Själsfränder??
JaG har funderat en tid på detta, läst böcker men är inte helt säker:
Hur är det, har man en själsfrände, eller kan man ha flera? Om man har flera, har de då olika "uppgift"?
Någon som har någon idé om detta??
Namaste!

det hade jag också velat veta!
jag har fått höra att jag skulle träffa en snart.
vore häftigt! :)
jag undrar…vad är en själsfrände?
menar du som en guide på andra sidan eller från andra dimensioner?
U R us

Läs böcker av Sylvia Browne- kommer inte ihåg i vilken, men i nån av hennes böcker har hon förklarat mycket bra detta med själsfränder
kramisar
Millam

Boken heter Livsredskap
kram igen

jag tänkte mer på "själsfrände" som en kompis som passar perfekt tillsammans med en. alternativt en sambo.
men det kan finnas olika förklaringar på vad det exakt kan betyda. jag skulle mycket väl kunna tro att ens guide lika väl kan vara ens själsfrände men då på andligt plan.
det finns nog både jordliga och andliga skulle jag tro :)
kram!

Jag tror inte att själsfränder behöver leva sida vid sida eller ha en nära relation! Jag vet att deras relationer & vägar i livet ofta är fulla med prövningar & "hinder"…Men visst känner vi igen vår själsfrände..Ungefär som om man skulle ha haft ett liv tillsammans för länge länge sedan….& möts sedan åter på ett ibland mycket märkligt sätt!
Kram Anna
Tack Millam!
har skrivit ner boken nu! Kram!
U R us

Det där kan jag skriva under på :)
LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Ja, Laila, vad är en själsfrände??? Mycket bra fråga. Min definition är en som man säkerligen känner igen från tidigare liv, och vi har tillsammans ett mission att utveckla varandra i en viss riktning. Jag vet faktiskt inte om kärlek med stort K måste vara med i bilden……Jag önskar :) (Och Laila, här nedan menar jag Indianen!)
Intressant! Har också lagt boken på minnet! Jag läste en bok av Rita Rogers, Själsfränder, i början på sommaren, av den enkla anledningen att mitt öppnande gjorde solklart för mig att den personen jag trott var min själsfrände inte var det. Så min fråga var om jag nu visste vem (personen som öppnade mitt hjärta).
Jag bad om svar, om klarhet, fick ledtrådar men inget konkret. Sen en kväll så bara sa jag högt att snälla, ge mig ett ja, eller nej (om det var den personen jag nu trodde), låt mig iallafall drömma svaret. Ingenting…..På morgonen började jag på kapitel 2 i Ritas bok, där det står förklarat hur man känner igen sin själsfrände. Jag skrattade, skakade på huvudet, grät :)) Tyckte alla mina hjälpare, ledsagare, hela Universum stod brevid mig och sa: fattar du nu då?!?!?!?!?!?!?
Det var exakt så jag kände, som boken beskrev, varenda detalj, varenda känsla…
Ville bara dela med mig :).
Visst man önskar väl absolut att ens själsfrände är den som man lever resten av sitt liv med, men jag håller med dig Anna (alltid så underbara svar från dig
, och från er andra åsså!), att man behöver inte leva sida vid sida, inte ens i samma dimmension.
Men tänk om man aldrig får veta
……
Vet den andre personen det direkt eller är detta en insikt???
Namaste
Har nyss läst boken av Sylvia Brown och min vännina lånade den av mig idag. Hon läste just avsnittet om tvillingsjälar/ själsfrände. 
Alma
En själsfrände är någon man delar sina upplevelser med och som man har väldigt starka band med.
#!6 Känner igen detta också så som du beskriver det. Så har jag mött mina och det har inte varat lång tid……men ack så betydelsefullt!

#9 Tack 
Jag tror inte att det råder några tvivel då man möter sin själsfrände…man bara vet det, i varenda cell i kroppen.!
Sedan tror jag oxå att man i förälskelsens hetta lätt kan tro att det är en själsfrände man mött, för att det känns såå himla sjukt bra
…men att det sedan visar sig var just "bara" en förälskelse 
Kram Anna