Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1666 ggr
carinadenfina
0

spådomar

ang den stora tarotstjärnan jag beställde av ett medium, den påminde mer om astrologi(de beställde jag inte) än förutsägelser,skrev till henne att jag tyckte så och att jag ville ha pengarna tillbaks

de fick jag inte, och förväntade mig inte de heller,

hon skrev att hon arbetar som medium och inte som astrolog, på hennes hemsida kan man beställa horoskop som är mycket personligt skrivna bara för mig????????????????(som hon gör)

hon skriver också att hon har certifikat(som medium)  jag frågade vem som hon fått de av, de fick jag inget svar på,

om man kan så mycket som hon utger sig för så tycker jag att hon borde svara på den frågan

när jag beställde den här tarotstjärnan ställde jag 2 konkreta frågor som handlar om nu, dom svarade hon inte på,är säker på att de var alldeles för stor chans att de blev uppåt väggarna fel,eftersom frågorna inte var på något sätt ledande

Jag känner flera medier och jag vet att de kan bli fel och att dom inte alltid ser allt, de har jag full förståelse för

men detta känns som bluff, jag tycker inte om att bli lurad,tror inte att någon vill de, hoppas att de går att fortsätta att skriva i detta ämne om man inte nämner några namn

Soffe
0

Men vad är detta? Har det inte funnits en likadan tråd innan? Bara det att den är omskriven!

Choklad
0

#1 Jo den förra blev borttagen men denne trådskapare är visst envis av sig..Jag vill säga en sak till trådskaparen: vad tror du att vi kan göra åt saken? INGET! tyvärr…du får ta det med vederbörande…

U R us

Soffe
0

Ja det här är ju rena baktalet när mediumet själv inte ens kan försvara sig!

tarotlasse
0

Hej du måste göra skillnad på ett medium och på en tarotläggare.

Det är 2 helt skilda sätt att arbeta på.

Som medium jobbar du med att ge bevis på att andevärlden existerar och jobbar med andarna.

Som tarotläggare har du inte ngn kontakt med andevärlden utan då jobbar man med sin egen intuition och inte med andevärlden så stor skillnad.

Så ngt medium har du inte varit hos.

När det sedan gäller tarot vägledning så finns det ingen i hela världen som kan visa vad som sker i framtiden utan det vi kan visa är den troligaste vägen man kan välja i framtiden och dom mökligheterna som finns för dig.

Så det är alltid dina egna beslut som gäller i slut ändan.

Du kan antingen följa den vägledningen du får och välja att gå den vägen eller så väljer du att följa din egen väg och då så stämer inte det med den vägledningen du fick av tarotläggaren.

Det är så lätt att säga att en tarot läggare eller annan medial vägledare är helt kass och inget stämde.

Men det är faktiskt upp till dig hur slut resultatet blir.

Det är som när jag berättade för en person att jag kunde se ett annat jobb för en person.

Denna person vantrivdes på sitt jobb och önskade inte ngt annat ett annat jobb.

Efter ett halvår hörde personen av sig och var riktigt ledsen för personen hade inte fått ngt annat jobb.

jag frågade personen om den sökt något annat jobb och fick svaret nej.

Man kan inte bara sitta hemma och rulla tummarna för att saker och ting ska ske utan måste ta egna intativ för att saker ska ske.

Vi tarotläggare ser bara möjlighterna på vad som kan ske inte vad som sker.

Ett annat exempel en kvinna som hörde av sig som sökte kärleken  där jag fick upp en man i korten jag kunde beskriva hur han såg ut vad han jobbade med och var dom skulle träffas.

Denna kvinna ringde också och var jätte ledsen hon hade visserligen träffat denna man han såg ut som jag sa han jobbade med det jag sa och dom träffades på en sådan plats jag sa.

Dom hade tillbringat en hel dag och kväll tillsammans och haft jätte trevligt men när natten kom skildes dom åt och träffades inte i gen.

Hon var jätte ledsen för mannen hade inte tagit ngt intiativ till ngn fortsättning.

Jag frågade om hon tagit något intativ men det hade hon inte gjort och därmed gjort  hon ett val som gick emot spådommen.

Så man tänker inte på många gånger att man måste ta egna intativ för att allt ska slå in också.

Så inte alltid det beror på en dålig tarotläggare det kan lika gärna bero på en själv och att man tar andra beslut en vad som var det troligaste.

Lasse

simonela
0

#4 håller med dig till fullo.

kram!

Anna-H-K
0

Halloj!

Vill bara beskriva hur jag arbetar då jag tar emot klienter för sittningar & mediala konsultationer!

Då en klient ringer & vill ha en tid så lämnar jag inte erbjudandet om att komma för "antingen en sittning för andekontakt eller för en medial konsultation"! För mig hör detta ihop, jag har fullständigt stöd från andevärlden även under en vanlig "tolkning" & kommer information från en anhörig på andra sidan riktat till mottagaren så lämnar jag ju den givetvis!

Det kan handla om att själen från andra sidan bara vill visa att denne finns med…ge vägledning & råd..Men detta gör man ju också under en konsultation..!

Sedan vet jag att vi jobbar SÅÅ olika inom detta oxå & jag kan bara tala för mig själv!

Önskar er en skön lördag!

/Anna

Soffe
0

#4 Håller med till en viss del, men håller fullständigt med dig Anna det du skriver i #6

Tride
0

Viktiga ssynpunkter, #4, 5 o 6.

Själv brukar jag kalla mig "medial", vilket inte är det samma som att jag är ett spiritisktisk medium. Det är svårt med begreppen i de här sammanhangen, och jag tycker det är angeläget att klargöra för en ev. klient hur jag ser på det ena och det andra, så att ingen blir lurad. Känner de sig ändå lurade, är det bara att tala med "universum" och be om bättre väglening för såväl rådgivare som klient.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anna-H-K
0

#8 Instämmer! Det viktigaste är ändå att man förklarar hur man arbetar & gör sitt bästa för att klienten ska bli nöjd! Bön är alltid en viktig del för mig i mitt arbete!

Men som sagt, jag själv ser det inte som två olika arbetsuppgifter/arbetssätt, utan för mig är det eETT…andevärlden har jag med mig även vid en konsultation. Sedan kan man kalla det vad man vill…för att göra det begripligt !

Kram Anna

Soffe
0

#9 Bra skrivet Anna Glad

carinadenfina
0

Okej de kanske inte var så bra att skriva namn på mediet, nu finns inte de här och de är bara dom som läste den andra tråden som vet vem jag skriver om

medier som jag känner andv tarot korten som ett hjälpmedel när dom siar , och detta medium sa att hon såg de tolkar jag som att hon andvänder sin mediala förmåga när hon lägger tarotkort

Till choklad man kan alltså inte diskutera saker här som man är missnöjd med, de tycker jag är konstigt, allt är ju inte så jävla bra jämnt,ibland händer de bra saker och ibland saker som är mindre bra, livet är upp och ner och de tror jag de är för dom flesta

och jag står fast vid vad jag tycker (jag är ju så envis) utger man sig för att vara ett så duktigt medium så vill jag  höra nånting konkret om mig här och nu,

hon såg ju mitt tidigare liv väldigt tydligt vem jag levde med vad vi sysslade med hur många barn vi hade vilka jag umgicks med hur jag såg ut hur gammal jag blev hur vårt hus såg ut osv

likadant med min andlige ledare

inget sånt om mitt liv idag

de känns inte seriöst

Med vänliga hälsningar från den envisa

Anna-H-K
0

#10 Tack Soffe Kyss

Dom medium som använder tarotkort vid en sittning har jag fått för mig gör en sk läggning med korten efter sittningen/andekontakten?? Vet inte om jag missuppfattat det! Själv har jag försökt en hel massa år för att det ska kännas rätt med tarot kort…men tyvärr så kommer jag inte riktigt överrens med dom Skrikandes

#11 Jag tycker absolut att man ska kunna skriva om kritik & missnöje..men det ger SÅ mycket mer om den andra parten också får säga sin del & uppfattning av det hela!

Tråkigt att du känner dig lurad & jag hoppas verkligen att du & mediet kan prata ut om det hela!

Kram Anna

Denna kommentar har tagits bort.