Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: ifokussajten
Läst 1340 ggr
Choklad
0

Tankens kraft är stark

Har någon tänkt på hur stark tankens kraft är? T.ex när man är glad, då smittar man hela sin omgivning med sin glädje och lycka..och omvänt, är man ledsen, arg eller känner sig misslyckad, ja, då förmedlar man de känslorna också till sin omgivning, även så ilska.

Kanske det är bättre att ta itu med sin besvikelse och ilska över något med den person som det gäller, istället för att dra alla över en kam och diskrimenera de som är oskyldiga?

Det som sker härinne på ÖN nu är hemskt. En diskriminering och ett förtal utan dess like. Några besvikna och ilskna personer hetsar och jagar oskyldiga personer, folk som inte har gjort dem något ont. En hetsjakt som borde anmälas.

Vi blir diskrimerade för vårt intresse, vårt sätt att vara.

Det är inte mer fel att ta betalt för en tjänst man ger, så länge allt går rätt till.

Varför ska man arbeta gratis?

jag har därför en fråga till alla seriösa medium som finns härinne:

Hur går det till när ni arbetar och hjälper personer?

jag tror att upplysning är den bästa vägen för de okunniga på området..

Ljus och kärlek till er alla.

Laila

U R us

unauthorized
0

Helt ok att ta betalt för ett seriöst och hederligt arbete. Den som har rent mjöl i påsen har ju ingen anledning att ta åt sig av kritiken, eller hur? Den som vet med sig att man kanske tänjer lite på saker och ting, framför allt sanningen, bör kanske ta sig en funderare på om man verkligen har budskap från andra sidan till anhöriga eller om man bara förmedlar något man själv tror på, eller vill tro på.

Choklad
0

# 1 är du ett medium som vet något om detta?

U R us

unauthorized
0

Jag är inget medium, som du naturligtvis mycket väl vet, men jag har kunskap om saken.

[Sisa]
0

Laila, jag håller med…

Våra tankar är starka,

som "mat för själen".

Kram Sisa

Denna kommentar har tagits bort.
Parapsykologen
0

Tankens kraft ÄR stark och då speciellt när det gäller att påverka det egna måendet. Kognitiva terapier bygger mycket på det till exempel.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_beteendeterapi

Choklad
0

Om man slutar att tänka på något så försvinner det ur ens närhet..eller hur Sisa? Flört

U R us

[Sisa]
0

Så är det nog! Om man istället tänker på hur man vill att det ska vara,

så blir det så, eller hur? Flört

unauthorized
0

Eller så tänker man intensivt på hur man vill att det ska vara, och så blir det inte så. Så besviken man blir då. Då är man ju helt misslyckad. Så kände jag i skolan en gång. Jag var kär i Johanna och jag tänkte på henne varje vaken stund, men inte blev det vi för det Gråter

Choklad
0

# 9 Stackars dig, då har du inte tänkt tillräckligt starkt…men man får eller kan inte påverka andra personer, bara sin egen tanke.

U R us

unauthorized
0

Jag tänkte så intensivt som bara en 10-åring kan. Kanske de sätt på vilka man närmade sig tjejer i den åldern hade en viss inverkan på min framgång. Snöbollar och suddgummi som kastades var kanske inte rätt bärare av mitt kärleksbudskap?

Choklad
0

# 11 Hahahahahahahahahahahahahaaaa! att du inte kommer upp från den åldern nu då och lär dig av dina misstag??? Stackars dig…

kramen …

U R us

[Sisa]
0

# 9

Jag tror det varit bättre om

Johanna tänkt intensivt på Dej! Då hade det säkert fungerat…

Sisa

Anna-H-K
0

#9 Kyss

unauthorized
0

#12, jag har kommit över Johanna idag Cool T o m hittat en tjej som jag gifte mig med.

#13 Absolut, killar i 10-årsåldern blir hellre förförda än förför själva Skrattande

#14 Visst var det gulligt Kyss

[Sisa]
0

# 15

Nej, jag menar om hon tänkt på Dej, hade hon ju redan varit kär

och med sina tankar påverkat Dej, istället för att Du med Dina tankar

skulle påverka henne…

Hur killar i 10-årsåldern är för övrigt har jag inte en aning om!

Sisa

unauthorized
0

Vem vet hon kanske var kär hon också och påverkade mina tankar åt det hållet men helt enkelt var blyg på kärlekens väg :) Har du aldrig träffat någon kille i tioårs-åldern?

[Sisa]
0

# 17

Jo, men vi pratade om andra saker…

[Sisa]
0

Åter till trådens tema;

Det Du tänker blir verklighet. Ingen tvingar oss att tänka negativa saker. Utveckla positiva tankar, genom att tala positivt!

"Jag duger som jag är"

Sisa

Soffe
0

Jag trodde att tankens kraft va att man påverkar sina egna tankar o känslor, inte andras Obestämd

[Mastre]
0

#23 Sant som du skriver. Det jag har lärt mig (och glatt experimenterar med) är att medvetet välja tankar som är positiva, dvs. som får mig att må bra. De tankarna fungerar som magneter som drar till sig mer och mer tankar av samma slag, som i sin samlade kraft drar till sig alltmer saker, människor och händelser med liknande vibration, och så skapar den verklighet man vill ha omkring sig.

Däremot kan man inte skapa i någon annans verklighet, det måste de göra själva. Å andra sidan kan man kanske indirekt påverka människor genom att prata om saker som påverkar deras egna tankar t. ex.

OmShanti
0

Tankens kraft ÄR stor, verkligen! Håller med dig #24 att ens tankar påverkar inte bara ensjälv, ens omgivning utan allt. Vi alla tillhör en och samma, ja vi kan kalla det kollektiv själ, existens. Vi är som enskilda celler i en kropp. Kroppen påverkar alla celler, ner till varje enstaka cell och tvärtom. Om en cell "skadar" sig, säg med negativitet, påverkar den celler runtom, och detta kan eskalera till att hela kroppen skadas.
Trodde inte innan att tankar kunde skada, de var ju outtalade i ens huvud. Men det har jag fått stora bevis på nu. Man skapar sin verklighet med sina tankar.

Sen om man nu önskar sig något, tex. att någon ska tycka om en eller så, så gäller det att inte skapa ett för stort tryck på detta tror jag. Håller själv mycket på med denna läxa och istället för att önska mig, så ser jag det i mitt inre, det existerar redan där. Och kan det existera i ens tankar, så kan det existera i ens verklighet. Men det här med andra människor, ja det är komplicerat så det räcker. Ibland hade man önskat sig en "love potion", men då hade det inte varit den andres fria vilja som styrde Glad..

Namaste!

Anna-H-K
0

#25..Tack för dina kloka ord på morgonkvisten…Håller med till fullo Glad

Happyspirit
0

Håller med Anna och vill också Tacka för ditt mycket kloka och upplyftande inlägg. <3