Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1712 ggr
[outgrundlig]
0

Vilka affirmationer har du?

Efter att ha läst Samtal med Gud böckerna så fick jag många tips om tänkande.

En affirmation kan vara ett positivt påstående att något redan har hänt och att man är på väg mot något mer.

Typ: Jag bryter igenom gamla mönster och går framåt i mitt liv, eller - Jag hittar det perfekta arbetet för mig.

Jag personligen använde - typ orden ovan med arbetet och fick jobbet jag ville ha. Jag visulaliserade det också.

Vilka affirmationer har ni och hur har det gått när ni tänkt/sagt dem? Vore kul om vi kunde ge varandra erfarenheter/tips.

Kram på er allaGlad

sven-g
0

När jag fokuserat på ett mål har jag nått ända fram, men det är rent egoistiska målSkäms

sven-g
0

När jag fokuserat på ett mål har jag nått ända fram, men det är rent egoistiska målSkäms

[outgrundlig]
0

#1-2 Och du gör det i dubbel bemärkelse Skrattande coolt sven-g.

Men vad menar du med egoistiskt?

chik
0

Intresant tänkesett.

Men jag kanske gör det utan att tänka mig för.

För jag tänker alltid att det ordnarsig o det gör det alltid…

Sven.Kan lite förstå vad du menar med dit ego.Kan tänka så själv i blan.Vad Ego jag är nu..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[outgrundlig]
0

Jag anser inte att något är ego. För om vi inte själva ser till att må bra så har vi inget att ge till andra. För ge måste man nog för att kunna känna glädje eller? Och att andra skall bli glada.

Och som dig Lena så har jag levt mitt liv genom dessa ord "Det ordnar sig". Härliga ord!

Sedan förstärkte jag dem på andra sätt :)

[Myy2000]
0

När jag fastnar i negativt tänkande och ältande, brukar jag helt enkelt tänka "ljus och kärlek". Då går det mycket lättare att släppa "grollet" och gå vidare. Glad

[outgrundlig]
0

#6 Ja så lätt det är egentligen att tänka något sådant här, så svårt bara att tänka det varje dag tills det sker. Men när man anstränger sig dag efter dag så ger det resultat på små små sätt i början och sedan kan man kamma hem resultatet, gonatt för ikväll. fortsätt gärna att skriva för det peppar oss alla…..kram

sven-g
0

Om man gör något för egen profiterings skull, vill jag kalla det egoistiska skäl. Och har man siktet inställt och inte darrar på handen träffar man målet.

[outgrundlig]
0

Tjuvjagar du sven-g?Skrattande

sven-g
0

#9 Jag vet att du förstår vad jag menar, men vad gäller jakt är den halva nöjet, och är man på förbjuden mark och trampar höjs utbytet. Det står om detta i bibeln. Före smakar det honung efter malört. Detta är ju i och för sig en affirmation, som man bör avstå.Flört

[outgrundlig]
0

Flört

lolloann
0

På mitt kylskåp hänger en lapp med orden: Jag litar på det jag får.

Jag litar inte på min intuition så jag fick rådet att skriva upp dessa ord så jag kunde se dom och läsa dom ofta. Nackdelen är att det hänger en massa annat också på kylskåpet så min lapp hamnar under allt annat. Skrattande

Kramar.

[outgrundlig]
0

#12 Smart affirmationSkrattande Den skall jag ta till mig, har haft något liknande men fler ord.

- Jag tackar för det jag har och för det som komma skall och vet att det komer att bli det bästa utifrån det som är för mig.

Kram

Thyra4
0

På tal om affirmationer, så hände en sak för ett antal år sedan. Jag ville väldigt gärna vara med på en 5-dagars kurs, med bl.a Frigörande andning och rosenterapi. Kursen kostade 4500 kr och jag hade INTE råd just då, men jag anmälde mej och affirmerade, ATT jag skulle få sälja den nytillverkade pälsen jag nyss hade gjort och lämnat till en återförsäljare. Den skulle bli såld i god tid, så att jag kunde betala in kursavgiften. En dag var jag och hälsade på min mamma och när jag kom hem, hade maken klistrat upp en lapp på glasdörren "Affirmera mera" Försäljaren hade ringt och talat om att pälsen var såld. Så jag betalade in kursavgiften och åkte på kursen och OJ vilken upplevelse. Det här är den största upplevelsen jag har av affirmationer, sen finns det många små.Det lönar sig att affirmera. Kram/Ninni

[outgrundlig]
0

#14 Skrattande din man e så goooo. Följ hans intuition!! Härligt att höraSkrattande

Jaa så fantastiskt fort kan det gå alltså, härligt! :)

lolloann
0

Man kanske skulle börja affirmera om bättre ekonomi. Då kanske jag äntligen får mina betyg i USK- utbildningen så jag kan skicka dom till lönekontoret så jag får grundlön som uska istället för som vårdbiträde nån gång.

Här är lite tips på andra affirmationer jag läser när livet känns tungt.

Varje morgon ska man läsa den här:

Jag är öppen och mottaglig för det goda och allt överflöd som finns i universum. Tack livet.

När som helst eller flera gånger under dagen:

Allt är bra. Allting verkar för mitt högsta goda. Bara det goda ska komma ur den här situationen. Jag är trygg.

Och den sista som ska läsas varje kväll:

Villkorslös kärlek, inre frid och visdom.

PÅ nåt vis hör de här ihop så man ska nog använda sig av dom samtidigt.

Jag gjorde det under flera månader när mitt liv var totalt upp och ner och jag inte visste vad jag skulle ta mig till med allt som hände, och inte hände, runt omkring mig. Det tog fyra dagar när jag började märka en förbättring. Inte så stor på en gång men ändå märkbar.

Kramar.

Vargflickan
0

Vet väl inte om det här är någon affirmation direkt, utan snarare boost för självkänslan. Jag ser mig i spegel varje morgon och säger: Jag duger som jag är.Glad

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

[outgrundlig]
0

Allt är affirmationer så länge man inte lägger in, jag önskar, jag hoppas etc…….allt som säger att det är nu och framåt med en tro på att det kommer att ske!!! Man liksom vet att så blir det. Tron försätter berg???? :)

Själv så fick jag ett arbete precis så som jag önskade mig med go lön efter att ha uttalat ovan ord i några månader…..det är som ni säger att man skall upprepa o upprepa o upprepa o när man märker att det börjar ske något så måste man vara disciplinerad och fortsätta att tacka och upprepa tills man uppnår det man velat…kanske då byta ord eller fortsätta beroende på vad man säger, smart är dock att man har ett så stort ordspann så att det är alltäckande…..kramSkrattande

sven-g
0

Jag har tidigare i detta ämne skrivit, att det är bara att sätta upp ett mål på väggen vid er säng. Det sista ni gör på kvällen är att läsa målet gång på gång med ett starkt fukus på målet. Målet kommer att uppnås om fokuseringen har varit tillräkligt starkt.

[outgrundlig]
0

#19 Japp, vi börjar förstå det nu Skrattande

Chatora
0

Vargen står ju för att man får tillbaka det man ger ("Djurens språk" Carina Solöga Högman) Och jag tycker att detta med karma är en viktig sak som jag vill bli påmind om dagligen. Har också läst samtal med gud böckerna och fastnade för "glädje sanning kärlek" Jag har planerat att göra en tatuering i höst med dessa saker, så finns det ju där varje dag för att påminna en. Problemet är bara att jag inte vet hur jag vill att tatueringen ska se ut ännu..Obestämd

Mads
0

Jag stod under sommaren vilsen och rädd och visste inte vart jag arbetsmässigt skulle ta vägen, så jag affirmerade att det ska ordna sig, allt kommer att bli bra. Nu har jag nytt jobb i den stad jag bor i, inte toppenlön och inte de bästa arbetstider men tusan så mycket bättre än att pendla 3 timmar om dagen Skrattande

Amor Vincit Omnia

[outgrundlig]
0

#21 Låter som en bra idéFlörtman behöver påminnas dagligen.

Att googla kan ge en bra bilder av saker som syboliser just det som du vill ha, sök på bilder, kanske det finns någon som har alla tre delarna i sigFlörtlycka till!