Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 8343 ggr
MissGreen
0

Svarta, flygande "fläckar".

Jag är väldigt säker på att jag inte är ensam om att uppleva detta, men trots upplevelserna vet jag inte vad det är…

Det är nämligen så att jag ofta, i ögonvrån mestadels, ser små svarta "fläckar" flyga förbi i raketfart. De kan flyga runt i hela rummet där jag befinner mig och ibland är de några stycken andra gånger en.

Just idag hände något helt nytt. Denna sk svarta flygande fläck kom mot mitt hår när den flängde förbi. Jag såg på tv och kände något komma mot min panna, jag såg upp och såg en liten svart en som sedan försvann pilsnabbt ned i golvet…

Är det andar eller vad är det för något? Kanske någon/något i en annan värld som mest har bråttom förbi till något?

[TrevorS]
0

Jag brukar ignorera så slutar de oftast. =)

[rore]
0

Hade själv aldrig tidigare hört talas om det fenomenet förän nu i somras.

När dels min lilla syster frågade mig om jag visste vad det kunde vara och en kamrat hade frågat mig någon vecka innan.

Jag vet som sagt inte vad det är eller vad det beror på, men hoppas att det dyker upp någon som kan och vill förklara fenomenet.

Magi-cat
0

vanligtvis är det orenheter i ögats glaskropp, helt normalt

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyssla
0

När jag hade lagt mig för att sova för någon natt sen, så vände jag mig om och såg en pytteliten orange kula som flög i luften. alla mina persienner var nere så det var väldigt mörkt i rummet och inget ljus kunde ha kommit in .  Så jag förstod att det inte var en bil. En liten orange kula. jag såg  den ett stund innan den flög iväg väldigt snabbt.

Har läst något om irrbloss på nätet.

MissGreen
0

#3…..du bortförklarar det jag och många med mig upplever? eller missförstod jag ditt inlägg?

kan bara tala utifrån mig själv, men nog känner jag igen om jag har flimmer för ögonen eller andra tillfälliga synrubbningar som tex: allergier/inflammationer/överansträngning osv. det jag ser är inte små, små svarta prickar endast i ögonvrån för då hade jag sannerligen börjat misstänka att något inte var ok med mina ögon. jag är en väldigt jordnära individ som inte har behov av sensationer i vardagen. helt enkelt: i mig/mina ögon ;spökar det inte. dessutom arbetar jag inom sjukvård och är väl insatt i det mänskliga ögat.

mvh missgreen

ps: om man inte tror på dessa fenomen, varför ens ta sig tid att besvara ett inlägg som detta? blir en ganska löjlig diskussion om svaret blir att jag har damm i ögat…eller det kanske är meningen att förlöjliga?

unauthorized
0

#3 kan det också vara dammpartiklar på hornhinnan?

MissGreen
0

#6……jag är sjuksköterska och kan svara dig istället: nej, damm i ögat ger inte sådana symtom, men det kan vara nog så besvärligt att ha. skulle rekomdendera att du då gör en ögonsköljning. det borde alla göra lite då och då för man får in en del smuts i ögat under dagen, speciellt om man rör sig mycket i stadsmiljö. det finns bra ögonsköljning på apoteket.

Flört

unauthorized
0

#7 anledningen till att jag frågar är att jag sett en del svarta prickar som liksom när man försöker titta på dem så flyttar de sig så att man inte kan få dem i fokus. De kan också uppträda som "sjunkande" dvs om man blinkar ett par gånger och fäster blicken på något så kan man se dessa prickar liksom dala i synfältet men de ser ut som om man ser dem i mikroskop. Efter att man blinkat ett par gånger så har de flyttat sig lite men "sjunker" igen. Därför tänkte jag att det kanske var damm eller liknande som fastnat i ögats fukthinna. Det känns inte, så man upplever inte att man fått något skit i ögat.

Magi-cat
0

#8 det är faktiskt typiska symptom på föroreningar i glaskroppen, något som alla har mer eller mindre. Ibland märks det mer, ibland mindre. Helt ofarligt.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MissGreen
0

#8…ja, det du beskriver är ju en helt annan sak. inte det jag beskrev…..så visst, då hade du "rätt" =)

att jag kallar det jag ser "fläckar", "prickar" bror på att jag inte vet vad jag ska kalla dem annars. kanske var fel av mig att benämna dem så. hm.

det här är mera…större saker men ändå små..kanske tallriksstorlekar mera och de är inte enbart i periferin…och de dalar ej utan är helt fristående från mina ögon så att säga. mystiken tätnar….Tungan ute

Anna-H-K
0

Dessa fläckar & prickar man kan se eller skymta i ögonvrån då & då kan ju vara eller bero på väldigt mycket! Jag vet att då jag hade blodbrist/anemi så blev det mycket konstigheter just med dessa prickar osv..

Ibland kan man se som en skugga som skymtar förbi…den synen i samband med känslan av att någon är med..Då har man säkerligen besök från andevärlden!

unauthorized
0

#11 Varför skulle det per automatik vara ett besök från andarna?

Anna-H-K
0

#11 Inte per automatik hjärtat men med den känslan jag får då jag upplevt detta har varit just den…att jag har någon från andra sidan med mig..En trygg, varm & harmonisk känsla! Man bara VET Flört

unauthorized
0

Eller man vill tro att det är så, och den tron skapar en trygg känsla. Ungefär som kristna känner en trygghet i kyrkan.

MissGreen
0

#14…är du väldigt bestämd i din åsikt om att det är smuts, damm eller "tokigheter" som ligger bakom detta?

mvh missgreen.

unauthorized
0

#15 Smuts och/eller damm på/i ögat är det mest troliga. Det minst troliga är andar eller spöken.

MissGreen
0

#16….ok, då vet jag DIN åsikt =)

unauthorized
0

Kan inte högt blodtryck ge upphov till diverse synstörningar?

Jane-Lyzell
0

Min rekomendation är att kolla dina ögon kan vara en avlossning inuti ditt öga - om det inte är det - så vist kan det vara andevärlden!

Lycka till Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[TrevorS]
0

Det är ju inte bara en som ser det är flera. =)

unauthorized
0

Högt blodtryck är vanligt…

Jane-Lyzell
0

#20 andevärlden brukar var ljusflachar!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

MissGreen
1

#18…men ärligt talat, kan inte du lägga av nu? du förstör hela tråden med dina kommentarer. du kanske skulle vara aktiv på ett annat forum som du är intresserad av på riktigt?

du förstår nog att du börjar bli ganska löjlig i dina uttalanden eftersom du inte ens riktar frågan till Mig som arbetar inom vård och kan svara dig?öppna en ny tråd där du kan analysera alla paranormala fenomen som diverse sjukdomstillstånd. kanske får många svar då och intressanta inlägg?

#19…jag arbetar inom sjukvård och det är inget fel på mina ögon. så den diskussionen känns ganska klar nu.

tilja65
0

Vad tråkigt för dig MissGreen att du får dessa kommentarer på dina frågor. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig att förstå detta fenomen på ett djupare plan. Hoppas att någon som verkligen har erfarenhet av detta kan ge dig en förklaring.

Försök att bara släppa de svar som inte är seriösa.

Kram och lycka till!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

MissGreen
0

#24…tusen tack för att du påminde mig om att släppa taget. det tar jag till mig av.

unauthorized
0

#23 Du menar alltså att du godkänner inte svar som inte relaterar till andevärld eller spöken? Endast övernaturliga förklaringar är seriösa? Hm, öppet sinne har en annan innebörd för mig.

[GunillaR]
0

Det du beskriver liknar det som brukar hända innan man får ett migränanfall. Om jag nu tolkar din beskrivning rätt.

Andekontakter visar sig mer som ljusa blinkningar i ena ögonvrån. För det mesta är det i vänster ögonvrå som jag ser dessa blinkningar, men det där är säkert olika.

[Koppsal]
0

jag brukar se sånna små pluppar/fläckar också, men ibland så är dom gula, eller någon annan färg ^^ man kan omöjligt fokusera på en så plupp/fläck då den försvinner.. ^^

[TrevorS]
0

Kan vi gå tillbaka och säga lite seriösa svar här nu när hon frågar, vi är under övernaturligt! =)

Vore intressant och se om flera kan komma med tips och även lite fler mediala som kanske kan hjälpa med att svara. =)

Anna-H-K
0

#14 Åh Yes! Jag känner en enormt skön trygghet i kyrkan oxå, en inre frid! Älskar vackra kyrkor Kyss

Jag tycker absolut att man först ska utesluta sjukdom i detta för jag vet som sagt av erfarenhet, att tex anemi & blodtryck kan ge dessa "prickar" & andra knepigheter i vårt synfält! Har sett annat oxå, i form av "skuggor" som sveper förbi..då har jag oxå den starka känslan & vetskapen inom mig att någon från andevärlden är med..!

/Anna

Manolita
0

Jag ser oxå glimtar av ljus och fläckar. Det varar bara en kort stund. Är orolig över att det kanske är fel på mina ögon men känner mig något lugnad när jag läser era inlägg här.

MissGreen
0

MissGreen har varken högt blodtryck, migrän,anemi, damm i ögonen, lösa hornhinnor, schizofreni eller annat vansinne. Hon bär varken linser eller glasögon, har väldigt bra kondition och älskar att träna. Smal människa med en sund livsstil. Frisk kort sagt.

Det finns människor som ser svarta "grejer" pga sjukdom, men just i denna tråd kan vi utesluta detta.

Men bra att det är utrett så att vi kan föra en vuxen debatt där vi delar med oss av våra "oförklariga" upplevelser =)

Det blir ju ännu mera intressant då man tänker sig att det verkligen ÄR andar då de alltså är i formen som en orb fast aningen större. Har varken huvud, armar eller ben….då är det kanske sant som det sägs att anden "tillverkar" sin kropp med tankens kraft eller hur det nu var.

Tungan ute

Moonwing
0

Hej Miss Green,jobbar även jag, inom vården och har även upplevt "äkta"sår på hornhinnan,typ svetssblänk när man slarvat med glasögon och svetsat.

.. något man också kan få när man varit till fjälls,faktiskt!..har även haft bltr-fall,..

..men det du beskriver är inte något sådant,utan liknar mer en närvaro,eller vad man nu skall kalla det får en en lätt lite rökaktig,nästan råttformad form som kan ses stryka längs ett golv,eller vägg etc.

Är  ju bara en vanlig "Svensson",så jag kan ej ge dej rätta namnet för det,men vet vad du menar-kanske dyker det upp någon här som känner igen sig i det och vet vad det kallas…,men sjukdom är det inte!Flört

kram Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

unauthorized
0

#32 När du alltså uteslutit dessa orsaker, av välgrundade orsaker får man förmoda, så återstår bara andar? Är det så man gör inom sjukvården också?

"Nej, vi kan inte säga vad ditt atopiska eksem är men troligen är det andar som vill visa dig något. Vi vill tro det så därför är det säkert det"

[TrevorS]
0

Jag har också jobbat inom vården, flera av de jag jobbat med och hjälpt har sett det ena och det andra men det är mycket hjärnspöken så de tror jag inte på, men däremot har jag sett mycket själv och även när jag gått på föreläsningar och liknande när det handlar om övernaturliga fenomen, healing och liknande. =)

MissGreen
0

#34………………………?

Moonwing
0

#34!-..inom vården,har man ..  i  alla fall som vak vi sista  andetagen,  sett/hört/kännt,saker som  ingen av oss närvarande kunnat förklara-det utesluter inte något annat!,eller hur?

Är man van vid vårdens "smidighet",och man ser det ju mer eller mindre som sitt hem (Lasarettet där man jobbar) ,varför skulle jag inte be mina närmaste,arbetskamrater om hjälp..innan jag funderar på något annat..är inte det lite långsökt?Obestämd

…vidsynthet,är ej lika med dumhet..eller hur?Flört

/Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen