Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 5561 ggr
SusanneStromstedt
0

Speglar

Jag läste att man inte ska ha speglar i sovrummet.Varför?Hur farligt är det för mig och sambon som har en gammal spegel med ljus lampetter, ovanför sängen?Vidare har vi vid en vägg i sovrummet en väldigt gammal byrå med en lika gammal pigtittare på.

Min tonåring har en väldigt gammal kommod med en ganska ny pigtittare på.Hur farligt är det för henne.

Beror farligheten isåfall på åldern?Tacksam för råd!/Susanne

PureSoul_2
0

Farligt..farligt….jag föredrar att INTE ha speglar i mitt rum…för att jag vill ha en fridsam o lugn sömn.

Även fast jag har sagt till att jag inte vill ha "besök" vissa tider på dygnet, vilket respekteras, så väljer jag att förstärka min vilja, genom att INTE ha några speglar i mitt sovrum.

Oavsett om vi har en kropp eller inte…så gillar vi alla att se hur vi ser ut…..:)

Take Care//Pia

skogsgubben
0

Farligt med speglar? Trams. Speglar är harmlösa så länge man inte använder dem till annat än just speglar.

SusanneStromstedt
0

Ok,bra.Då känner jag mig lugn.Tack/Susanne

Coturnix
0

Och vad kan man använda speglar till?

Anxen
0

Jag anser att så länge man inte kan spegla sig själv när man ligger i sängen så kan man ha speglar i sovrummet.

Men andleding är främst att speglar reflekterar energier som stör nattsömnen.

Speglar kan man ha till mycket…;)

Ghostrider
0

Speglar kan man ha till mycket…;)

Nu väckte du min nyfikenhet, nu får du utveckla det hela.

zeretki
0

#5 Speglar i taket kan vara väääldigt spännande och intressant. Och då talar jag inte om andevärlden…

Jag var rädd för speglar när jag var yngre men tror idag att det har med psykologi att göra, snarare än ett andligt fenomen. Om man nu ska försöka skilja på andlighet o psykologi…

Jag tror inte att speglar är farliga på något sätt alltså. Inte mer än tarotkort, kristaller eller växter.

Ghostrider
0

Om det är tomt i spegeln när man ska spegla sig, är det då man ska börja oroa sig?

magma
0

Skrattande Då har man gått ner alldeles för mycket i vikt…

Jag var förr- och känner fortfarande obehag- rädd för speglar när det var mörkt. T.ex att gå in i badrummet och dricka vatten vid handfatet, med spegeln ovanför handfatet, utan att tända lampan.

PiaW
1

Jag gjorde Svarta Madamme en gång med en kompis när vi var små, och det gör jag aldrig igen. Kommer inte riktigt ihåg vad som hände men vi såg något i spegeln och vi kom inte ut ur rummet på en gång. Vet att jag var livrädd. Sedan dess kollar jag aldrig i spegeln när det är mörkt, är rädd för att det räcker med att jag tänker Svarta Madamme för att det ska hända något
Förvånad

zeretki
0

#8 Ja, om det är tomt i spegeln när du speglar dig, då är det nåt som inte stämmer! :)

Kanske har du druckit för mycket? Tagit osynlighetspiller? Bantat för mycket? Eller har du faktiskt avlidit?

Eller så är spegeln trasig…

Ghostrider
0

Det kanske är batteriet på spegeln som laddat ur??????

Skämt åsido, vad är Svarta Madam?

*ännu mera nyfis*Glad

magma
0

Det jag hört om "Svarta Madam" är att det handlar om att man vid midnatt ska tända ett ljus på var sida om en spegel i ett mörkt, stängt rum och så fråga något- men om det var exakt så det skulle gå till eller vad man skulle fråga (kanske be henne visa sig?)… Det minns jag inte:O)

YvonneW
0

Kommer osökt att tänka på något spännande jag skulle försöka mig på när jag var barn. Vi bodde i ett gammalt torp, 1 rok, inget badrum bara utedass. Så jag tände två ljus bredvid vår spegel ovanför byrån. Sedan släckte jag ljuset och stängde dörren till köket. Skulle sitta, nå i det här fallet stå om jag skulle se något i spegeln, och kika om det kom någon och visade sig i spegeln. Det skulle i så fall vara mitt livs stora kärlek minsann! Mannen i mitt kommande vuxna liv. Jag var så nyfiken så hjärtat bankade vilt i bröstet på mig. Men så tyckte jag att stämningen kändes kuslig, så det hela slutade med att jag sprang min väg ut i köket till mamma. Kom just på att jag absolut inte ville se något i spegeln alls. Skrattar gott vid minnet.

Och beträffande att sova med speglar så gjorde jag det under hela min uppväxt. Vi ägde nämligen bara en spegel och i det rummet sov jag. Inga problem alls. Är man trångbodd så är man.

PiaW
0

#12     Vi gick in i ett rum och jag tror att vi satte oss ner på golvet brevid varandra och höll spegeln emellan oss. Och så sa vi

"Svarta Madamme, Svarta Madamme,  kom fram"

Samtidigt som vi tittade in i spegeln, men det är ingenting jag vågar rekomndera till någon.Förvånad

Ghostrider
0

Om man ska vara två när man gör det så blir det problem för jag har ingen att göra det med, ja förutom hästen då. Men det kanske går lika bra med henne?Skrattande

PiaW
0

#16     Tycker inte att du ska göra det överhuvudtaget, och ta absolut inte med dig ett djur. Djur är mycket känsligare än oss människor och du kan skrämma henne. Även om det inte funkar kan hon känna av din sinnesstämning och reagera på den.

Idunn
0

Inom Feng Shui rekommenderar man att inte ha speglar i sovrummet, iaf inte så man ser dem- de representerar en tredje part i förhållandet vilket de flesta inte är intresserade av…   Flört

SusanneStromstedt
0

Man kan inte se i speglarna på dom platser dom finns ställda/uppsatta….Kanske jag omedvetet ordnat det så?

Ghostrider
0

ta absolut inte med dig ett djur. Djur är mycket känsligare än oss människor och du kan skrämma henne.

Det jag skrev om hästen skrev jag bara på skoj, men hon och jag brukar besöka ett speciellt ställe i skogen där det finns nån form av energi som är så tät att världen utanför liksom "försvinner" och inte ens fågelsången eller trafikens brus på vägen en bit bort når in. Inget växer på platsen mer än några jättelika granar som är så dålig kvalitet på så dom bara duger till ved. Vi brukar sitta där och "ladda batterierna" och bara vara och vi har sett både det ena och det andra på den platsen så lättskrämd är hon inte utan lika nyfiken som jag är.

Skrämma henne går inte.

MissQuinn
0

**SvartaMadam har jag oxå provat att fram mana i tonåren. Det var en kompis som berättade om det och nyfiken som man var så skulle det ju testas. Kompisen sa dock inte att man skulle tända några ljus,utan det var bara att gå in på toan och stå framför spegeln i beck mörker och kalla på SM…jag gjorde så och efter en stund såg jag ett par ögon i spegeln Hemlis fick genast brått ut från toan….nu tror jag nog att det var mina egna ögon som jag såg efter ett intensivt stirrande. Men man vet ju aldrig…Flört
**

zeretki
0

#18 Säg inte det… *fniss* :D

[TrevorS]
0

Jag hade aldrig köpt begagnad tavla eller spegel och hängt upp, inte ens ram! Jag hade köppt ny eller målat en själv, har själv obehav av speglar och i flera tillfällen "blivit lurad" av speglar.

[TrevorS]
0

Sedan kan speglar inte skada men om man har en spegel i rummet man är i kan det bli jobbigt då man oftast kan drömma och små saker kan reflekteras och skrämmas.

Om man är känslig och har medial förmåga kan man skymta och se skuggor via speglar men aldrig upplevt detta i nya speglar bara sådana som varit hos andra eller är gamla.

Vi hade en spegel från 1870 om jag inte minns helt fel på årtalet, kan vara 1880 också. Den var obehaglig och hände att jag hängde över tygstycke över den eftersom den "ljög" för mig.