Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 18198 ggr
Delfinen
0

Siffrors betydelse

Hej

Har en fråga angående siffrors betydelse. Nu menar jag inte den typen av betydelse/numerologi där man får fram om sin personlighet genom sitt personnummer. Skall försöka förklara mig lite närmare.

Jag vet att en del siffror har anlig betydelse. T.ex att siffran 7 står för andligt uppvaknande men det är också den enda siffran jag vet betydelsen av.

Har alla siffror en andlig betydelse? Och har siffran 3 någon speciell betydelse och i så fall vad?

kaja
0

För mig betyder siffran 3 tro, hopp, kärlek

Kramisar

[kvasthilda1972]
1

Nr 3 står för mig: fadern, sonen och den heliga anden.

Jinaum
0

Jag vet ju inte.. men skulle inte nr 3 kunna vara dået, nuet och framtiden också då? *tänka* jag kan få tre till väldigt mycket om man ska tänka så :/ som triquetran (den keltiska triangeln som en del säger eller charms märket). Eller?

Delfinen
0

Tack så jättemycket för era svar. Har fått höra att siffran 3 skall stå för treenighet men vet inte vad det betyder för just mig.

Siffran 3 har "förföljt" mig några år nu. Är alltid 3 av varje sak som kommer till mig. Förstår att det finns en anledning till att det är just 3 men frågan är anledningen, vad det betyder/vill säja mig.

tilja65
1

Om du har läst om Numerologi så har du också fått veta att Numerologi är så mycket mer än något som bara beskriver en personlighet. Numerologi handlar just om siffrors betydelse.

Jag gjorde en snabbsökning på google och hittade:

Siffrornas betydelse:

1 - Det ursprungliga, början, centrum
2 - Dualism, växling, konflikt, balans, stabilitet, begär
3 - Mångfald, skapande, tillväxt, rörelse, syntes, själ
4 - Rummet, det synliga, fyrkanten, statiska, helhet, totalitet, kropp, rättvisa
5 - Människan, cirkeln, bröllop, Meditation, smidighet, sinnena
6 - Jämvikt, harmoni, fulländning, kärlek, hälsa, skönhet, skapelse
7 - Universum, fullkomlighet, totalitet, återintegration, den stora modern
8 - målet för den invigde, ny början, solidaritet, magi
9 - den tredubbla triaden, fullbordan, uppfyllese, uppnående, början och slut, helhet

Vill du veta mer så finns det hur mycket som helst om du gör en sökning på Internet, men det finns också mycket bra litteratur i ämnet..

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Anna-H-K
0

Tack tilja..Intressant! Har hela mitt liv varit "förföljd" av talet 47..Mycket märkligt men vart jag än kommer så är det talet med på någe vis..Lägenhetsnr, husnummer, hotellnr mormors gravplats i minneslunden..Ja, det finns hur mycket som helst! Slumpen kanske men ändå märkligt!

Kram

Delfinen
0

tack för förklaringen.

Då är det bara att försöka sätta in dom orden i meningar och sammanhang för att se vad dom betyder för just mig. Har känt länge att jag har siffran 3 med mig för att något vill säga mig något eller visa mig något.

tilja65
1

Varsågod Skrattande 

Vissa kombinationer, t ex 11, 22 har speciella egenskaper, en del kallar dem för mästartal.

Talet 47 blir ju talet  2 om man räknar ner det (4+7) men det blir också talet 11 som har en lite speciell egenskap.

Jag har läst att slutet på Maykalendern är just 11.11.

www.harmoniqa.se

Delfinen
0

Menar du då att om siffran 11 hela tiden dyker upp hos en person så är den en mästare eller kommer att bli?

Det jag letar efter är varför siffran 3 hela tiden dyker upp.

tilja65
0

#9 Nej, det var ett svar på det Anna skriver. Precis som du skrev tidigare får du sätta in 3:an i ett sammanhang som stämmer med dig. Jag rekommenderar dig att läsa mer om Numerologi om du vill ha en djupare förståelse. Lycka till!

www.harmoniqa.se

Denna kommentar har tagits bort.
Anna-H-K
0

#10 Tack fina tilja Kyss Jag har klurat & funderat på det där med talet 47 som ständigt poppar upp i mitt liv…vart jag än befinner mig! Får se vad det har att visa eller ge mig i framtiden..Intressant! Kram Anna