Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 979 ggr
[matildax]
0

Snälla, hjälp?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inte så haj på allt det här med övernaturligt men om jag har fattat rätt så kan ni "hjälpa till" (?).
Det är så att min hund är väldigt sjuk - anaplasama - och imorgon ska han till vetrinären och opereras. De ska tömma hans leder på vätska om jag har fattat rätt. Eftersom han har så ont och medicinen inte har börjat hjälpa.
Om denna operation inte lyckas så är jag rädd att han måste avlivas.
Lucas som han heter är bara 1 år.. Jag står inte ut med tanken på att han inte finns mer, han är min bästa vänn o jag försöker göra så gott jag kan så jag skulle verkligen uppskatta att ni hjälpte till om ni kan. (jag kanske är helt ute o cyklar men..)

skickar med ett kort på killen innan han blev sjuk

[outgrundlig]
0

Jag önskar er all välgång med denna operation. Han verkar kunna klara detta så jag hoppas och håller mina tummar för er så att det går väl……kram

Sahjoh
0

usch! Jag lider verkligen med er båda! Han är väldigt lik min Astrid. Hoppas att operationen går bra imorgon. Kram

[matildax]
0

tack båda två! Ja, jag hoppas verkligen att den här operationen hjälper :s

Ranamir
0

Jag ska skicka healing till Lucas och till situationen. Hoppas att allt går bra.

Rosina1
0

Sänder healing jag också till Lucas.

Anna-H-K
0

Sänder varma tankar till er! Vet vad du går igenom..!

Kram med kraft & ljus/Anna

razina
0

Skickar styrkekramar och håller tummarna för att allt går bra!!

unauthorized
0

Måste bara fråga, om två "skickar healing" hur vet man att de inte motverkar varandra? Om vågorna är 180 grader fasförskjutna så tar de ju ut varandra. Eller synkar man vågorna mot varandra först? Det verkar riskabelt. Om det då kommer in annan healing från ett helt annat håll som man inte är medveten om, hur påverkar det då?

Hoppas det går bra för din hund Matilda.

jamenvisst
0

Hej.

Din hund tycks ha en kraftig påverkan av denna aggressiva  bakterie.

Hans njurar och hjärnhinnor behöver hjälp.Mitt råd till dig är att snarast möjligt skaffa det homeopatiska medlet helleborus i d30

Detta medel går på båda dessa nivåer.Hade för ett par veckor sedan en hund som plötsligt blev förlamad i tungan,han kunde därför inte dricka vatten..inlagd en vecka på sjukhus,dock utan framgång.Vid besök hos mig fick hunden kraniosakral behandling,samt ovanstående medel.Redan 3 dagar efter va hunden som vanligt.Ägaren blev överlycklig,då denna lilla hund va hans livskamrat,efter jobbig skilsmässa..Delad glädje,dubbel glädje.

Hoppas mitt råd kan va till nytta och att det inte kommer för sent!!

Ska försöka hjälpa till lite på avstånd oxå

lycka till.

[matildax]
0

tack alla!
vetrinären har nu en ny diagnos på honom. tydligen så har han redan haft anaplasma som vi inte märkt av och nu har han en inflammation i lederna. Han är inlaggd hos vetrinären och ska förmodligen stanna där över helgen. Dom diskuterar om ifall det ska bli en operation och ska röntaga lederna. han har nya mediciner, smärstillande (han hade enligt vet. väldigt ont :s) och kortison. Risken finns för att han får äte kortison hela livet samt att han får men för livet.
Jag är väldigt orolig och har fällt många tårar, jag hoppas bara att lill killen får det bra.

#9 oj det lät inte bra.. :( kan du inte berätta mer om det homeopatiska medlet helleborus i d30? Vad är det för ngt?

jamenvisst
0

Helleborus är ett homeopatiskt medel.en växt verksam på njurarna.

D 30 är bara styrkan på medlet,vilket du måste uppge om du  köper medlet på ett homeopatiskt apotek.medlet kan på ett positivt

påverka hela symtombilden..cortison är ett rävgift,och efter op,är allt mkt svårare att påverka.

[matildax]
0

#11 okej tack så mkt.

Ranamir
0

Eftersom vi bara är en kanal för energin så betyder det att det blir rätt. Healing guiderna vet vad som ska göras eftersom avsikten alltid är det högsta bästa goda. Jag har också sagt till mina guider att om jag någon gång säger fel avsikt, eller något blir fel så stoppas healingen.

unauthorized
0

#13 dvs om slumpen gör att ett tillfrisknande sker så har healingen lyckats och om tillfrisknande inte sker så har man haft fel avsikt? Bergsäkert resonemang…

jamenvisst
0

# 13 Jag förstod inte riktigt.Obestämd  jag tror din kommer må lite bättre

inom kort.

Ranamir
0

Egentligen finns det inget som heter slump, det är bara det att vi människor inte ser/förstår hur allting hänger ihop, men det gör guiderna.

Ibland är det meningen att en healing inte kan äga rum, då av många olika orsaker. Kanske man försöka att heala någon som inte karmiskt redo, eller av något skäl inte kan öppna sig för energin. Det vet vi oftast inte om, men det gör guiderna. Det är därför det inte alltid sker som man tror/vill i en healing. Men har man en god avsikt och vill gott så är det väl bra, svårt att göra mer. Men vi utvecklas framåt med positiv energi och söker ljuset och tror på allt gott.

LjusGlad

unauthorized
0

#16 Intressant, slumpen finns alltså inte utan allt som sker, sker i ett förutbestämt mönster som vi inte förstår? Är inte det bara ett sätt att bortförklara att det inte sker som vi har önskat? Ungefär som kristna accepterar att Gud plockar hem ens nära och kära och förklarar det med "Herrens vägar äro outgrundliga"? Det kan vara ett sätt att hantera det faktum att allt är en slump, men som ändå i viss mån kan styras genom ett känt orsak/verkanmönster, som vi inte rår över. Att på något sätt acceptera sin maktlöshet inför händelser som gör oss besvikna.

Hur kan man veta att det inte är meningen att det ska fungera ibland eller att det helt enkelt inte fungerar för att det är omöjligt? Att slumpen inte finns hur vet man det? Kan man visa det på något sätt? Om jag släpper en tärning på ett bord är det förutbestämt alla gånger vilket värde som ska komma upp? Hur kan man i såfall veta att det är så?

Ranamir
0

Det är våra egon som ställer till det för oss. Vad är sanningen, vad är meningen? Det är bra att söka efter sanningen, men egot har inga svar som ger sanningen, men egot ger sken av att inneha den (illusion). Vi söker svaret där den inte finns. Vi ska hitta den inre kärnan i oss själva där alla svaren finns. Vi ska bli som Gud, han vet sanningen. Vi är ju hans barn, eller hur?Glad

unauthorized
0

Det råder ju delade meningar om det…

Choklad
0

#19 Hahhaa..fick du svar på tal….Cool Äntligen!.Jag undrar om du förstod hälften av det du fick veta?du vet vem/vad EGOT är va?

U R us

unauthorized
0

#20 Jag var bara finkänslig och skrev inte goddag yxskaft. För det var vad det var, och inte mycket till svar. Det går inte att diskutera med någon som undviker att svara och istället svamlar om annat, ungefär som vissa politiker. Därför droppade jag, men du kanske vill ta upp den kastade handduken?

Ego, hmm.. Det måste vara det där uppblåsta va? Skämt åsido, är inte Freud ganska uttjatad vid det här laget?

jamenvisst
0

Jag förstår vad du menar,men har inte tid just nu,att bemöta det hela,om du vill så kan jag bemöta det ur ett djupare perspektiv

vid senare tillfälle.Allt är i sin ordning.Flört

Rosina1
0

#21 Tro inte på något, oavsett var du läst det, eller vem som sagt det, om det inte överensstämmer med din egen tro och ditt eget sunda förnuft.

- Buddha-

Choklad
0

# 21 Freud kanske..jag gillar inte honom precis..men däremot Jung, mycket bättre psykolog…

nej jag vill inte ta upp den kastade handduken..och tänk på att om man säger Goddag yxskaft" så bör man se upp för själva yxan…Flört

U R us

unauthorized
0

#23 Det var mycket förståndigt sagt. Gäller förstås bara om man har ett sunt förnuft.

#24 Jag är redo för en yxa i så fall.

[matildax]
0

Jag vill inte låta elak eller så men tkr att ni har kommit ifrån ämnet lite.. Tungan ute

I alla fall så svarar lucas bra på den medicin han får nu, han har slutat halta :) men har tyvärr fortfarande ont. Håller tummarna för att även det ger med sej snart.
och igen, tack alla som har svarat och försökt hjälpa till så gott det går, det betyder mkt för mej :)

[GunillaR]
0

Jag tycker att du ska överlåta din veterinär att ställa diagnos och lita på dennes bedömning och behandling.

Om nu operationen lyckas och din hund blir OK så är allt väl, men - om han inte blir ok så är ju alternativet att han avlivas. Och detta är tuffa bud - för dig - inte för hunden. För han går in i en annan värld och du blir lämnad ensam i denna världen. Och detta gör ont och är mycket tufft.

Det du har att göra nu är att tänka på hundens bästa. Och att låta hunden få healing nu är inte fel.

Jag önskar dock av hela mitt hjärta att ni får lite mera tid tillsammans, du och din hund. Han är jättefin! Glad

Kram

Morgaine

Choklad
0

# 26 Förlåt, ska vara tyst om nu.

önskar dig och voffsingen mycket ljus och värme…

U R us

[matildax]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#27 vi har pratat om avlivning och blir han inte bättre så får han somna in, vi kan inte 'behålla' honom av egoistiska själ. men både vi och vetrinären vill ge det lite mer tid. I går när vi lämna honom hos vetrinären så halta han rejält o nu en dag senare haltar han inget alls så jag hoppas verkligen att det här hjälper men det är ju som du säger, bara för att han går normalt igen så betyder det ju inte att han inte har ont. Men vetrinären ville att vi skulle ta det en dag i taget, se hur det utvecklar sej.
Det gör ont att veta att chansen är mkt större att han inte klarar det här men man kan inte ge upp, right? Inte när det gäller ens bästa vän.

Ja, min kille är otroligt vacker och snäll <3

[matildax]
0

# 28 hehe, hoppas ni inte tar illa upp :)
tack så mkt. O jag har faktiskt en bra känsla så jag litar på den.

[GunillaR]
0

# 29 - Det är helt rätt att man inte ska ge upp vare sig det gäller en själ eller sina små pälsklingar. Man vill ju gärna ge dem en chans. Sen får man ju bedöma när man ska ta det där beslutet.

Du ger ju också honom en chans att visa du är hoppfull och peppar honom, för det där känner djuren.

Lycka till Glad

[matildax]
0

#31 jo precis. Nu är han ju inte hemma hos oss utan hos vetrinären men jag hoppas att han vet iaf.Gråter

Zaris
0

Det kommer nog att gå bra, gumman! Och du ska veta att jag finns här för dig vad som än händer, jag ver hur jobbigt det kan va!<3

[matildax]
0

Tack sara :')

Zaris
0

:) hur mår Lucas?

[matildax]
0

Just nu verkar han må bra :)

Zaris
0

Vad bra :D <3