Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettlänkar
Läst 2811 ggr
[asamaria]
0

Litet kul test

Det har pratats lite om våra hjärnhalvor och jag hittade ett litet kul test på nätet där man kan testa och se vilken hjärnhalva man använder sig av. Det lär bli olika för alla och beroende vilket öga man använder sig av.

http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,21985,22556281-661,00.html

Här kan ni läsa lite mer omvåra hjärnhalvor, http://sv.wikipedia.org/wiki/Hj%C3%A4rna

Kram från Åsa

Nurse
0

Oj så kul, det gick ju att byta håll, men det var svårt=)

[asamaria]
0

Jaså kunde du byta håll! Om jag anstänger mig kanske jag också kan det, men egentligen har jag ingen lust att dra igång min vänsterhalva igen.

[AnnikaOhlsson]
0

Häftigt!

Jag kunde byta håll hur jag ville..

[asamaria]
0

puttar uppGlad

Crowone
0

Medurs här.

Hur jag än gör får jag inte inte synen av att den går mot klockan….

Skumt.

Min dotter o ja fick samma resultat.

Kul grej!  =)

nero
0

fy va skumt ….första gången jag tittade så gick d moturs men när ja scrolla ner o läste o gick upp igen så snurra den med urs…..hm nå lurt med de hela hi hi hiFlört

penke
0

medurs..jag tyckte det var svårt att ..vända håll,till en början,det fungerade när jag snehglade/såg i ögonvrån,som när jag läste texten om vänster resp. höger hjärnfuntioner..eller skrollade

*skratt* det funkade oxå genom att..liksom dansa med lite med överkroppen framför skärmen..(att växla håll)

jag tycker det är en ..suggestivt spännande ..loop(filmsekvens)

penke

¿ om man lätt växlar håll,har man då många kopplingar mellan hjärnhalvorna,helhjärnad ?

Eija
0

Jag fixa inte att se den snurra moturs, bara medurs….då är jag extremt högeranvändare då….

Glad

Jennie-S
0

Hur jag än försöker så snurrar den bara medurs, får den verkligen inte att snurra moturs *S*

[asamaria]
0

#7 Jag har bollat frågan vidare till allhealing då han är rätt bra på det här med hjärnhalvor. Kan själv bara se den snurra medsols.

#8 Man ska tänka med högerhalvan så det är ju bra, men frågan är hur några kan få den att snurra åt andra hållet också.

Rätt kul tycker jagGlad

Kram Åsa

[asamaria]
0

putt

[asamaria]
0

Puttar upp denna tråd. Har tyvärr inte så mycket mer att komma med efter att ha pratat med allhealing. Jag kan fortfarande inte byta håll.

Någon annan som kan spåna lite? Vilket är det ultimata tro? Att själv kunna vända håll på figurens rotation eller att inte kunna det? Tror att det bästa är att se figuren snurra medsols och att inte kunna byta håll.

Kram Åsa

madeilene87
0

jag kunde inte alls se den svänga motsols. Hur mkt jag än försökte :(

janing
0

Det var kul!

Jag såg bara att hon svängde medsols, men så snurrade jag med musen och koncentrerade mig på den och då vände hon.

Kram Ingela

linhof
0

kan lätt få det att byta hål…

beroende på vilken hjärnhalva som styr så ser man det snurra åt olika håll….

jag använder båda mina hjärnhalvor ungefär lika… mest den högra halvan då…

En liten fråga till asamaria är du höger eller vänsterhänt? eller bådhänt?

jag själv är "tvåhänt"…

[asamaria]
0

Jag är högerhänt.

linhof
0

okej…var bara nyfiken… det ska tydligen ha med o göra vilken hjärnhalva som är dominant Glad

[asamaria]
0

Jag vet en person som har en väl utvecklad högerhalva. Den personen kunde snurra figuren åt båda hållen förut, men inte nu. Nu snurrar den bara medsols.

Jag kan tala om att min vänsterhalva till hjärna har sabbat många decennier av mitt liv med sitt tänkande. Så det har nog kanske inte så mycket att göra med om man är vänster, höger eller tvåhänt. Det är nog väldigt individuellt.

Mysan59
0

Näe hur jag än försökte så snurrade hon bara medurs…

Evaline
0

Gud va kul, i början så snurrade hon moturs, men bytte snabbt till medurs och sedan tog det lång tid innan jag fick henne att byta till moturs igen.. Så jag använder nog mest höger hjärnhalva, vilket stämmer in väldigt mycket på mig också. Lite häftigt!

simonela
0

det gick ju att byta håll =)

tilja65
0

Hon snurrade bara medurs för mig, men sedan testade jag janings tips och det fungerade, men bara så länge jag rörde musen. Kul Skrattande

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Isa56
0

Hur jag än gör så snurrar hon medurs.

Visst, jag är vänsterhänt, som min mor och som vi misstänker hennes biologiska mor också var.Flört (fast ingen av mina fyra barn är vänsterhänta, lite konstigt tycker jagObestämd)

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻