Möte med en guide
Mina möten med en guide
Kan kanske vara dags för mig att berätta lite om ett möte och en dröm.
För ja, kan väl vara en tolv år sedan ungefär. Jag hade en liten svacka i mitt förhållande (jo vi är numera gifta) Jag drömmer att vi har en massa folk i huset, ingen fest. Min man ser jag bara ryggen av som vanligt då.
Plötsligt kommer en yngre man ca 30 år fram till mig, han ställer sig väldigt nära och han har djupt allvarliga ögon med mycket värme i. Han tittar mig djupt i ögonen och frågar: Är du verkligen lycklig? Nja då var det inte, men som sagt vi löste problemen och är numera gifta sen 12 år tillbaka.
Nästa gång jag ser honom, har vi flyttat från skogen. Det är tidig morgon jag ska till jobb. Och som ni vet så går man lite fram och tillbaka för att få med allt, mat, mobil, klocka osv.
Har precis bytt jobb, för jag hade det för stressigt och mådde väldigt dåligt på mitt gamla jobb. Går i hallen mot köket, när jag kommer på att visstja det skulle jag göra, tvärvänder rundar trappan.
Och där står en mycket allvarlig ung man. Jag ser honom lika tydligt som jag ser min man eller hund. (nej, absolut inte min man han sov) jag tvärstannar och tar ett steg åt sidan. Han ser lite förvånad ut, och försvinner mitt framför ögonen på mig. Kvar står jag och grubblar, kommer på att jag sett honom innan i en dröm.
En eller två månader senare (kommer inte riktigt ihåg) får jag en hjärtinfarkt och hamnar på lasarettet en vecka. Har nu senare fått reda på att han är min guide som ska hjälpa mig med mitt logiska tänkande och inte låta mina känslor rusa iväg med mig (han får verkligen jobba övertidJ) Det är även han som flyttar runt på mina saker, Hm! och jag som trodde det var åldern.
Jag har alltid ofta känt en närvaro bakom mig, men nu när jag verkligen vill få kontakt då är det helt tyst. Jag känner mig faktiskt lite ensam, kanske vill jag för mycket nu och omedvetet stängt ner?
I somras började jag meditera, dels ute i tystnad och dels med "Änglameditation" (av Pehr Trollsveden) Det första som kommer upp är nästan alltid en varg som lite arg och uppfordrande tittar på mig. Har inte kommit på vad det är han vill jag ska göra eller lära mig.
Annars är det mest ögon från djur och människor, men de är så nära att jag aldrig får någon helhetsbild av dem. Någon gång kommer en bild upp av en gård eller fabrik från ja slutet på 1800-talet kanske. (har alltid känt det som jag lever i fel tid, född 50 år för sent. Allting går ju så fort numera, tycker inte jag hänger med riktigt.)
Nu blir det mest dimma i olika färger.
Finns det någon här som har något tips om hur jag öppnar upp igen, saknar den där närvaron.
Jodå jag försöker meditera dagligen, det är en skön avkoppling även om inget händer:)
Tack på förhand
Kram Isa
Ps. Har jag lagt det i fel grupp, kanske någon Medarbetare kan flytta det. Tack
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Hej Isa!
Tack för en intressant läsning & TACK för att du delar med dig!
Ja, som du kanske redan sett tidigare här så använder jag mig själv av Meditation! Ett litet tips är kanske att använda dig en guidad Meditation för att öppna upp igen..kan fungera jättebra! Affirmera & visualisera…är oxå en hjälp att ta till!
Jag är säker på att detta går bra & pma gärna om du funderar på något som jag skrivit om 
Kram & Lycka till!
Tack för tipsen,
och erbjudandet att pma det ska jag komma ihåg.
Just nu ligger jag i startgropen för att köra till jobb.
Kram Isa
Känner igen det du säger om att känna sig ensam. Är det på gott eller ont? JAg tror det är av godo!!
Har du kanske utvecklats till en nivå där du vet en hel del och "de" vet att du vet en hel del?
Du verkar klar i din skrift så för mig så verkar du medveten.
Just nu så är jag lämnad ensam…….känner därför igen mig lite i din skrift.
Jag själv vet inte mer än att jag just nu skall lära mig att lita på min tro, inre röst som jag faktiskt måste ha som mitt redskap för resten av mitt liv.
"De" kan ju inte guida en hela livet utan bara poppa in o ut beroende på var man är på sin stig i detta livet.
Vi har våra egna val och vilken glädje vi finner när vi följer vår inre röst
Tack Outgrundlig,
jag har läst många av dina inlägg, och vet att du har många kloka ord att dela med dig av. Det här ska jag ta till mitt hjärta och tänka på.
Kram Isa
Kram tillbaks till dig i denna sena stund då jag borde ligga o sova
TACK för dina värmande ord och jag önskar dig lycka till det vet du!! Kram