Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 4593 ggr
Britt-Marie
0

Ont i huvudet efter healing.

Jag var på Healing i morse. Och nu har jag en fråga. Är det någon som känner till om man kan få väldig huvudvärk efteråt? Kommer ej ihåg hur hon sade hon som healade mig i morse. Vissa saker kommer jag ihåg hur man kunde reagera efteråt, men kommer ej ihåg om hon nämnde nått om huvudvärk. Jag har alla fall otroligt ont i huvudet i kväll, började redan på em.

Så snälla ni som har någon vetskap om detta, så vore jag så tacksam för era svar.

[outgrundlig]
0

Att dricka vatten är viktigt. Och vila…….

Dricker du t.ex. kaffe som är vattendrivande så skall du dricka än mer. Har du inte druckit kaffe idag så som du brukar så kan ju det ge huvudvärk också.

Hoppas att det löser sig :) kram

Britt-Marie
0

Tack för ditt svar. Jag har inte druckit något kaffe alls idag. Men du, jag kom på att jag även varit dålig på att dricka vanligt vatten med. Visserligen har jag druckit tranbärssaft och proviva dryck. Jag skall genast gå och dricka vatten igen. Viss har jag druckit lite vatten med, men inte så mycket.

[outgrundlig]
0

Jag har slutat med kaffe nu men jag vet att man få en dj…a huvudvärk om man inte dricker. Så är du en kaffedrickare så är mitt tips att dricka lite granna och mycket vatten.

Lycka till, kram

tommytoe
0

Har själv inte fått healing utom möjligen på distans men tror jag hört man kan få ont i huvudet av det så det är nog viktigt att dricka mycket.

allhealing
0

Eftersom healing har en förmåga att starta igång transporten av slaggrodukter ut ur kroppen och då detta även i sin tur startar igång ett större vattenflöde i kroppen…så är det inte konstigt om det uppstår eller förstärker den vattenbrist som i genomsnitt 90% av befolkningen "lider" av.

Det är alltså klokt att flera dagar innan man uppsöker en healer se till att kroppen är i så perfekt balans som det nu är möjligt att själv uppnå.

Detta i sin tur kommer att leda till att den process som kommer att äga rum kommer att skapa så mycket bättre förutsättningar än om man enbart går till en healer för att bli tillfixad.

All form av healing bygger på ett samarbete och en förståelse hos den som tar emot healingen från sig själv och från healern som förser den som tar emot healingen med den karta om kompass som behövs.

Väldigt många som tar emot healing har en väldigt hög och ibland enormt hög mental spärr för vad det är som kommer att äga rum.

Detta skapar i sin tur vädliga inre spänningar inne i kroppen som nu även de ska tas om hand om under själva healingen. Detta kan då leda till en väldigt hög omställning inne i kroppen från ett väldigt spänt till ett väldigt avslappnat tillstånd när dessa blockeringar släpper.

Denna energiförändring leder naturligtvis till någon form av reaktion i kroppen och en än större konsumtion av vatten för att reglera denna förändring är då att förvänta sig.

Det är alltså A och O att komma i prima form till en healing session om man verkligen vill få ut full valuta och resultat av densamma.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[outgrundlig]
0

#5 Wow, en sådan fin förklaring, tack nu vet jag också.Skrattande

tilja65
0

Hej Britt-Marie!

Jag har själv aldrig fått huvudvärk efter att ha fått healing och ingen av dem jag har gett har fått det vad jag vet, snarare tvärt om. Däremot är det bra att ta till vana att dricka mycket efter en behandling. Jag skickar med en länk som kan vara bra för dig att läsa vidare på länk

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Anna-H-K
0

Hej goa Britt-Marie! Jag tror din huvudvärk kan ha berott på helingen! Det sätter igång så mycket energier & löser blockeringsr, så visst kan det kännas så(givetvis kan ju huvudvärken ha berott på spänningar osv inför behandlingen) men jag tror att det var en del som skulle "ut"..rensas..!

Kan berätta att jag själv vänt mig till en mycket duktig healer vid några tillfällen! Första gången jag besökte henne..Baah..Dagen efter mådde jag pyton..Hade feber & värkkänsla …Kände mig allmänt dålig..Jag var nästan lite ilsken över att jag fick alla dessa symtom..Hm(Idag vet man bättre..) Hursomhelst så var det så mycket som "låg lagrat" som skulle ut..innan jag kunte ta emot healingen riktigt..Efter några gånger kände jag av den riktigt positiva energin som healingen ger..Detta var reikihealing..!

Kram Anna

Britt-Marie
0

Tack alla för era svar här. Skall gå och titta på den länken som du sänt med#7, men gör det i morgon. Skall snart inta sängläge.

# 5 kloka ord att ta till sig.

Jag är väldigt varm i kroppen nu, svettas. Och huvudvärken den sitter i. Men jag har druckit mycket vatten nu, sedan jag fick det första svaret här.

Tack alla och så önskar jag er en god natt!

kram

Eija
0

Jättebra beskrivning Allhealing, men samtidigt så låter det så konstigt när du skrivar att kroppen skall vara i perfekt balans…för det kan den ju inte vara när man söker healing….eller är jag totalt knäpp….har ju fått distanshealing för min onda rygg, och då var man absolut inte i toppskick,,Tungan ute…

Sen tänker jag på dig Britt-Marie, för när man fick akupunktur, så kan man bli väldigt trött och få huvudvärk då oxå…..får för mig att sådan kan ligga i paralell med varandra lite granna…

allhealing
0

Jag är införståd med att man inte är i fullständig balans när man söker sig till en healer. Eftersom healing betyder just balans.

Det jag menar med balans är följande:

Den som kommer till healingen kan tillgodogöra sig healingen betydligt bättre om man anländer i ett avslappnat tillstånd.

Med detta menar jag att det gagnar den som ska ta emot healingen om man kommer utvilad, mätt och belåten.

Om man även rör på sig regelbundet, det må vara några promenader i veckan eller en mer kraftfull motion så hjälper även detta den som söker hjälp. Alla motionerar naturligtvis så gott de kan efter egen bästa förmåga.

Att man även ser till att vätskebalansen i kroppen är påfylld redan innan man anländer är naturligtvis att föredra. Precis som en person som ska träna så är det alltid att föredra att ha en reserv att ta av när man ska starta sin träning, annars kommer slutresultatet att bli lidande.

Självklart är det som du skriver, att om man har sådana problem att det är svårt att röra på sig så är det givetvis svårt att göra vissa av de saker som jag beskriver ovan. Vanligtvis så är detta smärttillstånd inte permanet.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Britt-Marie
0

Jag hade ätit frukost, duschat och tagit det lite lugnt innan jag gick iväg på den här behandlingen igår. Dagen innan det hade jag tagit en promenad.

Tog även en promenad igår em. Pratade med lite folk under dagen där. Lagade mat, det var fram mot senare em och kvällen huvudvärken satte till.

Har vaknat inatt och då har det varit någorlunda lugnt med huvudvärken, men sedan i morse, så satte den till igen.

# 8 Bra Anna att du berättat om dina upplevelser efter healingen. Jag blev också, kanske inte arg men kände mig nästan lite skrämd av det här och tänkte varför gjorde jag detta.

Jag har fått healing på distans, när jag låg på lasarettet. Det var Eija som ringde mig på lasarettet när hon fått veta att jag var kvar där och då frågade hon om hon skulle skriva en tråd om att be om att få healing och så blev gjort och mina prover och sånt blev snabbt bättre. Och jag kunde få åka hem i slutet av den veckan sedan och då hade jag legat inne i dryga 5 veckor. Jag vet inte då om jag fick huvudvärk, hade huvudvärk det vet jag. Men jag fick ju så mycket mediciner när jag låg inne och antibiotika via infart i alla de veckor jag låg inne.

Tack alla ni som skrivit i min tråd här. Det betyder mycket för mig.

Britt-Marie
0

Nu är min huvudvärk väck, tack för det, för den var inte rolig att ha.

Vaknade dock med huvudvärk, men den försvann under dagen här. Så det var skönt.

Det jag kan känna är att jag får vissa tag en väldig värme i kroppen. Och vissa tag får jag rysningar och nästan fryser.

Trisha
0

Många bra svar har du fått, så det är inte mycket att tillägga. Känn de närmaste dagarna hur det utvecklas, då kommer du ju att känna om det var dessa utrensningar som det talas om. Det kan ju också vara en uppöppning av din krona, det chakra som Ljuset strömmar in igenom. Vilket det än är, så kommer känslan som blir varaktig att avgöra om det här var bra för dig. Ibland kan det vara så att den som ger healingen inte stämmer för klienten och det blir inte en bra känsla i kropp och själ. Precis som med allt annat inom det andliga, mediala så gäller det att känna efter vad som är rätt för dig!

Hoppas huvvet känns bättre nu!

Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Britt-Marie
0

# 14 Jodå, huvudvärken är borta, så det är skönt. Men det eksem som jag redan hade innan, det kliar fortfarande. Det blir som en liten blåsa  föst som kan slå upp vart som helst på kroppen och det kliar och det är jobbigt.  Blir som små härdar med dessa små blåsor.Det kliar inte hela tiden, utan blir mest på kvällen och om jag blir varm.

Då jag fick healingen så kände jag mig lugn och varm. Jag kände även som om det strålade uppe på jässan.

Tack för alla era svar här inne i min tråd.