Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tvtidningarradio
Läst 2823 ggr
[Jeremina]
0

Ghosthunters

Brukar ni se programmet Ghosthunters på TV4 plus på söndag sent? I söndags såg jag ett avsnitt där dessa män faktiskt fick en bild av en man med keps.

Bilden framträdde genom en värmekamera som de använder. Ingen av dem kunde få fram något annat än att det var en ande de fångat på bild.

Dessa män som jobbar med detta är rörmokare på dagtid men kvällstid utreder dem mediala ting. De utgår alltid från att det inte är något paranormalt som de väljer att kalla det.

Men om de inte hittar någon vetenskaplig förklaring till saker och ting då erkänner de att det är paranormalt.

Jag tycker att det är ett program som skeptiker borde titta på och fundera över hur saker och ting kan vara eller inte vara.

Om det är på söndag igen så rekommenderar jag att ni tittar…..natti!

[MargaretaA]
0

Jag såg programmet du talar om och det var verkligen häftigt - dessa grabbar söker alltid efter naturliga förklaringar, och just i detta avsnitt så försökte de verkigen att återskapa bilden med en naturlig förklaring  - det lyckades dom inte med den här gången. Han såg ut som en militär med en slags keps på huvet… jag brukar försöka titta på programmet fast det är sent - dessa grabbar är välgörande "nyktra" och de söker i första hand efter naturliga förklaringar, mer än de söker efter spöken. Det är bra!

[Jeremina]
0

#1 Ja, dessa grabbar är verkligen objektiva som det så fint heter. Mycket bättre än programmet Hemsökta Hus eller vad det heter.

De skriker och hör ljud som jag sällan upptäcker hur jag än lyssnar då dem spelar upp det igen.

Heja Taps tror jag de heter….spännande men sent som sagt!

[MargaretaA]
0

Ja TAPS är bra - Hemsökta Hus är däremot pinsamt . bara en massa folk som skriker och har mökerkameror långt upp i näsborrarna… så fort det börjar bli spännande så urartar allt i pinsamma skrik. Men mediumen dom har med sig verkar bra. jag gillar Derek Achora -eller hur det stavas - han är en aning teatralisk, men han verkar veta vad han pratar om.

[Jeremina]
0

Derek är en härlig snubbe…..han kan verkligen sina saker. Det skulle vara kul att se honom i ett bättre program.

[MargaretaA]
0

Jag har sett honom i ett bättre program - då var han i Egypten bland pyramiderna och i konungarnas dal. Där fick han kontakt med de gamla faraonerna. Han kunde berätta saker som vetenskapen inte visste -bland annat om hur nån av de gamla faraonerna egentligen dog… men det går ju inte att bevisa vetenskapligt….

Sen berättade han om hur det ser ut under cheopspyramiden och sfinxen (det är där det mest spännande finns) det kommer vi kanske att få veta nån gång…. vetenskapligt alltså…..

[Jeremina]
0

Jag vet att jag har levt tidigare i just Egypten och jag bor granne med en familj som enligt dem har vi levt tillsammans i Egypten.

Det här med pyramiderna, hur de har blivit byggda är mycket intressant.

Moonwing
0

Något som är fint med Derek,är att han hela tiden,ger sin guide äran sas -han har ett samarbete och erkänner sin del i det som ett språkrör.

Det får honom o framstå som en ödmjuk människa,dessutom har han en härlig naturlighet,hoppas han får behålla den och ej drivs av andras interessen för mycket!

Kram moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

chik
0

Jag har sett det programet o andra o även skrivit om det här.

O det har inte varit någon respons.

Varför skulle man inte kunna få in något med kamera?

O det är som Orb,Varför skulle man inte kunna fotografera det?

Lena.P är jag i verkliga livet.

Ghosthunter
0

T.A.P.S - The Atlantic Paranormal Society som är teamet i Ghosthunters är proffs ända ut i fingerspetsarna…..!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[MargaretaA]
0

de skulle säkert få med mer på kamera om de hade hur mycket tid som helst på sig - och om de var lite bättre på att rigga kameror så de verkligen täcker ett helt rum - som jag har sett så händer det oftast saker där det inte finns kameror.

[Jeremina]
0

De har väl sina vanliga jobb på dagtid så de skulle behöva mer tid kanske…..

[Jeremina]
0

Kommer att skriva om Ghosthunters på annan sajt framöver!

Ghosthunter
0

Faktum är att jag tycker att Steve Gonsalves och grabbarna i T.A.P.S är bra på att rigga upp all utrustning. Det går inte täcka in alla ytor om man inte har obegränsat med kameror och datorer. Dom får täcka alla hot spots.

Jag har sett nästan hela serien och jag tycker att dom har lyckats få många bra bevis…

/Fredrik

Värmland"

Jinaum
0

Hemsökta hus var intressant när spök historin i sverige började. Men man tröttnade ju rätt snabbt.

Derek har ju gjort ett eget program om egypten. Dock blev jag irriterad på programledaren som skulle spä på skeptikernas kvarnar om att medium bara hittar på. Hon frågade honom saker jag ansåg hon inte borde fråga för de fick programmet att verka.. ja.. fejk. Ignorerade man henne dock så var det intressant för Derek verkade inte bry sigom henne för fem öre.

Men taps e intresssant faktiskt för de verkar ha allting utarbetat och bestämt i förväg vem som tar hand om vad. de verkar så organiserade att man önskar att vara lika organiserad när man väl ska ut på spökjakt. Snarare inspirerad!

Ghosthunter
0

Jinaum - visst är T.A.P.S organiserade och dom har ett arbetssätt som jag följer. En riktig spökjakt kräver hög organisation och disciplin och dom är inte främmande för att kicka dom som är rädda eller missköter sig.

Tyvärr har det visat sig att Derek Achora är en skojare och han hade aldrig fått en chans att vara med i T.A.P.S….!

/Fredrik

Värmland"

Paranormala6aktivite
0

JA TYCKER INTE DE PROGRAMMET ÄR VIDARE BRA,DÅ JAG JÄMFÖR MED ANDAR FINNS DOM! PROGRAMET SOM GÅR PÅ TV 4 FAKTA,JA TYCKER DOM JOBBAR BÄTTRE,HAR DÄREMOT SETT PÅ YOUTUBE HUR JÄKLA MÅNGA BRA GREJER DOM FÅTT FRAM PÅ OLIKA JAKTER DOM HAFT ( T.A.P.S ALLTSÅ)

VISST DOM HAR BRA KONCEPT MEN DE VÄL ALLT

MEN DE ÄR MIN ÅSIKT!

Paranormala6aktivite
0

DET HAR ÄVEN BÖRJAT EN DOKUMENTÄR I 6 DELAR PÅ TV 4 FAKTA TISDAGAR KL 19.00

DE HETER BARN MED ETT 6:E SINNE!

DET ÄR ETT MYCKET INTRESSANT PROGRAM!

=)

Choklad
0

Jag har sett programmet där de är i Irland och i England och träffar på fantastiska energier! Riktigt spännande program…t.om med min äldste son som är skeptiker, ser på Taps med stor spänning..

U R us

Lattjo
0

Jag ser på alla spökprogram jag kommer över som hemsökta hus osv tror jag sett det ansnittet du menar ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Ghosthunter
0

Det finns också Ghost hunters international som är mycket i Europa. Bl.a har dom varit i Borgvattnet och på Varbergs fästning. Dessa avsnitt kan man se på Youtube.

/Fredrik

Värmland"

TantAlma
0

Jag brukar spela in programmet och tycker det är bra. Det är inte så mycket blink blink och försök att skrämma , händer det något får man se det.

Jag har tidigare lagt ut en länk här på forumet från Youtube när de var i sverige. Skrattande Ja det som Fredrik nämner här ovan..

Den finns väl kvar i arkivet någonstans. Det finns mer att se på youtube också…

Alma

Ghosthunter
0

Ja precis, TantAlma, väldigt lite blink blink jämfört med andra program, dessutom får dom bra bevis och är mycket proffsiga. Seriöst!!

/Fredrik

Värmland"