Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1557 ggr
[Vargen-J]
0

Dessa fåglar....

Känns som om det är hundrade gången det flyger in en fågel i fönstret. En flög in i fönstret idag, en annan flög in i samma fönster i vintras och samma dag som den andra flög in i fönstret så flög ytterligare en i ett fönster. Inte samma fönster men det bredvid. Alla tre har jag hittat på marken och sen satt nån annanstans där det är mer skyddat. Otaliga andra fåglar har också flugit in i just det fönster som den idag gjorde och just där har jag mitt skrivbord. Varje gång skiter jag nästan på mej för att det är så oväntat.

Tror den idag skadade käken när den flög in i fönstret. Får kolla till h*n om h*n har flugit iväg eller sitter kvar på samma ställe. Hoppas den flyger iväg snart. Sitter den kvar efter tolv så måste det nästan vara nåt fel på den.

Just varför jag postade det här inlägget här inne beror på att jag undrar varför fåglar flyger in i mitt fönster. Det är alltid småfåglar som flyger in i det. Främst små mesar eller tättingar av nåt slag. Kan det vara nån som vill mej nåt eller är det bara slumpen?

(visste inte vart jag skulle posta inlägget)

Happyspirit
0

Jag tror inte det har med något övernaturligt att göra alls. Vissa fönster flyger fåglar in i mera än andra. Vet inte om det beror på skenet eller att de inte ser dem. Jag jobbade på ett servicehus där de hade en glasgång där låg det alltid fullt med döda fåglar som flygit in i fönstren. De såg inte fönsterrutorna helt enkelt de små liven. Gråter

[Vargen-J]
0

Satte ni/dom upp klistermärken som föreställde rovfåglar i siluett? Det brukar funka och fåglarna brukari nte flyga in om dom ser märkena.

Det som är konstigt är att fönstersidan är i skuggläge nu på förmiddagen, inget som skiner in alls. Fast fönstrena kanske speglar skogen som ligger mittemot också Obestämd

Britt-Marie
0

Jag tror inte heller det ligger någonting övernaturligt med detta. Kan var som # 1 skriver. Kan vara så att de inte ser fönstret.