MIn upplevelse
en gång då när jag var sjuk och sovde djupt i mina drömmar.
Heltt plötslikt skänner jag hur någon ruskar på mig eller att sängen börjar vibrera.
och så hörde vi att det small till hjätte hökt i mitt rum, jag bara hoppada de upp och blev lite redd för jag va ju mitt i en drömm.
min morsa kom in springande och undrade på va det va som hende, men ingen ting hade ramlat ner från någon hylla eller nått, för vi lettade över allt i mitt rum om något hade ramlat ner.
så jag undrar vad det är fortfarande, kan ni känna av någon ting av vad det kan ha varit för nåt?
eller hade jag en ande på besök.

Jag tror inte att en ande gör sådär, det borde vara ett spöke i så fall(stor skillnad på ande och spöke). Vad tror ni andra?
luxplyr - när det gäller upplevelser i sömnen så är det väldigt svårt att tolka. Jag har själv vaknat upp några gånger av en fruktansvärd smäll, som om något sprängts i luften! En gång, för längesedan, när jag bodde hemma hos mina föräldrar, så vaknade jag upp av vad jag trodde var en explosion och när jag frågade mina föräldrar på morgonen, så hade inte dom hört något. Jag har kollat upp det lite och det kan vara hjärnans naturliga elektriska impulser som kan vara boven i sammanhanget. Sen kan det ju också vara en sorts fördröjd upplevelse av en dröm. Men om det var någon andlig upplevelser som du upplevde, kan jag ju inte utesluta!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
luxplyr- hörde din mor ljudet och kom springandes, eller kom hon för att du ropade/skrek eller så?
Ljus, Rosina1
Här har ni en till som vaknar av smällar och även ibland ljussken, har tittat ut och ingen åska har förekommit… för den som tror det…. smällen var inte åsklik.
Har läst någonstans om detta att det har att göra med det andliga ken har glömt bort hur det var nu…

ja hon hörde smällen då, jag sovde så jag bara hoppa upp ur sängen då.
Rosina 1 #3
Och det va inget som small i kökket eller så häller utan det kom från mitt rum.
Vad menas med fördröjd av en drömm?

luxplyr..Vi är ju väldigt öppna & mottagliga då vi sover..Men det kan ju också vara så att du drömde något & "pang" så vaknade du av smällen..Självklart kan man då börja tänka på om det hade något med en hälsning eller så att göra..Men när man är sjuk & har haft /har hög feber så är man ju ganska påverkad av det också!
Härligt att du vill skriva om det du upplever
Kram Anna

Aa tack #6 Man hoppar ju till mär man hör smällar med fast jag kommer i håg i drömmer så drömmde jag bara att jag prattade med några personer och så men inget som sköt ellet så.

#7 Ett tips är att du börjar skriva ner dina drömmar..Kan faktiskt vara jättebra att kolla tillbaka på dem sedan..Ibland finner man en "röd tråd" som betyder något för just DIG 
Kram Anna
Jag har för mig att spöken är det som är utan medvetande, spår av en händelse som upprepar sig hela tiden, andar är personer som gått över till andra sidan och alltså har medvetande och kan kommunicera…
Rätta mig om jag har fel..
Jag vet inte vad det var som smällde hos dig, men om det var en ande, så säg till anden att låta dig vara på nätterna, han hör dig..
U R us

jag brukar skriva drömdagbok men kommer ej i håg jämt alt ting man drömmt om.
Men det är kul att drömma man känner sig fri fycker jag på nåt vis.