Andar i huset?
Ja bor i ett gammalt hus, det är säkert minst 100år gammalt, och jag har länge kännt att det har varit något i detta huset.. en ande eller något linknande, inte någon som vill något illa med det känns som det verkligen är någon här, som vill kolla läget och åker runt så att allt är som det ska. Förut kunde jag knappt gå upp på övervåningen eftersom jag tyckte det var så ''läskigt'', likadant med toaletten, jag var tvungen att springa ner för trappen för tyckte alltid att var som om det stog någon och kollade ner på mig uppe i hallen.
Nu senaste året så har jag börjat känna ännu mera saker, typ som det blåser kalla vindar förbi mig i datarummet, har hänt flera gånger när jag är själv hemma att det låter som någon går på övervåningen, och att man känner saker i kroppen typ att det bubblar , att någon har tagit mig i håret, osv.
Jag har sett typ bilder framför mig hur dom har sett ut, en gammal gubbe i 60-70års åldern och han har keps och blåa bonnabyxor på sig och en lite yngre kvinna i 20-30års åldern, och hon är väldigt noga av sig, pedant osv. Kan ju vara hon som flera gånger flyttat min mobil som jag haft vid nattduksbordet till mitt andra lite större bord som jag har vid min fotölj.
Jag har kollat upp lite det dära om vilka som har bott här förut, och det bodde en som hette Emil Larsson men sin dotter Marianne..
Kanske inte helt omöjligt att det är dom..?
Jag är väldigt intresserad av det hära övernaturliga läst flera böcker, och om vi ska låna någon bok i skolan så lånar jag nästan alltid om något övernaturligt, och jag skulle själv vilja kommunicera mera med dom, om det nu är någon i vårat hus?
Pappa känner också att det är någon här, men inte mamma, hon tycker bara att vi är helt knäppa som tror att det skulle vara någon slags ande här. :P
Någon som har tips eller något? :)
Du har ingen bild på huset?
#1 Tyvärr, kan ta en imorgon direkt när jag vaknar, när det är ljust ute. :)
jag får fram att det har funnits en kvinna här vid namn Elin..(jag är dålig på namn)..
Hon visar att hon skötte om huset, tvättade, (jag ser en zinkbalja) ..bäddade och att det är något med spisen, en gammal vedspis..möjligen att hon eldade i den, men något skrämmer henne…..det är något med spisen som är skrämmande för henne..
U R us

Nu är jag inte helt säker då jag är helt ny på detta men detta huset säger mej en hel del.
Jag är lite osäker på vad jag känner men jag håller till viss del med föregående inlägg, det finns en kvinna med i detta i medelåldern samt en man, tror han ägerhuset och hon var någon form av hushållerska eller något.
Jag får känslan av att mannen höll till på ovanvåningen men då på den tiden var den oinredd eller delvis inredd.
Jag känner ingen ilska eller så, men han är väldigt frågande, det är något han inte förstår riktigt och han vill veta eftersom han är en väldigt bestämd man som hade allt klart för sej och nu när han inte förstår så blir han lite förtvivlad eller vad det nu är jag känner.
Ja kvinnan har något med spisen att göra, det är väldigt varmt där runt henne, verkar som hon har bränt sej eller så har någon annan gjort det.
det här blev rörigt men jag har ingen kontroll på mina känslor än och kan inte tyda allt jag får in, men jag får alltid en massa känslor när jag tittar på bilder, men detta är första gången jag tittat på bilder sedan min upplevelse för ett tag sen, då jag blev vettskrämd.
Så ni får stå ut med min rörighet.
/Cina
Mvh Carina
Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob
Medarbetare på Tonåringar iFokus
Vet inte varför men när jag såg bilden kände jag oro. Antagligen som dom sa om kvinnan och spisen. Men jag fick också en känsla av att vara lite smått yr eller dåsig. Som om man skulle vara smått full eller lida av någon sorts sjukdom som har med balansinnet att göra…
Spännande att läsa allt ni skrivit… :)
Vi har ingen gammal spis eller något sånt.. men vi har därimot 2 gammla kakelugnar i huset, en i tv rummet och en i datarummet.

Jag har skrivit inslaget "Tecken?". Läs den!
Jag tog en flera fotografier inne och utanpå huset, är det ngn som kan se ngt??? Jag har ju det så oroligt vid vår stuga efter att jag tog spiskroken därifrån och till vår stuga. Nu har jag den i vårt hus sedan igår em.

#9 Har det blivit lugnare sen du tog in spiskroken igen då?
Mvh Carina

Det känns lugnare nu.

Ja jag kände på mej att det var något med värme. Det kan lika gärna varit kakelugnen det gällde, för jag kände bara kvinnans rädsla samt hettan runt henne som vi en spis ( öppen spis eller kakelugn).
Mvh Carina
Om man är känslig vad gäller energier är det bra att utbilda sig. Man mår mycket bättre och blir inte störd så ofta efter man fått lite kunskap. Läsa böcker är väl bra men det ger inte alls samma trygghet med sig själv.
#7 skrev om yrsel och dåsighet. Det får mig att tänka på kolmonoxidförgiftning…
Fick samma känsla som#15- typ en spricka i kakelugnens konstruktion.
Rosina1

Skulle skriva i stort sätt lika dant som dig. Känner med en oro och en släng av yrhet. JAg blev genast medveten om min andning när jag såg bilden och känner det tungt att andas, att jag måste anstränga mig för varje andetag.
OT.
Blir inte riktigt av med den känslan även om jag stängt ner bilden. Mitt problem att lära mig att stänga av känslor som kommer till mig.
är detta något negativt eller posetivt eller hur ska jag göra? =)