Hemsökta hus tv4 plus!
Jag brukar inte titta på detta program eftersom när man hittar förvirrade o vilsna andar tar dom endast kontakt med dom och låter sig skrämmas och även är lite dumma och provocerande mot dom stackars andar dom stöter på.
Äntligen såg jag att dom bytt medium som hjälpte anden över till ljuset, det har jag väntat på länge…
Jag gillar inte att man tar kontakt med andar som inte kommit till ljuset för att uppleva dom som något cirkusdjur och sen gå därifrån. Jisses vad den stackaren ska känna sig frustrerad.
Vad tycker ni om sådana program.
Ska inte medium hjälpa andarna över och inte bara locka fram dom åt sensationslystna folk som bara vill se ett "spöke"
Jag tycker inte det är okey att man ska "uppleva dem" bara för att man vill "uppleva dem", tycker det bara är dumt att tvinga dem till det!
Jag har tyckt de länge nu… Men för att ha gjort flera säsonger så är dom löjligt lätt skrämda. Inte för jag säger att man blir extremt hårdnackad å van vid å "umgås" med spöken. Men jag mennar, visa saker som jag tycker de tugat igenom flera gånger borde man väl inte bli så rädd för? Som alla små ljud de hör? och precis ALLA tycks vara "mystiska" det är de jag irriterar mig mest på :/
#2. Jag har sett en dokumentär om just andar som jag gillat väldigt mycket då de åker ut för att hjälpa dem till andra sidan.
Tyvärr tycker jag att folk blir skrämda då det spelar skräckmusik hela tiden och allt ska vara i mörker och liknande för att skrämma upp tittarna, tycker det är fel teknik, det skrämmer upp folket i allmänhet.
#1 #2 jag håller fullständigt med er!
Just det ja, den dokumentären jag såg spelade de bara fin och trevlig musik, även spicegirls låt var med i den, mycket bra energi i det programmet, därför jag gillade det.

Har sett ett par avsnitt av den serien och vill inte se mer för jag tycker det enbart är skrämmande att göra på det sättet med programledare bl.a som är livrädda och springer därifrån. Denna hemska musik hör man i många program och det gillar jag inte heller, #5 Kul med bättre musik som inte är skrämmande :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#6. Ja det är trevligare med musik som inte skrämmer än, jag vet att när jag fått någon form av kontakt eller budskap från andevärden kan jag sova.
Efter ett tv-program så kan jag inte sova, därav jag sällan kollar på de, brukar kolla 5 minuter blir jag rädd stänger jag av för de skickar fel budskap att man ska vara rädd för dem trots att man inte ska det.

Håller med fullständigt!! Inte skulle man väl berätta om sin älskade kära släkting med skräckmusik som bakgrund heller….. fniss!
Det som är svårt att förstå sig på, är också skrämmande. Och det är så klart mycket mer "säljande" med skämtaktiken i programmen, tyvärr….
De svenska är helt klart bättre.
Mvh Crowone
Det här är morfar (Hitchcock musik i bakgrunden och kedjor och droppande och skrapande ljud) så står man där med ett glatt leende.
NEJ! Jag tycker de programmen borde bytas ut, haft diskution med en granne här också som berättade att hon älskar de filmerna och tråkigt att det finns så många onda andar. Gick inte att övertala henne hur det ligger till för hon sa hela tiden, de på filmen berättade att det finns onda och de kan skada folk.

#9 Skrattar gott åt "bilden av morfar", Hihi!! 
#10. Jo jag vet, han är inte död heller så det är inte så läskigt.
Men nu går det över lite, men jag tycker inte sådana program som visar något på ett negativt sätt.
För mig är det som att kolla på "Black is wrong" en instruktionsfilm om alla fel på mörkhyade och varför de ska "avlivas" som de kallar det för, finns ju liknande för homosexuella varför de ska få elektriska stolen m.m.
Jag tycker inte man ska klassifisera andar bland dem. det finns fler andar än människor på jorden.

Man ska väl ta folk för vad de är och samma med andar egentligen. =)

Har sett programmet men upplevde det alldeles för "Hysteriskt"..Näe..Inget för mig i alla fall!

Kvasthilda, du har så rätt. Har också gått och retat mig på dessa typer som först ber om det, sen gör dom i brallorna..utan att ha hjälpt anden på minsta vis
kramar
#14. Ja ni tänker på de som åker till slott och bara retar upp dem och ber dem att knacka och sådant och fråga om de behöver hjälp sedan blir de rädda och springer ut och kallar de för demoner? Ja de programen har jag till och met klagat på en gång.
Skönt att vi är flera som inte gillar sådana program…. Hoppas att dom lessnar snart så om andarna inte får någon hjälp så får dom åtminstånde vara ifred.
Jag hoppas om sänder slut på struntet och kommer med nytt eller mer Ghost hunters. man borde kanske skriva till tv4+ om det? JU fler som klagar ju mer ändrar det sig? önskar de komma med mer program. Hellre att de kommer med A haunting som de hade på discovery som är mer berättelser och allt är dramation. Hellre det tycker jag än most haunted.. Dom gjorde hitt i sverige när de kom för de var nytt. Jag saknar faktiskt lite andarnas makt med. Det var rätt intressant men var ju länge sedan man såg det.