Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1785 ggr
[Koppsal]
0

magkänsla ?

jag läste nånstans att man ska ALLTID lita på sin magkänsla, eller den dära känslan som man får ibland.

för några dagar sen så kom jag ihåg det, och började göra det, och på allt jag känt, så har det varit rätt.

tex: spotify, ett musikprgram, stannade på en låt, det enda man kunde se var vilket band det var,, när man har minimerat det. och  direkt fick jag upp en låt som bandet hade gjort. då tryckte jag upp "fönstret" och kollade och det var den låten! så har det hänt några gånge roch jag har alltid fått rätt låt ^^

sen har det ju hänt sånna saker osv.

MEN om man får en känsla av att någon står bakom än fast det inte gör det, då ska man väll lita på det.. ?
brukar ni få sånna känslor? brukar det vara rätt? :) <3

Anna-H-K
0

"Första tanken & känslan är alltid rätt" brukar det sägas..Jag brukar lita till min magkänsla/intuition & ofta visar den sig vara rätt Glad

Kram Anna

[Koppsal]
0

#1 precis, för tex på tivloi, och man ska vara med på sånnna här hjul. då kände jag på mig att jag skulle ta 21, "mitt födelsedatum" . men jag gjorde itne det. men då var det den osm tagit nummer 21 som vann.. haha.

men de tär ju endå rätt så coolt att det brukar vara rätt, undrar vart detta kmr ifrån egentligen.. Glad

Skogselva
0

Har aldrig behövt oroa mig om vilket betyg jag ska få på ett prov ect, jag litar på magkänslan, den har alltid rätt. Tycker den är bra mycket mer pålitlig än förnuftet - förnuftet kräver logik, magkänslan, den kräver bara att man lyssnar.

Själv har jag alltid trott att det varit ngn osynlig som tittat på en när man känner att ngn står bakom en fast att ingen är där.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Koppsal]
0

#3 eller hur, ibland tror jag att det är någon som ger än magkänsla, eller förösker prata med en genom magkänslag och säge rvad som är rätt eller va dsom kommer hända ^^

men det behöver det nog inte va.. XD

men jag har samam som dig, jag brukar känna efter jag har gjort provet om det gick dåligt eller bra ^^

Skogselva
0

Det är ju ganska skönt framför allt ifall man har sega lärare som tar en - två veckor på sig att rätta!

Synd bara att känslor fått sån't dåligt rykte i vår värld.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Koppsal]
0

#5 mmh, det är väldigt synd.. menmen, vad kan man göra åt det? :P

tkr iaf det är hemskt intressant, jag vill verkligen veta vad magkänslan kmr ifrån, har olika teorier? ^^

Skogselva
0

Själv tror jag det är det sjätte sinnet som talar till oss.

Tror att alla har ett, men att alla är olika öppna för det. Kan själv inte kommunicera med andar, tror att mina skeptiska föräldrar stängt mig ganska rejält där, och vet inte hur jag ska öppna just den dörren igen. Intuition/magkänslan är jag dock lyhörd för. :)

[Koppsal]
0

#7 det är nog som du säger, för länge sen kanske vi hade förmågan att kunna känna saker så, "se in i framtiden", osv. kanske bara att fler o fler blev skeptiska så har man glömt bort förmågorna.. ? XD

som islandshästar, dom kan tölta, (en gångstil typ), men inga andra raser kan det, viss undantag kanske finns, men för länge sen så kunde ALLA raser tölta.

så det kanske är samma sak nu? :P

Skogselva
0

Det är skrämmande att man kan "avla" bort en förmåga så där.

[Koppsal]
0

haha,, mmh, men tänk om det var så egentligen :Pdet rä väll ingen som vet? :P