Övning 31 augusti.
En smal man, äldre… ensamstående.. eremit….fast ändå har sin lilla grupp vänner…. musikintressed.. trubadur….folksång… bor i hus.. ute på landet….böcker i massor.
gillade att göra saker ensam..
eller så är det en smal, liten kvinna. Men känns som en man.
jättesvårt det där.

men det var vad jag fick fram.
Här är det presis tomt…Återkommer
Lena.P är jag i verkliga livet.
Detta var märkligt och jag har ingen som helst aning om vad det vill säga mig, Men jag skriver ner det som kommer i alla fall.
En äldre herre som röker både cigarr och pipa. Är det första som kommer till mig.
Sen ser jag hur någon lindar in föremålet i en? Kan det vara en näsduk, ett vitt tyg stycke i alla fall. För att inte tappas bort. Ska lämnas vidare till fästmö,,, nä käns inte rätt när jag skriver detta. Till dotterns mor.
Käns som föremålet har anor från England, floden Themsen kommer för min inre syn och jag ser en man som bär en röd kort rock med vita band som går i kryss över bröstet och en hög pälsig hatt,, sån som soldater har. tror jag.
Tack för alla svar
Jag återkommer senare med feedback. Å vill någon öva innan dess så varsegod :)
Får till mej detta. En äldre dam ägde denna, hon var väldigt rädd om den, hon hade i sin tur fått den av en man en gång, den var upphängd på hedersplats i finrummet eller vardagsrummet.
Hon var en fin och snäll person som alla gillade. En äldre dam med skrattgropar och grått hår.
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Tack Mona :)
Jag återkommer senare som sagt…. :)
Hej alla,
Jag svarar nu till alla som svarat via denna tråd. Inga pm´s skickar jag i dag till er.
Denna världen är helt underbar. Lägger man in en bild ja då skall man verkligen veta allt om den!!!!!! Det har jag lärt mig men ännu mer idag!!!!
#7Mona du är ju den solklara vinnaren av denna träning!!! Enligt det jag frågade efter!
De övriga måste jag få återkomma till per pm eller här, beror på.
Vad jag menar här med att denna världen är helt underbar är ju att inga begränsningar finns! Allt går att känna av
Och har man då inte allt kött på benen så kan man inte säga bu eller bä.
Till historien hör att att tavlorna är två!!! Min morbror har den andra efter att min mormor dog. Alltså jag en och han en.
Till saken hör att dessa tavla har min mormor fått av sin man, min morfar, fick jag idag höra av min kära mor då jag förstod att nu måste jag göra efterforskningar ännu längre bakåt i tiden. Har även sökt min moster för att höra hennes version men hon är inte hemma…..suck…..
Jag som trodde att hon köpt dem och detta kunde läsas av lätt som en plätt så som Mona sade i sitt svar. För det är min mormor!
#2 Detta stämmer in på min morfar, musikintresserad, spelade tvåradigt dragspel etc. etc…
#5 Min morfar rökte jajamensan!!! Men resten får du vänta med för jag tror du även känt in själva exporten in till Sverige, coolt
och detta behöver jag hjälp med från alla härinne att finna var dessa tallrikar kommer ifrån egentligen, sedan skall jag höra med min moster som sagt om vad hon kommer ihåg om var de kom ifrån. På tavlans Baksida är det ingjutet ett E. Om det nu är till hjälp?Egyptien? England? Tror nog mera på England eller vad säger ni andra? Hjläp gärna till, tack.
Och att han ger det i present till sin fästmö ja, det gör han, min morfar ger det till min mormor.
Kommer i ett annat inlägg svara på razinas svar. Och hennes svar är än mer spännande för hon känner in nåt mer……
Bra gjort är sammanfattningen av allt och speciellt till dig Mona som tog det som jag efterfrågade. Kanonfint gjort
razina!
min morbror har bakåtkammat hår, grått/vitt. Han är ungdomligt klädd så som du beskriver det. Har ett piano stående nära där tavlan sitter. Blommor i fönstret så som du säger. Naturligtvis har man blommor i fönstren ja men du såg dem och de är nära för jag vet hur det ser ut där hos honom.
Var tavlorna kommer ifrån exakt skall jag ta reda på.
Som sagt så behöver jag hjälp med dessa tavlors ursprungsland!
Jag kollar med min moster imorgon från vem som min morfar köpte dem eller så har hon heller inget svar exakt om det är från butik eller loppis etc.
Till övriga så säger jag tack för att ni övat, försök igen, ge inte upp!
Kram
Tack för feedbacken =) Det var intressant att jag nog hade känt av tavlan istället.. ser fram emot fler bilder från dig att få läsa av =)
#11 Ja, du, jag hoppas att min moster kan ge mer svar om denna tavla än min mor.
Försökte idag att lägga in bilder men de var så suddiga så det gick inte men det kommer fler med tiden………träning är bra….
Ja du får ge dig själv kredit för att ha kännt av själva imprten av tavlan hit till Sverige kanske….men vi ser vad min moster säger…..kram
Vad roligt att jag prickade in så pass bra, jag är ju bara nybörjare inom detta
Tror nog tavlorna kommer från England, han kanske rent utav bodde och jobbade där en period i sitt liv. Innan de träffades.
"Ingen är felfri"
#13 Nej han gjorde inte det. Men min mormor hade två bröder som stack till Amerika. Tror inte de skickade
dem till min morfar.
Men jag har sett dig förut här? Så du är väl inte ny?
JAg tror också tavlorna är från England men behöver hjälp med att finna dess like……….å se något liknande………..
Var inne o kollade på tavlor, google men döfött…….
Kanonfint som sagt av dig att pricka in rätt, Tack
Har försökt någon gång tidigare att känna av kort. De är verkligen fina och välgjorda tavlorna, skulle inte bli förvånad om de är ovanliga också.
"Ingen är felfri"
#15 Asså ja vet inget om dem förutom att min mormor hade dem. Men skall bli kul att höra om någon lyckas hitta något om dem eller min moster som sagt kan bekräfta något……
Jag väntar med spänning 
"Ingen är felfri"
Ja, jag hör av mig så fort jag vet något…..

"Ingen är felfri"
#11 Jag skrev fel när jag skrev att du känt av tavlans import, det ser jag nu när jag läser det…du kände ju av min morbor….
sorry!
Tyvärr har inte min¨moster gått att få tag i idag heller så jag dröjer med mina ev. svar från henne. Ledsen för detta