Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1475 ggr
SEViking
0

Vad händer här då?

Gokväll gott folk

Jo, idag skrev jag till olika tidningar och PLUS. Ganska omgående ringde en lokaltidning upp mig och ville skriva om detta. Dom trodde först inte det var sant, men då jag vidstod mitt ord så sa dom bara
"Herre jesses, får sånt här hända"

Så, vad tycker ni gott folk,
? Ska jag låta tidningarna skriva om detta?
? Ska jag meddela föräkringsbolaget att minst en tidning är intresserad av att skriva om detta, eller ska ja bara köra på å låta det skrivas?
? Ska jag skita i allt

Vad gäller det då? ? klicka här för att läsa ?

Ps. Skriv gärna din åsikt i bloggen

? SEV ?

[rore]
0

Att jag sitter här med hakan nere på golvet och gapar fånigt och argt över hur du blivit bemött. Hjälper dig knappast någonting alls.

Förstår om du känner hopplösheten riva inombords och viljan att ge upp lockar.

Du jobbar verkligen i motvind just nu.

Om jag var du. Jag har visserligen aldrig förlorat mitt hem på det sätt som du gjort.

Men jag har haft motgångar som sugit musten ur mig genom livet och precis när allting käns som svårast och allting tycks mig ohjälpligt så brukar UR DJUPET inom mig morra upp sig.

Då tar jag alltid den mest drastiska tanken som jag inte riktigt vågat mig på tidigare,

eftersom jag inte velet bli betraktad som en bråkmakare, men även för att jag varit rädd för att ta striden på ett hårdare sätt pågrund av dåligt självförtroende.

Mitt råd till dig är att överlämna detta ärende till plus och andra instanser där försäkringsbolagets brister tydliggörs i massmedia.

Lämna över allt detta!

Ensam står du maktlös.

Jag önskar dig all kraft och uthållighet som det bara går att uppbåda

Ta striden. Låt media rida ut stormen åt dig.

Önskar dig allt gott/ Kram Rore

Anna-H-K
0

Stå på dig Viking! Jag sänder de varmaste tankar! Tänk på att sanningen alltid kommer fram till sist & allt blir vad som är meningen att vara!

Allt gott från mig med!

Kram Anna

Elisabeth-J
0

Jag vet att du inte är ensam om det här och jag tycker att du ska låta det skrivas i tidningarna för det är fruktansvärt hur dom kan vara så arroganta och okänsliga mot människor i nöd. Ge inte upp!

Kramar

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

OmShanti
0

Shit!!! (spontan reaktion!).
Själv har jag också Moderna Försäkringar, men jag börjar ju allvarligt fundera nu…..
Ja, stå på dig, kämpa på, ut i Media. Jag är ingen mediafantast men när det blir såhär superfel så tror jag verkligen de kan göra skillnad, få upp ögonen på folk, sätta press på företag och myndigheter.

Jag tänker själv nu skriva till Moderna Försäkringar och fråga dem hur deras rutin för brand i hemmet ser ut.

Stora kramar med kraft!

Isa56
0

Det är för J**ligt att dom gör så där. Jag tycker nog också att det ska fram i ljuset, ibland kan tidningarna pressa fram besked och hjälp som man inte fått annars.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaF]
0

Du har blivit så dåligt behandlad att jag bara gapar!!!

Har folk inte hjärta i kroppen???!!!!

Sprid ut detta till TV,Tidningar och allt annat som går att sprida i!

Jag kommer att berätta för alla jag känner om det här urkassa försäkringsbolaget! Mina vänner kommer garanterat att i sin tur sprida vidare. Usch!

TantAlma
0

Stå på dig, skickar ut en bön till universum att du ska få hjälp och rätt. Beklagar att du fått uppleva detta i vårt samhälle.

Med ljus och värme Alma

Thinka
0

Jag är alldeles målös, får det verkligen gå till så här???

Jag blir så arg att jag får tårar i ögonen, fruktansvärt.

Låt media ta del av detta!

kram, Minna

Toyan
0

Stå på dig och se till att detta sprids i media. Så här får det bara inte gå till. Vart har empatin tagit vägen?

Sänder varma tankar till dig och hoppas du får bra hjälp av advokaten.

Kram

tommytoe
0

Men vad är det för ett försäkringsbolag? Hoppas du får hjälp SEV.

[Chakra]
0

Finns inte ord för hur du och detta ärende har behandlats.

Önskar dig bra hjälp av advokaten.

Skriv gärna hur det går sen.

[GunillaR]
0

Man tror inte det är sant, det man läser! Det är avskyvärt att behandla en människa på detta sätt Skrikandes

Jag hoppas att du kan använda din ilska som en kraft att kontakta all media du kan komma på. Mitt-Nytt kanske - ett direktreportage?

Ber om kraft till dig!

stina63
0

Men så får det ju inte gå till, Det är fruktansvärt att bli behandlad på de sättet.
Fortsätt att kontakta advokaten och kontakta tidningen eller varför inte Tv nyheterna direkt,

Kram Tina

Tatsu
0

Jag tycker att allmänheten ska få veta hur du blivit behandlad, tidningar,tv eller Sverker Olofsson. Man betalar in dyra försäkringspremier för att få hjälp i sådana här situationer som man helst inte vill handla i.

Inte nog med att man har förlorat alla ägodelar man ska hålla på att krångla och tigga och be att få hjälp .
Egentligen borde  det finnas någon som automatisk kommer och  tar hand om en och ordna allt utan en massa krångel, man mår väl tillräckligt dåligt ändå.

Jag har aldrig hört talas om detta försäkringsbolag och jag hoppas att inga andra blir lurad att köpa försäkringar där i fortsättningen för de vill tydligen inte hjälpa till när man behöver dem.

Vi har haft kunder som har råkat ut för brand i hemmet en del familjer eller ensamma personer vars ägodelar har brunnit upp. De har fått en summa pengar av sitt försäkringsbolag eller en rekvisition direkt att handla nödvändiga kläder och annat som man behöver just för stunden. De har även blivit inhysta i ersättnings lägenhet eller hotell under en period.

Du verkar vara stark och tuff ändå som orkar kämpa, det finns inget värre än att vänta på folk som ska höra av sig och inte gör detta.
Nonchalant och omänksligt. Ja jag vet inte vilka ord man ska använda för irriterad och arg blev jag när jag läste detta.

Hoppas att allt ordnar sig för dig
Hälsningar Tatsu

Eija
0

Skrikandes….Jag blir sååååå arg….grrrrrr…..hur kan dom överhuvudtaget funka som människor när dom jobbar på ett sådant ställe…..för fabian….försäkringbolag är ju just till för att hjälpa till när något händer det som man har försäkrat i deras bolag…….

Tycker att du har blivit väldigt illa behandlad, och att du har orkat…fattar ingen ting….nä gå du ut i media, det skulle jag ha gjort…..

Har själv en av mina motorcyklar och bilen försäkrad på Moderna försäkringar….så nu fick jag mig en tankeställare….skulle jag krocka eller någon av dessa bli stulna, så skulle man nog inte få ett öre verkar det som…..man kan ju undra hur bra dom har det ställt, efter alla pengar som har inkommit till bolaget…….

Luktar svindleri lång väg här……

Stå på dig SEV, vi är på din sida här……

kram

Eija

[GunillaR]
0

# 15 - Byt försäkring! Snabbt!

Tuva-Lena
0

Det är fruktansvärt hur man behandlar dig SEV! Jag tycker att du skall gå till tidningen, för försäkringsbolaget har haft alla möjligheter att rätta till sina misstag under de månader det här har pågått! Om inte annat så får dom alltid en chans att uttala sig i tidningen också - men vad har dom att säga till sitt försvar..? Neej, ge järnet en sista gång, och kanske kan någon av läsarna hjälpa dig till och med. Vore jag du skulle jag dessutom kontakta Sverker Olofsson på PLus redaktionen. Styrkekramar till dig SEV!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Clary
0

Jag har tidigare arbetat som skadereglerare och något sådant som du råkat ut för har jag aldrig varit med om. Precis som Tatsu skriver så såg man till till att den skadelidande fick en summa pengar för att ersätta det nödvändigaste omgående och ett boende. Om det var några oklarheter fick man ta dessa senare men hjälp omgående gällde alltid. Ett sånt här ärende får definitivt inte ta så här lång tid.

Det må så vara att premien hos dessa kanske är lägre men det är tyvärr i såna här lägen som det visar sig varför.

Naturligtvis ska du gå vidare så långt du orkar med det här för det är ett omänskligt sätt att hantera människor. Ni som har någon försäkring där, byt!

Styrkekramar till dig

Medarbetare på Feng Shui och Indien

TantAlma
0

Såg att SEV fyller år i dag i bloggen … Grattis och hoppas du får en fin födelsedag trots omständigheterna.

Alma

xinluo
0

Passar på att säga grattis till dig SEV..kram på dig. hoppas att du haft en bra dag. Skickar Dig en sol som ska lysa för dig.

Kram xinluo

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Trisha
0

Svårt att hitta ord när man läser vad du är med om. För jävligt, helt enkelt. Hoppas verkligen media skriver om detta - det här går väl ändå utanpå det mesta??!!

Önskar dig verkligen lösningar på dina problem och att du får hjälp. Håller med om att bästa medlet nog är just media - då brukar saker och ting sätta fart.

Att du orkar är väl ett underbart Tecken på vilken stark människa du är, men samtidigt får inte det utnyttjas på något sätt!

Sänder en varm tanke till dig, som alla andra här ovan. Tror ju på distanshealing, så kanske allas omtanke får dig att orka sista stegen till nytt boende.

Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

unauthorized
0

Hm, en försäkring tecknas 2009-01 för lösöre som köpts in under de senaste två åren till ett hem där en person bott i 12 år. Det finns ingenting som styrker att allt detta köpts in under de senaste två åren. Personen har poste restante-adress trots att han bott fast på adressen med undantag för ett par år. Personen har tidigare haft ett hus som också brunnit ner. Tror tusan att försäkringsbolaget drar örona åt sig. Det är ju ganska många faktorer som är minst sagt underliga.

För det andra så är det en lösöreförsäkring och inte en villaförsäkring, alltså har försäkringsbolaget inte något att göra med var försäkringstagaren ska bo. Det är fastighetsägarens försäkringsbolag som ska lösa det och om inte denne är försäkrad så är det socialkontoret som får reda upp det.

Ser inget onormalt i hanteringen, förutom möjligen svårigheten att nå personal. Men vi har bara en sida av historien att tillgå.

SEViking
0

#22 unauthorize

Om du läst riktigt noga på sidan så har jag givit en förklaring till allt det du åsyftar i ditt inlägg. Men det är gott att misstron tas upp.

Om jag inte blivit påprackad denna försäkring 2009-01, då hade jag inte haft någon hemförsäkring, jag hade haft noll, men jag hade vetat att jag haft noll, å gått vidare med det. Nu sålde moderna försäkringar på mig en försäkring, då jag ringde dom för att jag bytt bil. Så nu HAR JAG hemförsäkring, å jag tänker denna gång, bråka tills jag får min rättmätiga ersättning.

Förra gången 2005, hade jag åxå hemförsäkring, men som med (som det verkar) alla billiga bolag, så började det tjafsas. Jag pallade helt enkelt inte då, så ja sket i allting å fick noll. Men jag ställde in mig på noll, och byggde upp mitt liv på nytt med den utgångspunkten. Folk som inte råkat ut för detta, kan aldrig förstå vilken psykisk utmaning det är, å att sedan behöva bråka med bolag, man pallar helt enkelt inte. Har man dess utom familj, så kan man inte lägga ner själen i att bråka med empatilösa människor, särskilt inte om man är psykiskt nedsatt. Men den här gången ska jag ge det sista jag har om så behövs.

Jag kommer ALDRIG att ge mig i den här frågan, jag lägger all min energi på detta, jag kräver min rätt.

Men än en gång, bra att du tog upp den här frågan, så att jag fick ge en utförligare förklaring.

? SEV ?

SEViking
0

*poff*

blev dubbelpostat

SEViking
0

Glömde ju ge dig länken till min sida jag gjort för detta ärende, där finns även en hel drös verifikationer som styrker mina inköp.

Klicka här, länken

? SEV ?