Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 1338 ggr
pernillaa
0

Healing till min vän

Hej

Jag har en killkompis sen många år tillbaka, vet inte om han är nåt år yngre eller äldre än mig men snäppet över 20 är han i alla fall.

Han föddes alldeles för tidigt och har därför ett handikapp som gör att han har enorma problem med synen p.g.a. att trycket i huvudet är fel. Han har genomgått så extremt många operationer och har en shunt(stavning?) i huvudet som ska reglera trycket och vätskorna i hjärnan men dom får ingen bukt med det. Hans syn blir bara sämre och sämre. Idag när jag pratade med honom var han så snurrig så han ramlat av stolen ca 10 gånger och skämtade om det för att det var vardag för honom.

Han har det otroligt tungt. Men alltså, snällare människa får man leta Han bryr sig så mycket om alla andra och har varit sånt enormt stöd för mig i alla år.

Jag vill göra någonting för honom och tänkte försöka mig på healing men vet inte om jag klarar det. Därför undrar jag först och främst om någon kan lära mig? Liksom berätta steg för steg hur man går tillväga? Jag är ju lite medial av mig och vet att jag är öppen för sånt här, men jag måste lära mig.

Om nu ingen kan lära mig, finns det någon här som kan ge honom healing på avstånd som inte tar betalt? Jag har inte frågat honom än om det är okej så gör ingenting förrän jag gett klartecken, otroligt viktigt!

På tisdag den här veckan som kommer nu, alltså den 15:e kommer han till mig och kanske är det lättre att känna in honom om man går via mig när han är hos mig. Vet inte hur det funkar, hur man letar reda på en persons energier sådär utan att nämna namn och sånt.

Han behöver verkligen healing. Om än man inte kan bota den underliggande orsaken så kanske man kan lindra för honom åtminstone en stund. Han har otroligt få dagar som han orkar vara ute och träffa vänner för att han har så ont och är så yr m.m.

Han är en sån otroligt fin människa!

Ha en bra dag! // Pernilla

Qamilla
0

Hej, jag jobbar själv med healing och du har helt rätt. Man får absolut inte skicka healing förrän man fått ok av den som ska ta emot den.

Samtidigt är healing så mycket och många gör det utan att tänka på det. T ex ta upp ditt barn i famnen och blåsa på det onda, tänka fina kärleksfulla tankar, och önska någon lycka till är alla sätt att ge healing.

Vill du prova själv så sätt dig ner i lugn och ro och tänk att du skickar ren kärlek till honom lite då och då. Det är en stark healingkraft och mer än så behöver det inte vara.

pernillaa
0

Jo jag har tänkt att jag ska prova. Fick lite råd via pm här nu och kom fram till att jag troligtvis har det i mig.

Jag är helt övertygad om att det där med att blåsa på ett ont knä fungerar precis som healing eller snarare är healing.

Jag skulle vilja prova direkt på honom, att föra mina händer över honom när han är här men är rädd att misslyckas och göra bort mig?

Hur är det, för man över det lite på sig själv med healing eller var tar det vägen, det onda?

Hur vet man om det fungerar förrutom om personen i sig säger att det blir bättre?

Kan man heala sig själv?

Qamilla
0

Det är min övertygelse att alla har förmågan att heala, både sig själv och andra.

Bara genom att ta på andra är ett sätt att heala och det är ingenting du kan göra som gör att du gör bort dig. Bara det att du bryr dig och vill honom väl är en form av healing. Det är dock viktigt att orsaken är rätt. Det vill säga du ska ge för att han vill ha det. Inte ge för att du vill och att du mår bra av det.

Jag tror stenhårt på att tanken bakom healingen är viktig. Bestämmer du innan healingen att bara det ljusa och goda kärlekskraften ska överföras till honom så är det det enda han får ta emot. Man kan heala ofta utan att personen känner av en så stor förbättring utan den kommer mer gradvis (oftast). Lita bara på att energin har kommit fram och tänk inte så mycket mer på det efter behandlingen.

Vill du lära dig healing så finns massor med kurser att gå, både på distans och på plats. Det viktiga är att hitta en form som känns bra för dig.

pernillaa
0

Ja vi får se hur jag gör. Kan jag heala honom utan att säga till när, bara genom att sitta bredvid honom? Att vi säger att jag ska göra det någon gång under kvällen men att jag inte säger till när utan bara gör det i tankarna eller är det mer effektfullt om jag använder händerna över honom?

Qamilla
0

Jag skickar väldigt mycket healing på distans (och då ofta långa sträckor) så du kan göra det när du vill, även efter att han har åkt hem.

Det viktigaste du gör är att fokusera dig, bestämma dig för vad du vill åstadkomma, tänka på honom intensivt, skicka den energin du bestämt till du känner att du är klar. Sen bestämmer du helt enkelt att den kommit fram och gjort mesta möjliga nytta och är nöjd med det. Sen släpper du hela tanken och bara VET att det kommit fram. Lite på din känsla.

Jane-Lyzell
0

Hej Pernilla

Om du endå har din vän där - är det ju bättre att använda dina händer dirket:-)

Jag pm:ar dig!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"