lite småhändelser.
i min mammas stuga så har jag varit med om en del grejer. knackningar i väggar/fönster. Det är någon/något som har knackat ordentligt, och ibland när jag har bett det att sluta så har det knackat extra hårt och aggresivt, precis som att få sista ordet. Det har även hänt när jag har haft en kompis där som även hon har hört.
Mamma har dock inte varit med om så mycket där, hemma hos sig. Hon har dock hört fotsteg en natt och hon är 100 på att det var någon som gick ute i hallen.
Jag känner mig ofta iakttagen när jag är där ute. Har även när jag suttit och tittat på tv ett flertal gånger då jag hoppat till ordentligt då det har låtit som att det är någon som från taket, utanför ett av fönstrena, kastat ner en massa bråte som har dunstat till ordentligt i marken.
Har blivit rädd många gånger, men egentlgen så tror jag inte att det är något att vara rädd för.. alltså tror inte att det är någon/något som vill mig illa men jag tycker att det är lite läskigt när det händer.
Kan tillägga att stugan ligger på landet, men i ett sommarstugeområde. och jag är väldigt säker på att det inte är någon som går runt i morådet och knackar på väggar och rutor.:)
någon som kan känna in något om detta? Är dte bundet till stugan eller r till någon av oss som är där?

Kan inte svara på om det är bundet till stugan eller till er men däremot så har jag vart med om nästan exakt samma sak!
Detta var oxå i en stuga (fristående) där jag hört fotsteg, bankningar i väggen mitt i natten såg en sotvart skugga mm.
Precis som du skriver blir man rädd fast samtidigt är man ju jättenyfiken så nu har jag bestämt mig för att inte vara rädd nästa
gång vi åker dit. 
Skrev en tråd om liknande händelser "jordbunden ande" tror jag den hette.
Lycka till och hoppas du får svaren du söker!

Ska bara tillägga att om du läser den tråden så kan du scrolla längre ner så har bla tarotlasse skrivit intressanta saker ang. om det är platsbundet eller inte.