Närkontakt.
Finns det fler som jag som har upplevt verklig närkontakt vid Meditation av att "någon" kommer och ställer sig bredvid och kanske på ett eller annat sätt visar eller gör något som "bevis" på att nån har varit där. Skulle vara kul att få höra fler som har varit med om nåt sånt. Det brukar börja med en otrolig stark värme som sprider sig i hela kroppen och hjärtklappning när "någon" kommer och ställer sig bredvid mig…skulle vara intressant att få veta vem det är som är på besök då.
Om du frågar i den stund du upplever detta, kanske du får svar.
Det har jag, Ibörjan när jag skulle försöka meditera eller gå ner i avslappning så kunde jag inte koncentrera mig alls pga av denna någon som stod vid min sida. Gick en kurs i avslppning 3 gånger innan det släppte och sen började det dyka upp färger och lite annat vid Meditation.
…Ja, när jag mediterade så var det när jag behövde det som mest….jag sörjde väldigt min sambo då efter att han hade avlidit i en bilolycka….och då kan jag säga att han kom ofta till mig och tog mig i handen och stod vid min högra sida….
Det tyckte jag var helt underbart….sen så börja jag att oxå att se mycket i bilder, och även honom som rätta mig ibland och visa det så jag såg…..
Idag mediterar jag aldrig, somnar bara om jag försöker någon gång….och just nu så känner jag inte att jag behöver det…..men detta är det bästa sättet att få lugn o ro och kunna slappna av och ladda sina batterier….tycker jag iallafall….så om jag skulle behöva avslappning någonsin igen så vet jag vart jag vänder mig……
Den bästa pillerburken som finns…..inga biverkningar alls och inte blir man beroende heller….
#3 prova att sitta när du mediterar så somnar du inte. Du kan även sitta på en stol om du ej klarar att sitta på på golvet , om du behöver lägg en kudde i svanken….
på golvet kan du sitta på en meditationskudde alt vikt filt vik den så många gånger som du tycker blir skönast 2,3,4 gånger prova dig fram, så att du kommer upp en bit och avlastar benen . Ha helst en stor filt underst så benen ej ligger mot golvet då det kan göra ont. Exempel jag har en yogamatta handgjord i bomull , på den en meditationskudde så sitter jag med rak rygg.
Lycka till.
Tack goa du för tipset yogflame…..har mediterat sittandes förr, det var då jag fick min änglasambo intill mig….men med åren så har min ryggskada förvärrats så jag kan inte sitta still för länge, och därför så hinner jag ju inte slappna av som sig bör p g a värk…..
Därför så ligger jag ner och försöker att hitta ett så skönt läge som möjligt, och det värsta är nog att när jag äntligen tar mig tid, så är det ju på kväll/natt, när jag skall lägga mig….så då förstår du att man somnar lätt när man är så skönt invaggad o avslappnad….
Är tyvärr en omöjlig person på att kunna stressa av under dagen för att bara lägga mig o försöka meditera…..det går bara inte….och förr när jag satt, så blev det oxå på nätterna som jag meditera, när det var lungt runt mig, då först så kunde jag koppla bort alla ljud runt mig…för det fanns ju inte mycket till ljud runt en på den tiden av dygnet….
Nu behöver jag verkligen lugn o stressbortfall, p g a mitt dåliga hjärta….fick idag vet hur det låg till med den saken på kontrollen…äntligen….har ju frågat o frågat, men inte fått några vettiga svar sen operationen för dryga 2 år sen…..
Har idag fått påbörja en utprovad hjälpmedicin till hjärtat…för hoppas att det går bra, o inga biverkningar tillstöter…..har ju tagit över ett år att återställa magen någonsånär efter alla medicin som jag fick efter op…..en bov orsakade magsår, så den är borttaget…men det tog som sagt var ett helt år att läka, men vet ju att magen är känslig….
Nu kom jag lite ur ämnet, hoppas att ni har överseende med det…
Kram
Eija
Rådet från #1 är bra, det är i de stunderna du kan ställa frågorna som ger dig svar som häpnar och du inte kan betvivla.
Det är din väg till din sanning……..du får svaren längs din väg.
Allt handlar om att tro på svaren och se dem i sitt rätta sammanhang