sedan kanske katten kom en sista gång när du var ledsen och ville meddela att Sussi har det bra.

Jag bara tror detta..är ju inget medium så.

Kram Jile

Zaris
0

Ingen fara :D

Kramar från mig :D