Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 4898 ggr
Anna-H-K
0

Att bära andras energi

Har ni märkt hur in i vassens trött & slut man kan bli om man går in i tex ett rum med flera personer…Man kan först inte fatta "VAD" som gjort att man känner det som att all kraft runnit av en..Pust..

Jag upplevde detta väldigt ofta tidigare, ju lättare man har att känna av energier, desto mer & snabbare känner man ju givetvis av dem!

Jag skaffade mig en "bubbla", ett skydd runtomkring mig..& kan ibland tänka mig ungefär som att alla männsikor bär på en egen liten "energiapa" på sin axel…denna påverkar oss under tiden vi befinner oss tillsammans med personen,,,MEN då jag lämnar rummet så ska även den lilla "energiapan" klättra tillbaka till sina respektive platser/axlar..Min egen lilla apa får jag själv ha kvar =)Låter flummit för en del kanske men små små tänkanden kan hjälpa mycket ibland…

Att skaffa ett "skal" runtomkring sig där jag har min egen sfär var väldigt viktigt, innan jag gjorde det var jag på gränsen till "utbränd ganska ofta!

Har ni några tips & metoder som ni använder er av för att inte ta på er & ta med andras energier?

Kram Anna

Choklad
0

Jag behöver verkligen detta skydd…jag får många energi"apor" på mina axlar när jag träffar en del människor, men de följer med mig hem och hoppar in i mig så jag blir helt slut och det gör rent av ont inom mig när det sker…sedan sitter det kvar och jag bearbetar det på något sätt, det tar en 3 dagar att få bort, ibland en vecka….jag har försökt tänka en bubbla men…funkar inte. Kan hända att jag träffar på någon med en hel massa snälla och glada enegier, lugna….då försvinner de jag har i mig. Men jag hoppas att jag inte ger de negativa till någon bara…jag kan till och bli chockad av någon med starka välmenande energier..man är en konstig en…Skäms

U R us

Anna-H-K
0

#Choklad! Jag förstår precis hur du menar & hur du upplever det när du blir dränerad på energi…Den energin måste ju sedan "hämtas igen" & där kommer jag åter igen med min Meditation Cool

Att skaffa sig sitt eget skydd handlar om övning övning & åter övning…Det gäller oxå att du finner "DITT SKYDD" & din bästa väg till detta! Jag känner att du är snäll, god öppen & mottaglig…så många energitjuvar vill ju åt din goa energi Tungan ute

Skämt åsido…Du kommer att kunna skydda dig mycket bättre & redan idag startade processen ;-)

Kramis

Choklad
0

Det hade varit underbart! jag tackar för den processenGlad

U R us

Anna-H-K
0

Kyss Den startade du just själv :)  *Kramar om*

Choklad
0

hahaha! Ok! Då tackar jag mig också dåFlört

U R us

Mads
0

Åh vad jag känner igen det där med att snappa upp energier. Det senaste året har jag haft en pågående utveckling själsligt och medialt och det har gjort att jag har haftlite svårt att hänga med i svängarna ibland och lära mig vara öppen och stängd. Så jag är väl för det mesta öppen och tar ibland in mer energier än vad jag mäktar med.

Får öva på att skapa min lilla bubbla så jag får behålla min energi för just nu är både kropp och själ helt slut.

Kramar

Amor Vincit Omnia

Shar
0

Ja, jag har nog med min egen lite tråkiga energi för tillfället…

Anna-H-K
0

Det har säkert med faser & perioder i ens liv att göra oxå givetvis! Har man mycket prövningar så kan ju inte energierna vara på topp heller! Sänder så mycket kraft & ljus som jag bara kan till dig Mads & Shar ;)     Kram Anna

Choklad
0

jag vet att detta är fel tråd till det, men jag fick en bok i morsdagspresent och den heter: Du kan hela ditt liv med Louise L. Hay

Jag kan varmt rekommendera den bokenGlad…

U R us

Mads
0

# 8 Tack Anna-H-K !

Jo, det har varit prövningar i ett års tid nu för min del med jämna mellanrum och vissa dagar tar det verkligen ut sin rätt. Men skam den som ger sig, jag kommer igen Skrattande

Amor Vincit Omnia

Anna-H-K
0

#10 Det har vänt & du är på G igen, eller hur Kyss

Choklad! Jag skriver under på det, Du kan hela ditt liv är en superbra bok, en livsguide! En investering att plocka fram många gånger! Jag brukar ofta rekommendera den!

Kramen

Mads
0

Jag trodde att det hade vänt med det visade sig att jag hade några prövningar kvar så det är bara att ta nya tag och ta sig genom detta också. Men för första gången i livet så känner jag ända in i hjärteroten att allt händer av en anledning och det har gjort det lättare på något sätt. Men det gör ju inte det lättare alla dagar klart Glad

Visst är det lustigt med det mediala, man kan se så klart för andra, vägleda andra men kan stå själv och inte fatta någonting Obestämd

Choklad: Den boken får man skaffa då ju !

Kramar Kyss

Amor Vincit Omnia

Choklad
0

Ja ..jag fick den på lördagen och hade läst ut den på måndagkväll….och nu ska man göra övningarna..det där med att man ska se sig i spegeln och säga; "Jag älskar dig" är lite läskigt…

U R us

Anna-H-K
0

#12 Ja ibland är det övermäktiga prövningar kan man tycka men man får aldrig mer än man klarar av sägs det..!

Tror att det är ett skydd man har då man arbetar medialt oxå..att inte få till sig allt som ska hända & ske med sina kära & sig själv!

Jag kan berätta om en dröm jag hade då min näst äldsta dotter Madde(idag 15 år) var liten! jag drömde att hon var på sitt fritids & ramlade från en höjd…ambulans & tumult innan jag vaknade alldeles svett & olust! Jag tänkte först inte skicka iväg henne den dagen för drömmen satt kvar, men gjorde det ändå…Senare fick jag ett samtal från "fröken" om att det hade hänt en olycka! Jag blev alldeles iskall, fick knappt fram ett ljud! Madde hade ramlat från en väggklätterställning så illa att hennes glasögon skurit sig in vid tinningen..inte långt från ögat heller! Usch & fy vilken hemsk upplevelse.Jag bad den gången om att inte få mer sådan info till mig, varken genom drömmar eller på annat sätt!OJ detta blev långt Förvånad

Choklad…En bok att läsa om igen ;)  Kramar

sven-g
0

Det där med att vara svamp kan vara svårt. Det finns lite knep jag lärt mig med åren. Om en annan person endera dränerar er på energi, försök undvik den om går. Och måste ni vara på samma plats, försök att inte lyssna och vara empatisk, då blir ni som en trasa som det kan ta dagar att reparera. Lika försök att undvika att tänka, vad det kan vara för fel på den, då får ni själv känna av hur den känner sig och det kan vara mindre skoj, detta kan även sitta i i dagar. Sätt er aldrig på en stol som någon nyss suttit på. Om man är svamp måste man bli något av en enstöring, och passa sig med vem man umgås med. Hårt men tyvärr.

JILE
0

Ja fy Anna så hemskt, du måste fått en chock när de ringde om din dotter ?

Kram Jile

Anna-H-K
0

#16 Ja det var fruktansvärt innan jag visste hur illa det var! Blev omplåstring & observation på sjukhuset men hua, det var ingen trevlig upplevelse alls men ändå fick jag mig en viktig lärdom!

Kram till dig Jile så här på kvällskvisten ;)

Anna-H-K
0

#16 Ja det var fruktansvärt innan jag visste hur illa det var! Blev omplåstring & observation på sjukhuset men hua, det var ingen trevlig upplevelse alls men ändå fick jag mig en viktig lärdom!

Kram till dig Jile så här på kvällskvisten ;)

Mads
0

# 14 Oj vilken mäktig och jobbig dröm.

Jag drömde om min bästa väninnas begravning 2 månader innan hon tog sitt liv och tyvärr satte jag aldrig samman min dröm med att den skulle vara sann, för då hade jag gjort nåt. Hon tog sitt liv.

Kramar

Amor Vincit Omnia

JILE
0

#18 Kram till dig med Anna, känns tryggt att du är med på iFokus för du har så mkt att ge och är så genomgo :-) kändes tryggt när jag fick se ditt namn…

Godnatt ,

Jile

[outgrundlig]
0

"16 Glad över att höra att det gick bra ändå, för din dotter. Det är vanskligt detta med att drömma sanndrömmar och inte alltid lätt att veta om man skall lita på sig själv eller inte.

Själv har jag nog inte lyckats helt och hållet ännu att stänga av i övrigt ,men är på väg. God väg men ändå är jag inte själv helt nöjd.

Anna-H-K
0

#19 Förstår att det var tufft för dig men detta skulle hänt ändå!

#20 Tack fina Jile! Jag blir rörd..Du om någon har mycket att ge & är varm & go! 

#21 Jag är under egen träning själv jag me ännu…står ständigt under utveckling ;) Vi får träna tillsammans;)

Varma godnattkramar från mig ;)

[outgrundlig]
0

#22 Ja vi kan göra små inlägg om ditt och datt och se hur vi utvecklas allihopa härinne. För det är ju intressant att höra andras upplevelser.

Själv var jag inne i en period då jag kände av så mycket att jag nästan blev tokig, t.ex. då tornen rasade i USA. Sedan kämpade jag med att känna av andra, en person särskilt, levandes, dennes tankar och våndor. Det slutade då jag träffade en mer negativ person än mig som fick mig att lära mig om att jag skulle bita ifrån och bli arg. Grrrr. I nuläget så är jag lugnare men söker som jag säger på min sida här inne, en balans där jag kan finna mitt egna sätt att vara och som är mig själv. Kram

Choklad
0

Det är det jag har svårt för, att bita ifrån mig..jag blir inte så lätt arg som i ungdomen,då hade man minsann humör..ojojoj….men nu tycker jag att det är onödigt att slösa energi på att bråka. Fast ibland kan väl sönerna få sig en och annan tillsägelse…Men jag tycker synd om den som jäklas med mig, vill inte såra …

U R us

[outgrundlig]
0

#24 Men det är ibland nödvändigt och kunde inte det förut alls!!! Men denna underbara negativa person lärde mig detta!!! Det är en bra sida trots allt har jag upptäckt så att man inte är en dörrmatta i hela sitt liv. Fast jag väljer ju att vara den som vill väl genom de rätta orden utifrån mig själv och ifrån det jag vet. Känna in balansen och bli den jag är egentligen Och samtidigt kunna bita ifrån om det behövs.

dalamormor
0

fick i slutet av 80talet råd av ett medium att skaffa den boken,men tyvärr inte kommit mig för.

så kanske det är därför apan är kvar o har tedensen till att bli en till.

det kanske inte är underligt att man dras med högt blodtryck o diabetes mm.

kanske det är höd tid på att ändra på det.

Choklad
0

# 26 har den funnits så länge? jag trodde den var ny..jo det står ju om varför man får sjukdomarna och vad man ska affirmera för att få bort dem..jag har också högt blodtryck tabletterna hjälper inte så bra…

U R us

Shar
0

tack söta du!

Shar

Choklad
0

Är det någon mer än jag som kan se om någon nära ska "dö"? jag kan få se det ibland, eller ja, för det mesta, men jag får inte reda på vem som ska gå över, bara att det ska ske …det är läskigt att gå och undra vem…..och inget kan man ju säga hellerRynkar på näsan

U R us

dalamormor
0

26

jag äter 4olika bltmedicin per dag ,sammanlagt 11tab per dag.

så man är nog bra förgiftad.upp till kamp för bättre blt,eller hur.

Kram

Shar
0

Annars bra? Elller?

Choklad
0

# 30 och jag som tycker att det är jobbigt med mina två sorterSkäms

U R us

dalamormor
0

32

där fick vi nog oss en känga.tillhör ju inte denna tråd egentligen.

men nu är det skrivet.tur att man tar  det med en klackspark.

Shar
0

Jag bara undrar vilket, tar man som en klackspark?

Eija
0

Dessa energitjuvar som finns brukar jag oxå råka ut för, är nog känslig för detta med….det var värre förr, men nu brukar jag inte ta åt mig lika hårt…har liksom ignorerat dom istället på ett vänligt men bestämt sätt….

Har haft väninnor som har varit väldiga enerigtjuvar, då har jag varit helt slut efter att ha fått prata o prata med dom…oftast så är dom olyckliga och suger sig fast på en  när dom ser att man har medlidande….

Visst känner jag för dessa krakar, men som sagt var så har jag dragit mig undan nu för tiden…orkar inte heller lika mycket nu som förr….sen bruka jag faktiskt försöka att få personen att komma in i andra tankar, liva upp henne liksom…och när det har lyckats så känns det så mycket bättre….fast det tar på kropp o själ….

Men idag har jag oxå flyttat så jag har nya bekantskaper här och nu undviker jag personer, som jag märker har den där tunga energin..

Mina forna vänner hör jag av via telefon, och då blir det enklare att stänga av för energierna….låter kanske hårt, men man måste även tänka på sig själv nu….är inte så stark längre….

Choklad
0

# 35 o vad jag känner igen mig i det du skriver, jag har liksom alltid försökt att lyfta upp personer. Om jag står i en kö så tänker jag; han är ledsen ; hon är trött…och så ska jag hålla dem uppe….och ibland så kan man träffa de som bara pratar på utan att jag får säga så mycket, och jag bara lyssnar och tar in….försöker hålla uppe…så jag har skänkt bort min energi utan att fatta det….jaa där ser man.Men tänk om jag är en energitjuv då? Det borde ju bli så automatiskt?

För inte så längesedan så satt jag på bussen och var väldigt nervös …då kommer det in en äldre dam, jag kunde känna hur lugn och trygg hon var. Och hon satte sig bredvid mig! Och jag bara kände hur lugn jag blev…då tackade jag tyst för mig själv men..sedan tänkte jag på henne, tänk om jag tog hennes energi nu då? Elakt..

U R us

Eija
0

Ja visst är det jobbigt ibland Choklad, men man är ju som man är…det är lika med djur…..jag dras till de som är udda o trasiga liksom….man vill ju så gärna vara den där hjälpande ängeln….och sådant tar på en, men ändå är man på något sätt nöjd ändå, för man skulle inte kunna lämna dom bara heller…..

Sen är det som du säger att det kanske finns dom som sen får lämna ifrån sig sin energi åt en annan utan att man tänker på det…man kanske går runt o tankar över allt helt ovetandesCool

Anna-H-K
0

#37 Goa Eija..Ja det är ju då vi blir som mest sårbara oxå…då vi "är hjälpare", den omhändertagande personligheten, då man vill hjälpa de som hamnar snett, de som är "udda & trasiga"…Då är det extra viktigt att jobba med skydd & att kunna "skaka av sig"…Jag blev helt tömd ett tag & hittade till sist min egen väg..men det tog tid…

Kram

[marion69]
0

Vilket bra sätt att visualisera på. Det ska jag ta till mig. Jag har lätt för att bli dränerad också. tackGlad

Rocktjejen
0

Jag har min balans olja med mig som jag fick när jag var hos en aurasoma terapeft.Den är gammal som gatan nu men den hjälper ändå.Hur är det när man själv läcker energi och samtidigt dräneras utav andras?

Varma kramar Eva

Loet_old
0

Jag har också varit som en svamp och mått pyton innan jag fick lära mig hur jag ska skydda mig.

Ändå händer det att sipprar in och tömmer mig,men man vet vad det handlar om så är det lättare att ta tag i det nu.

Var på ett årsmöte för en vecka sen,och den enegin i rummet tog mig hela två dagar innan jag var mig själv igen.

#40 ofta handlar det om negativ aspekt.

Eija
0

#38, jag förstår att du är just en sådan person som är så omtänksam o snäll….och det är ju som att det är just vi som drar till oss dessa som behöver, och samtidigt så verkar vi ha en förmåga att även dras till dom av någon anledning…..

Och då blir vi sårbara på ett vis, när energin är slut….Jag drog ju på mig magsår till slut antagligen av just denna oro för allt o alla som kom in i min värld…..så för mig var det så skönt att ha fått flytta, och nu har jag hittat mitt smultronställe, där jag endast lägger ner min själ i dessa stackars hundar istället….men det är begränsat nu..Glad, jag MÅSTE ju bara ha något att pyssla med…som en sa till mig….det är inte du som har valt hundarna, det är hundarna som har valt dig….att det var meningen att just den o den skulle fastna för min blick, dom sög fast i mig så att jag såg dom….

Energitjuvar är dom verligen…men vilka härliga tjuvar…..dessa tömningar är bara till låns, för jag får ju tillbaka så mycket energi av dom igen sen…så vi liksom bollar energin fram o tillbaka…

Tänk om alla kunde hitta sin väg att typ tanka energier utan att störa någon annan, eller att hitta en väg att stänga av för att orka…

Anna-H-K
0

#42 Instämmer helt! Då jag blev totalt utbränd kunde jag inte ge någonting alls, behövde den lilla energi som fanns kvar till mig själv för att kunna bli hel igen!

Det tog en tid att komma tillbaka & det var SÅÅ viktigt att kunna "stänga av" & att kunna ladda sig igen!

I det yrke jag har idag så ger det såå enormt mycket så det blir en perfekt balansgång men det gäller att vara vaksam på kroppens signaler & att ladda sig i sin egen "oas" så mycket man kan!

Kram Anna

Missanpassad
0

Jag stöter på så kallade energi vampyrer lite då och då och av dem kan man hur lätt som helst ta energier samtidigt som de själva försöker suga energier.

Jag stoppade dem från att ta energier efter att ha läst någon gammal och vis mans ord i den tibetanska livs och dödsboken.
På mig funkar det genom att säga "var så goda att ta" och av någon anledning så är det inget som tränger igen det skydd som jag av någon anledning sätter upp.

En som inte kan kontrollera sina energier kan bara ta om de inte har tillåtelse, ge dem tillåtelse och vips så har du blokerat dem.

Samma sak gäller känslor, för känslan är ett svagare väsen utav energin, utan energi kan inte känslan göra sig hörd.

Choklad
0

# 44  jag kan nog förstå..istället för att "snåla" och inte ge ut vår energi, så ska vi erbjuda den, och då får vi lika mycket tillbaka, det handlar om balans…men då undrar jag..om jag ger så mycket, eller ..om jag inte har så mycket att ge, då måste det betyda att jag blir tömd på energi snabbt…och om denna person som ger till baka har sorgliga energier att ge, vad gör jag då ? ska jag fortfarande ge? För man ger positiv energi, och får negativ tillbaka, då måste jag förvandla den negativa till positiv och det tar också en hel del energi…och var ska jag ta den ifrån????

men jag har gett tillåtelse jämt, och på mig funkar det inteRynkar på näsan

U R us

Eija
0

¤44..Hmmmm….det var något att tänka på….det är kankse så man skall göra……för när man tänker efter så märker man ju på en gång hur man liksom stretar emot och blir lite stel, när det dyker upp en person som tar mycket av ens energi….man skulle kanske slappna av och ge tillåtelse, så då kanske man stänger av utan att veta……

Tack för tipset, skall tänka på den när det inträffar…..

Kram/Eija

Indiania
0

Så många intressanta inlägg det var i denna tråden

Efter 30 år i vården blev jag utbränd.Jag skyller dock inte allt på mitt jobb, jag älskade mitt jobb!

Det var mycket annat runt omkring, min far dog och min mans firma gick omkull etc.

Jag har fått förmånen att starta om mitt liv, utan stress och alla måsten.Jag har lärt mig säga nej, lärt mig njuta av naturen.Det bästa är att efter alla år försöker jag att inte ta något personligt, tro gott om andra utan för den skull låta mig utnyttjas.Jag tycker mycket om människor men sätter gränser……….

Ibland använder jag den rosa bubblan,ibland fungerar det på ngt konstigt vis av sig själv.

Har mycket hjälp av qigongandning också.

#46 det sista du skrev, man skulle kanske slappna avoch ge tillåtelse, så då kanske man stänger av utan att veta……….Det tar jag till mig!

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Chakra]
0

Vilken viktig tråd.Tack Anna!

#47 Känner igen mig i det du skriver.

Jag har också arbetat nästan lika länge inom vården på olika sätt.
Var väldigt nära utbrändhet -98, men kunde gå på Folkhögskola i tre år, och var då tjänstledig från arbetet.Där skrev jag mitt liv som det så vackert heter (Skrivarlinjen)och en stor förändring skedde.
Det var fantastiskt att få vara mig själv, och ta hand om mig själv och inte bara vårda andra.Det är så lätt att det tar över.

Nu är jag tillbaka i vården, och känner att jag gör det arbetet mycket bättre när jag samtidigt kan stänga av ibland och gå in i min egen bubbla och bubbla runt ett tagGladHar mycket mer balans nu.
Känner så väl igen känslan när allt blir för mycket, och nu kan jag stoppa den i tid.

Indiania
0

#48 Vad underbart att höra att du kunde få till det så bra Glad

Det är ju precis så man skall jobba…………..Det klarade inte jag tog in allt, det var som värst när jag arbetade med äldre, ville ge allt men det går ju inte.Jag har i alla fall blivit en lugnare persomn nu.

Ha det så gott i fortsättningen! För mig är du ett proffs !Flört

Missanpassad
0

#45 Tyvärr så har jag ju märkt att vissa har svårt att ge något gratis, många har stält in sig på att få något betalt för det de ger.
Men kan man vara osjälvisk och ge så vinner man 1000 fallt tilbaka, men det gäller att stänga av även den vetskapen för annars sker det inte så.

Erika-A
0

Jag kan komma med ett tips som jag tycker fungerar mot andras dåliga energier eller onda kroppar med värk i.
Efter jag träffat någon som har lite dålig energi eller mår dåligt brukar jag säga; Alla energier som inte tillhör mig ber jag åka hem till dess ägare. Jag kan också tänka på ett brev som man postar med rörpost. Bara en kort stund efter mår jag som jag brukar.

Något man kan göra för att få ny energi är att tänka att duschstrålarna förvandlas till ljusstrålar när man duschar, som fyller dig med ny energi. Den dåliga energin kan du se som smutsigt vatten som åker ut i avloppet. Glad

Kram Erika

Choklad
0

# 51 Ett mycket bra tips! Glad

U R us

Erika-A
0

#52 Tack, ja det fungerar utmärkt dessutom. Jag brukar ge det tipset till de kunder jag har som är mer känsliga för andras energier och påverkas av dem.  Glad

Choklad
0

# 53 Det är lätt att tänka sig och inget krångel..bara duscha och få ny energi härligt! Och jag gillar vatten. Tungan ute

U R us

Indiania
0

#51 TACK för det fina tipset du gav!

Kram Glad

Erika-A
0

#55 Varsågod! Kram Glad

JILE
0

#51 Bra tips Erika, detta med att duschstrålarna omvandlas till ljusstrålar…tänk om man vart lite brun samtidigt :-)

Kram Jile

Erika-A
0

#57 Ja, det kanske hade varit något med tanke på solens frånvaro. Flört
Idag har det regnat hela dagen i Borås, blää säger jag om det

JILE
0

#57 Ja fy här vräker det ner nu i Uppsala län. men måndag ska det bli fint igen…får se frammåt :-)

Erika-A
0

#59 Ja, dom säger det dom vädermetreologerna att värmen ska komma. För annars blir det till att besöka solariet för att få lite vitaminer Flört

JILE
0

Ja, tänk vad solen kan göra. T o m katten ser sur ut :-)

Anna-H-K
0

Tack för tips Erika-A ! Kram

Erika-A
0

#61 Sätt han i duschen (skoja bara) den med ljusstrålar menar jag Flört

#62 Var så lite så! Kram

Missanpassad
0

#51 Det du beskriver är vatten elementarisk rening.

Man kan även gå ut i skogen och hålla händerna mot en trädstam och visualisera hur man för över sin använda och skitiga energi till trädet och får tillbaka ren och ny energi.
Man ger och får tillbaka.
Ovan hör till så kallad jord elementarisk rening.

Erika-A
0

#64 Ok, intressant! Så är det nog! Glad
Ja, det där med träd fungerar utmärkt. Jag har ofta kramat träd och det känns väldigt skönt efteråt. Gillar speciellt ekar och lite större träd att krama. Cool

Choklad
0

Ok..jag känner av björkar väldigt starkt, är det många så blir jag yr..en underlig känsla, som kolsyra i luften. Stannar jag kvar så går kolsayran in i mig och jag blir glad och lugn…

U R us

Missanpassad
0

#65 För mig spelar träslaget ingen roll, vill bara inte ha ett för gammalt träd för då får jag inte bara till mig dess energier utan även vad trädet fått uppleva så länge det stått där.
De yngre träden har inte den kraften att förmedla sin kunskap lika kraftfullt.

Choklad
0

# 67  Men varför vill du inte veta vad trädet har att säga dig? Träd är underbart snälla varelser….Glad

U R us

Missanpassad
0

#68 Kunskap i små mängder är aldrig fel, men de ger lika mycket kunskap som de ger energier och det blir lätt för mycket kunskap med tanke på all annan skit jag får till mig genom andra vägar.

Choklad
0

# 69 Ok .då kan jag förstå….

U R us

JILE
0

#63 Ja det var ju smart..men han är nog ute ur duschen innan jag hinner få på vattnet :-)

#64 Stackars träd får ta över min skitiga energi :-) då dör den väl på en gång. Det kanske är därför jag har många ruttna träd häromkring :-) Skoja…

Choklad
0

# 71 Jag har läst att de använder det som näring…fast jag vet inte om det är sant. Tror nog att träden kan det där med energier, växterna kom ju till vår planet innan oss. Tänk alla avgaser och annat som de renar, träden är ju Jordens filter…

U R us

Missanpassad
0

#72 Perfekt träff på spiken Skrattande
Kunde inte sagt det bättre självTungan ute

De renade ju luften från från allt kväve i jordens begynelse och gav så möjlighet till liv på land.

JILE
0

#72-73 Ja precis, de är som filter med andra ord.

Ljuset
0

# 51 tack för ditt tips Erika, detta måste jag prova.

Just nu känner jag mig som en soptunna där människor kastar ner sitt skit, sitt negativa prat, sina negativa energier och sitt skvaller om andra. Fy och blä känner jag mig som nu. Försöker att skaka bort det men det sitter fast inne i mig. Jag sänder ljus till mig själv och försöker att rena mig.

Erika-A
0

#75 Prova detta och du ska se att du mår bättre snart! Glad

Anna-H-K
0

Här har ni en till "trädkramare"! Älskar tallen mest…den ger såå enormt mycket energi…men att stå under ett lövträd & se solens strålar genom lövverket är ju oxå en hälsokur för själen..

Man kan tom känna det som att man "växer" upp me trädet då man lutar sig mot det..helt underbart..Så ta en tur & leta upp ett favoritträd & tanka energi..Lovar att det har effekt Cool

Kram på er

lenjon1
0

Jag fick rådet att lägga händerna på tredje ögat och kronchakrat. Handgripligen "stänga" av dessa, då jag precis som du är väldigt öppen och gräsligt mottaglig. Mår fysiskt dålig, illamående, yr, huvudvärk osv. Kan även sätta sig i benen då jag blir väldigt darrig och haltar.

Men fick också lära mig att när man ber om att nu vill jag inte ta in dessa energier så måste man mena det i hjärtat. Fungerar inte att bara lägga händerna på chakran och säg med munnen.

Det har faktiskt fungerat på mig. Har min själsfrände som jag känner av alldeles för tydligt emellanåt och ett tag haltade jag och fick liksom inte benet med mig. Jag var tvungen att vara riktigt bestämd mot mig själv och säg nej tack nu är det bra. Och haltandet gick över.

Sprattel i benen, myrornas krig i kroppen är också ett vanligt Tecken för mig när jag känner av andra människor.

Det är konstigt däremot tycker jag att man kan känna av människor vars energier är stängda, inlåsta i någon slags mur. Träffade en sådan person i söndags och det blir nästan lite läskigt när man känner hur personens energier är låsta. Inget man går fram och säger precis.

Lena

Anna-H-K
0

#78 Håller med dig till fullo!

Jag har oxå träffat på människor som är totalt "stängda", man varken ser eller känner något flöde alls…Brukar ofta ta lång tid att jobba bort dessa blockeringar oxå & jag är nästan övertygad om att där mår personen bäst av kombinerad hjälp med healing/alternativmedicin & proffassionell sjukvård/samtalsterapi! Mycket som är djupt nerstoppat tror jag & som måste bearbetas på flera sätt!

Kram Anna

lenjon1
0

#79 Men hon vet nog inte om att hon är så stängd som hon är. Jag känner henne för dåligt för att egentligen kunna uttala mig rättvist men jag tror nog att hon uppfattas som känslokall.

Och då undrar jag som är i kontakt med mina känslor jämt och ständigt hur man står ut. Någon gång borde det väl för jösse namn pysa över och då tänker jag att när det gör det blir det jordbävning i hennes liv.

E de då man står jämte och ser på hur en annan människa fullkomligt kastar ut allt det gamla, skiljer sig kanske, gör radikala förändringar och vi andra undrar vad fasiken står på. Har personen fått fnatt? En kris?

Är det så tro?

Lena

JILE
0

En som jag tycker verkar väldigt sluten ,är Drottning Silvia, hon verkar verkligen ha en mask som är svår att rasera :-) Stel hela hon…måste vara svårt att vara reporter och intervjua henne har jag tänkt ibland.

Anna-H-K
0

#80 Jag förstår hur du menar & kan tänka mig att du sett/märkt en hel del "bitterhet" i denne person(bitterhet är bland det värsta vi kan drabbas av tycker jag)..

OM hon inte tar tag i sig själv & börjar arbeta med sitt inre osv så spricker ju bubblan till sist & då tror jag som du skriver…att det kan bli väldigt radikala & drastiska förändringar som hon gör..! Blir ju som en "tickande bomb" till sist..!

lenjon1
0

#82 Ja vi delar uppfattning, men man kan ju inte tala om för en annan människa att den inte är i fas med sina energier. Vissa människor hade nog klassat en som fullkomligt galen.

Tänk så många tickande bomber det går där ute. Och man kan inte heller hjälpa någon som inte vill bli hjälpt.

Lena

Anna-H-K
0

#83 Så sant…Ja inte kan man bara rusa på & tala om vad "slutna" dom är!Förvånad För att kunna få hjälp måste man ju vara öppen för att ta emot den oxå & vara beredd att jobba med sig själv…! Tycker att jag ständigt står under utveckling…

Kram på dig

lenjon1
0

#83 klart att vi står under ständig utveckling. Frågan är bara vad man gör med den.

Hela min säng är omringad av böcker som handlar om att utveckla mig själv, min intuition, min gåva att se saker, känna saker som andra inte ser.

Det är frustrerande för mig ibland att veta saker som ingen annan vet. Att så här kommer det att bli och jag kan inte påverka det. Inte heller något man talar om för folk i allmänhet.

Skönt med den här sajten tycker jag för här kan man få prata av sig, utan att känna rädsla att någon spärrar in en. Även om jag förstått att det här med medialitet är i "ropet" just nu.

Vill i dagsläget inte bli spåtant där kompisar frågar en massa. Håller det för mig själv och för vissa utvalda som jag litar på.

Men det är en spännande värld och vill utveckla mig mer.

Har i kväll fått akut ont i en arm. Och just nu slog det mig att det kanske betyder något, men vad har jag inte klurat ut än. Misstänker att någon försöker tala om att jag ska ta det lite lugnare, koppla av och skaffa mig en stor stor säck tålamod.

Kram till dig med

Lena

Anna-H-K
0

#85 Kan mycket väl tänka mig att din onda arm är ett litet "tecken" på att du ska dra ner lite på takten…känns som mycket händer nu & att det snurrar på ordentligt snabbt i ditt liv! Allt går med rasande fart & det har med dig att göra ;)

Ja visst är det skönt med en sajt där man kan prata av sig & utbyta tankar, erfarenheter osv..

En ljus tanke till din onda arm sänder jag..   Kram

lenjon1
0

#86 Tell me about it. När jag läste ditt svar värkte det till ordentligt i armen.

Jo det snurrar mer än ordentligt kan jag säg. Det är många olika saker på gång och för de flesta av dem krävs tålamod. Alltså inget jag direkt kan påverka, bara önska enligt attraktionslagen vilket jag gör så det "värker" haha.

Undrar bara hur slutresultatet ser ut på vissa av de här sakerna? Min mamma är svårt sjuk och vid kanalisering då jag träffade min pappa (död sen 5år) säger han bara att du måste vara stark nu Lena. Jag försöker så det värker igen…

Men det snurrar på jo, och det gör väl en lite yr ibland. Dock inga anlag för sjösjuka som väl är.

Tack för ljusa tankar - behöver dem

Kram till dig

Lena

Happyspirit
0

Skrattande

ulla01
0

Kära Anna

Nu har jag hittat hit igen.Ja du o jag harpratat

om energitjuvar.Hjälp vad många det finns.Jag blir

stressad o på dåligt humör !!!Försöker att inte träffa vissa sådana

men dom dyker upp när jag minst vill träffa dom.

Att skydda sig??Det har jag försökt men är utsatt för dom igen.

Vill bara skrika!!Jag har haft hårda prövningar i 2år.Och behöver fylla på med nya starka energier.Jag ska ju resa bort framöver

få se om det hjälper.Kramar

Choklad
0

just nu har vi ett gäng energitjuvar härinne…mata dem inte

U R us

Anna-H-K
0

#89…Så sant..& med facit i hand kan man ju skratta om det ofta oxå..Flört

Är man inte i fas med sig själv på alla områden så blir man så mycket lättare ett offer för "energitjuvarmonstren"..påverkas såå mycket lättare..just för att man JU tillåter det oxå..! Hualigen

Kram kram….

[Jeremina]
0

Det bara flödar av dessa individer här nu!

#91 Det stämmer inte med mig för jag är verkligen i fas med mig själv och det är därför jag tar strid för att Ön ska bli det den var tidigare! Flört

lenjon1
0

Igår var jag och min dotter på amnestys loppmarknad och efter ett litet tag började jag känna mig dålig. Förstod först ingenting och blev lite orolig - tänkte att nej nu ska jag bli sjuk. Huvudvärk, illamående och yr.

När vi kom ut igen i friska luften försvann alla symptom och då slog det mig - energierna  som fann överallt, bland alla människor som var där och säkert alla gamla prylar som fanns till försäljning.

Idag har jag hämtat nya friska härliga energier från skogen och fem liter gula vackra kantareller - och är inte ett dugg sjuk

Kram på er alla

Lena

Paranormala6aktivite
0

SJÄLV SÅ BLIR JAG YR ,ALLTSÅ JAG FÅR YRSEL OCH DE KÄNNS SOM JA SKA SVIMMA,ALLT SNURRAR OCH JAG BLIR ILLA MÅENDE,IBLAND TRYCK I HUVUDET OCH JAG KÄNNER INTE IGEN MEJ SJÄLV,ÄVEN OM JAG KAN VA PÅ JÄTTE BRA HUMÖR SÅ KAN JA KOMMA I EN FOLK SAMLING ELLER PÅ STAN,JAG BLIR FÖRVIRRAD,KÄNNS SOM JAG ÄR "FULL" KAN BLI ARG OCH IRRITERAD FAST JAG IGENTLIGEN VA PÅ BRA HUMÖR PRECIS INNAN,KÄNSLOR SOM JAG INTE KAN FÖRKLARA!JAG HAR VART PÅ HEALING MYCKET DE SISTA OCH SJÄLV "ARBETAR" JAG MED MIN ANDLIGHET,AV FOLK SOM KAN SÅ JAG VET JU VA DE BEUROR PÅ,MEN JA GLÖMMER ALLTID AV ATT SKYDDA MEJ!DE JOBBIGT ALLTSÅ MEN DE VÄL PRISET MAN FÅR BETALA NÄR MAN INTE KAN KONSTEN ATT STÄNGA SEJ SJÄLV!VAD VET JAG

Anna-H-K
0

#94 Jag har varit där! Att inte kunna stänga ner riktigt/att skydda sig mot negativa energier(personer)..Jag blev totalt utmattad & utbränd..Försök att finna den väg ditt skydd, det som känns bäst för dig!

Rekommenderar boken "Du kan hela ditt liv" Louse L Hay, den kan göra dig gott!

Lycka till

Kram Anna

Trisha
1

Fin tråd med många fina inlägg! Det här är väl bland det svåraste för oss "känsliga" att lära oss - att ingen kan påverka vår energi om vi inte tillåter det. Som någon skrev - tonvis med böcker kan man läsa, men att lyckas hålla det borta - mmm, kan vara lite trickigt innan man fixar det.

Själv har jag blivit rätt vass på att inte påverkas av den yttre sfären av människor man möter på olika sätt.  Tar dock betydligt längre tid att bli stark nog att inte rubbas av de som bor nära hjärtat. Jag har erfarit att ju mer jag inser att det inte är mitt, att jag inte kan "skylla" på någon annan utan att det handlar om mitt sätt att ta hand om mig, desto bättre går det.

Sen har vi ju det fantastiska fenomenet - ju starkare du blir i dig själv,, ju mer ljus du håller inom dig, desto mer lockas flugorna och nattfjärilarna…. Men det är väl även det en del av växandeprocessen.

Bra med utbyte av tips, ideer och tankar! Kan nog hjälpa många…

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Denna kommentar har tagits bort.
Anna-H-K
0

#96..Så fint skrivet & så bra förklarat..! Jag har lite svårt att få ner allt jag vill i ord ibland Skäms

Jag har övet & kämpat med detta..just att inte bära andras energier..att inte låta mig påverkas men ack & ve..det har varit en lärorik resa & tagit lång tid!

Sedan då jag själv inte varit i balans så har någon liten "energitjuv" tagit det sista energier jag haft..*skäms på dem*..Jag tillät ju detta oxå pga att jag själv inte stod emot just då!

Innan jag lärde mig att finna mitt eget skydd så brände jag ut mig på kuppen..jag stängde inte ner efter sittningar osv..Gick säkert öppen som en skorsten hela tiden..Bah..va trött jag blev! Idag har jag ändå funnint mitt sätt att "skydda" mig & stänga ner! MEN jag får påminna mig ofta..Det är ju ständigt energier i rörelse & allt i ens energifält aura är ju inte ens eget! Kan t om känna av det på tex bussen, i ett väntrum osv..när en negativ person sitter brevid.."SKYDD"..Men vice versa oxå givetvis..Positiva energier är ju underbart att blandas med..skratt & glädje som höjer energin till "höga höjder"..Underbart!

Denna kommentar har tagits bort.
Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.