godmorgon fredag! :)
hej på er!
hoppas ni sovit bra.
igår kväll när jag skulle sova hade jag precis satt på torktumlaren som jag inte haft igång på väldigt länge. jag höll precis på att somna när jag fick en väldigt stark och obehaglig känsla av att det skulle börja brinna om den var på så jag fick lov att springa ner och stänga av den. så tokigt man kan känna ibland! :)
vad händer det för roligt till helgen då?
någon som vill dela med sig?
själv ska jag eventuellt på ett bröllop. vi är lite luriga på vad det är min sambos pappa har hittat på. vi ska åka ångbåt i 3 timmar och efter det ska vi åka till ett ställe och äta. min sambos bror ska också vara med sen vet jag inte riktigt om hennes barn kommer eller inte. märker man dock att dem är där så då är det verkligen något lurt. förlovade är dom i alla fall.
på kvällen på lördagen ska jag till en av mina bästa vänner för att fira henne eftersom att hon har tagit examen som hästfysioterapeut. det ska också bli kanon!
men man kommer nog hem ganska sent från första äventyret så det blir nog bara ett snabbt hej och grattis!
ha det så bra mina vänner!
Kramar
Simone

Good Morning allesammans!
Nu börjar det spricka upp efter busväder, och det vill man ju! Fredagsmys och fullmåne….Hmm får se vad dagen och kvällen ger.
Bra att du lyssnade på din intution Simone. Ibland är det väldigt svårt men den har rätt, alltid..
Oj, massor med godsaker till helgen ser jag! Spännande!
Själv så blir det lite släktmiddag ikväll, imorgon blir det massor; mina lördagspass med yoga och AMA, sen lunch på stan, sen lite spa mmmm och på kvällen lite kickoff..
Och sen får vi se :))
Önskar er alla violett ljus och affirmation "Jag Är Kärleken!
Namaste!

God morgon alla glada och pigga! 
Idag händer det nog inte så mycket hemma hos oss. Gubben ska och bada tunna ikväll med några vänner, själv blir jag hemma framför datorn eller dumburken.
Imorgon däremot blir det surströmmingsfest med gamla vänner, som vi träffar endast en gång per år. De bor inte i samma stad som oss, utan några mil härifrån. Det är ett härligt gäng som bjuder på mycket skratt och sång. Söndagen blir nog en slöardag, om jag inte gissar fel….
med någon bra film och lite godis…
En trevlig helg önskar jag er alla!
Eva
God morgon!! I morgon ska jag träffa en gammal vän och vi ska ut i skogen och leta svamp och äta matsäck! Ska bli så kul att träffa henne.
#0 Håller med OmShanti att det är bra att du lyssnade på din intuition.
Hoppas ni alla får en härlig fredag och en underbar helg! 
kram /Jeanette

*Host host*…God morgon!
Börjar bli lite förkylt här men har mina gamla huskurer 
Min lilla 3 åring Josefine är kraftigt förkyld men svårt att veta om det är vanligt "dagisvirus" eller svininfluensen 
Tänker jobba som vanligt idag..samt sitta vid datorn…
Regnet öser ner & det är riktigt busväder här!
Önskar er en toppendag med glädje i hjärta & sinne!
Kram Anna
l

#1 fredagsmys är väl ändå det bästa! så himla mysigt att bara vara hemma med familjen och mysa framför tvn.
jaha, fullmåne idag. det visste jag inte. jag har turen att inte bli störd av den i alla fall så jag får sova. om mitt barn gör det ;)
intutionen ja.. den är som sagt svår ibland men jag vågade inte strunta i den. jag tänkte för mig själv "ähh du är bara knäpp" men då kändes det ännu starkare. häftigt att den blivit så pass stark.
släktmiddag är kanon! jag och min släkt umgås ganska mycket. jag tycker det är en rikedom att ha så många släktingar runt om sig. min farmor hade stor familj, dom var 12 barn :) jag tror dock bara att det är hon och en till kvar i livet.
yoga hade jag också velat träna men det finns tyvärr ingen på vårat gym som håller i det än. pilates finns. jag ska träna på söndag hade jag tänkt. det blir nog Step-Up med lite styrkeövningar. det är ett av mina favoritpass. dans är roligt!
AMA, vad är det för något?
spa lät inte alls dumt. helt riktigt att du unnar dig det!
vilken fin affirmation!
kram på dig!
#2 pigga vet jag väl inte! jag hade ingen som helst lust att gå upp i morse men nu känns det lite bättre. jag är inte van att börja jobba kl.7 eftersom jag lämnar lillan på dagis kl.8 så börjar ungefär 08.10 annars.
det kan vara skönt att vara ensam ibland. då får man se på precis vad man vill på tvn:n, meditera ifred eller vad som helst.
jag lärde mig ganska nyligen att njuta av min ensamhet efter att jag och min sambo hade en behövlig paus i vårat förhållande på ca 2 månader. vi bodde isär. en mycket jobbig tid men den behövdes faktiskt för vi båda är överens om att det känns bättre än vad det någonsin gjort förut. även de mörkaste tillfällena i livet bringar ljus till slut, på ett eller annat sätt!
surströmmingsfest! va roligt! jag är själv inte så förtjust i själva surströmmingen men i min by brukar dom ha Sill och surströmmingfest så då får man välja själv vad man vill ha.
hoppas du får det trevligt!
ikväll ska jag äta tacos med min sambo och våran dotter :)
--------------------------------------------------------------------
idag är jag bara såååå tacksam över allt jag har!
Kramar till er!
Simone

#3 det låter härligt! det finns väl inget godare än att äta en matsäck ute i naturen. hoppas ni hittar mycket svamp.
det borde finnas en del nu efter detta regn och rusk! :)
tack alla för era fina svar!

AMA = Andning, Meditation, Avslappning. Denna "träningsmetod" tror jag mycket starkt på då jag ser i gymvärlden (som speglar den stora världen) för mycket fokus på det yttre. Man glömmer eller struntar i sitt inre, känner inte efter.
No pain, no gain hahaha, det mottot existerar inte för mig inom yoga och AMA (eller livet!). Allt är redan perfekt när man kommer dit. Man behöver inte ens göra NÅGOT, bara ligga på mattan och vara, om man väljer det. Att slippa ifrån kravet som man själv och andra sätter på en att ALLTID vara effektiv…Det är något jag tror att alla behöver arbeta mer eller mindre med. Att bara vara och att acceptera det, lyssna på sin kropps signaler, lyssna inåt.
Namaste!

#7 det låter som något alla behöver. vilken mysig "träningsform".
hoppas det kommer till oss också!
det hade varit härligt att bara få ligga och meditera istället för att tänka på axellyften.
tack för ett utförligt svar. :)
Kram!

Godmorgon!
Många roliga planer ni har för er, härligt! Har det väldigt förspänt i mitt liv - igår t ex så jobbar jag ngra timmar med healing o konsultationer, går in i syrrans yogalokal och är med i 1,5 tim kundaliniyogapass, heeelt underbart! Sätter sen i lugn o ro på kaffe och mina meditationscirkeldeltagare anländer och vi har en Sann, Sann kväll med dragkedjorna neddragna…. Kan man ha det så mycket bättre….
Helgen blir underbar - jobb idag, min stora, bullriga, härliga familj träffas för att fira släktens 15-åring, såååå mysigt! Mina tjejer kommer oxå från Stlm, cant wait to hug them!!! Sen skördar jag lite i mitt land, rödbetor, morötter, potatis, lök och massor!!!! av tomater och gurka i växthuset. Av tomaterna får en del bli golden temple-dressing, godaste dressingen i världen!! Sen blir det vänner lördagkväll med bus… En superhelg med andra ord. Svampskogen på söndag….
Ha en kanonhelg alla!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Underbart härligt det låter Trisha! Blir inspirerad här på morgonkvisten!! Skörda egenodlat, ja det är lyx det!
Golden temple dressing, vill du dela med dig av receptet???
Kram!
God Morgon på er.
O vad mycket olika roliga saker ni skall göra.
Trhisa.Egna grönsaker..Det är guld värd.
Själv så skall jag åka o kolla på Loppis o i mårgon är det häst utstälning o kolla på.Så det fins o göra…
Men så har vi ju vädret.Och det kan man ju inte råda över.O här är det Regn o hårda vindar.
Nu hoppas jag att ni får en bra dag alla…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon alla :)
Är även hemma idag då jag inte är som jag skallvara 
Hårda vindar jaaa, det är det här och jag är glad att jag inte sitter i en halmhydda…..
Ha en bra dag alla :)

God förmiddag!
Fick sovmorgon idag då sonen är ledig från skolan efter nattens kräftfiske. Här öser regnet ner men det gör inget nu då jag har en hel del att göra inomhus med både jobb och hem. Ikväll åker jag till lappriket för att ha seans och fullmåne-ceremoni och hoppas att det inte regnar då så vi kan sitta vid elden utanför lappkåtan.
Önskar alla en fin fredag med härliga fullmåne-energier!
Kramar
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hallå på fm!
Vad mycket roligt och spännande ni har framför er.
Själv så skall jag åka in till Örebro idag. Till lasarettet där för att hälsa på Ullis som ju blev op igår. Hon orkar inte hem idag. Och hon orkar inte som hon tänkt sig först att Tommy och Thea skulle komma och stanna över. De skulle ju fixa ett rum för dem. Men Ullis kan ju inte amma flickan ändå nu. Hon har ju fått mycket smärtstillande och det är ju inte bra, för det går ju ut i bröstmjölken. Synd det skulle behöva gå så här. Men det har ändå gått bra och Tommy har fått flickan att ta tillägg. Och jag har hjälp till så mycket jag orkar och kan.
Vi får se om Ullis får komma hem i morgon. Får väl hjälpa till så gott man kan. Tänkte ta lite tvätt åt dem alla fall. Lite barnkläder, kan lika bra slänga med i maskinen då jag ändå skall tvätta annat.
Vad helgen sedan bjuder på, det vet jag inte.
Det är grått väder och 13 grader varmt nu.
Sovit i natt har jag ändå gjort bra.
Ha det gott alla

#14 hej!
jag förstår att Ullis inte orkar hem idag men så tråkigt till helgen och allt :( du gör verkligen ett bra jobb med hjälpandes bara i och med att finnas där. att ha en bebis till råga på allt är verkligen nått som tar på krafterna men är också ett av själen till att man faktiskt orkar vidare! bara att få tvätten tvättad eller ta hand om barnet några timmar är mer än guld värt.
ljus och värme till er!