Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 3410 ggr
Choklad
0

Nog är nog..

Nu har jag tröttnat på att lägga ner tid och ork på dessa vetenskapare..de har fått svar , samma svar om och om igen, men de lyssnar inte ändå, de begär en seriös diskussion..men de svarar med oseriösa påhopp. Så nu väljer jag att låta dem vara ifred för mig….

U R us

Jane-Lyzell
0

Välkommen i klubbenFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
0

tack! ..Flört

U R us

[Pirkkolino]
0

#0 #1  Jag kommer till samma klubb.

[outgrundlig]
0

Jag med! Och en stor gruppkram till alla som Mads skrev i tråden "Fick en idé".

Choklad
0

Hjärtligt välkomna!…jag är med i gruppkramen …Glad

U R us

Denna kommentar har tagits bort.
[Pirkkolino]
0

#0 Jag vill bara säga tydligare, att jag menade att jag är i "klubben" med alla som har fått nog av debatter som inte leder någonvart. Liksom tänker inte vara med längre i trådar heller var dyker upp oseriösa inlägg.

Pirkkolino.

carip
0

Nu får det vara nog - detta forums existens hotas av allt ordbajsande och pruttande

Oskyldig

[Jeremina]
0

Jag sällar mig till ditt sällskap Choklad!

Jane-Lyzell
0

Javist är dessa pruttar tröttande - Elisabeth och gänget - det måste gå att radera dem!?

Dessa personer förstör hela glädjen i forumet!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pluppis
0

De kan ju inte ens låta bli att kommentera i detta inlägg..

Men jag tror att de är så himla nyfikna på andra sidan så de inte kan hålla sig borta! För de vet, innerst inne, att det finns något efter döden..

För de kan ju inte vara så korkade att de tror att man föds för att leva i ca 75 år för att sedan dö och thats it.

De är alldeles för nyfikna men samtidigt ska de vara lite kaxiga så de måste lägga in en kommentar (i form av "prutt") för att hävda sig

Skit i dem rent ut sagt! De mår nog inte så bra av sin inställning av att livet är finito den dagen de drar mattan över sig.

Kramar

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

unauthorized
0

Har du något belägg för att det fortsätter efter döden? Kan du visa det i såfall? Varför är det dumt att tro att det är slut efter döden? Efter de åren vi vandrat här på jorden lämnar vi ju efter oss ett arv till dem som kommer efter, i form av t ex kunskap, det är väl en mening så god som någon och inkluderar inget mystiskt.

Isa56
0

Jag går också med i "klubben".

Dessa ständiga ifrågasättande och krav på bevis så fort någon berättar om något h*n upplevt. Man blir så trött och drar sig för att berätta om något då.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pluppis
0

#14 Men allvarligt, av vilken anledning tror du att man bara föds för att dö? Tror du att människan är så "korkad"? Tror du inte att det finns ett syfte någonstans? Jag tror att månniskan är smartare än så. Vad tror du det är som gör att du går i ett par pjuck? Jaja, dina päron var pilska en kväll, visst men mer då?

Och vaddå mystiskt? Vad är det för mystiskt med livet efter döden?

Endera tror man att man föds på nytt eller inte! Men låt alla som tror på ett liv efter detta få göra det! Vi befinner oss i ett forum där 95% tror på andra sidan, de resterande 5% är sådana som inte tror. Läs gärna vad vi skriver men tryck för i helvete inte ned oss i skorna hela tiden! De finns de som tror att människor kommer bli robotar, de finns de som tror att bilar kommer kunna gå på luft, de finns de som åker till månen - And I don´t give the f**king dame i det! De får tro, göra, tycka, leva som de vill utan att jag lämnar min åsikt! Varför kan inte de som INTE tror på det vi gör göra detsamma mot oss?

Jag tycker det är otroligt trist att det finns andra som ska sabba hela tiden! Det är ju mobbing vilket i svensk lag är straffbart.

Jag är en av dem som knappt syns ute i öppna forumet för jag får tokspel hela tiden när jag läser alla nedtryckningar i skorna medlemmarna får.. Är ni bättre människor, ni som inte tror eller?

Vad tror du på? Att sommaren kommer om ca 9 månader? Men vem vet, kanske vintern vägrar släppa sitt tag - Det vet vi inte förrän i maj! Skitkorkad jämnförelse men jag vill att ni endera lämnar oss eller läser vad vi skriver och då kommenterar det i ERT forum - Inte här!

Jag tycker att ni som litar fullkommligt på vetenskap ska ägna er åt alla krig som pågår i stället! Fundera ut hur man kan omvända de makthavarna att sluta föra religionskrig för det är ett sjukt beteende i MIN värld! För min del kan man lika bra sätta upp 5 meter högt betongstaket runt vissa länder, asfaltera och låta folk döda varann.  För de är ju helt sjuka som vill döda varann.. Men inte fasen går jag in på deras forum och påtalar att de är knäppa för att de vill bli martyrer, det är deras val!

Är du med på vart jag vill komma?

Lämna oss i fred, låt oss tycka, tro, tänka vad vi vill utan era spydiga inlägg

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Erika-A
0

Jag kommer också och gör er sällskap! Glad
Trött är bara förnamnet på alla dessa skeptiker som kommer in och hackar i trådar överallt. Låt oss behålla den fina gemenskap på ÖN som tidigare var.

Kram Erika

skrult
0

Pluppis : Bra sagt! Håller med dig Glad

[Jeremina]
0

#18 Jag håller med, mycket bra skrivet Pluppis! Glad

Erika-A
0

#18 Håller helt med dig Pluppis! Jag är inte heller här så ofta och det är så fruktansvärt tröttsamt i vissa trådar!

unauthorized
0

#14 Förstår att det tar emot att börja tänka kritiskt. Livets mening tänker jag inte ge mig in att diskutera, men det finns ingenting som tyder på att det finns en fortsättning någonstans. Många har svårt att inse det, eller svårt att vilja inse det, och vill att det ska finnas någonting mera och någonting större än vi. Enligt mitt sätt att se då tar det inte slut där ändå. Mina föräldrar är borta men jag tror inte att de sitter uppe bland molnen och tittar på oss och går och pratar med en annan ande som sedan tar kontakt med en andepratare på jorden. Till den dag då någon kommer med information från andevärlden som endast jag och t ex mina föräldrar känner till så kommer jag att fortsätta hävda att det inte finns någon andevärld. Det har inte dykt upp några bevis ännu.

Folk får naturligtvis tro vad de vill, självklart, men det är inte det jag vänder mig emot. Det jag vänder mig emot är att "andepratare" påstår för svagsinta och godtrogna människor att de har budskap från döda släktingar och att de tar betalt för att göra det. Förstår ni att en gammal ensam änka hemskt gärna vill prata med sin make? Hon är naturligtvis ett tacksamt offer. Att utnyttja sådana människor är inte ett enda spår bättre än att knycka deras handväskor. Smaklöst och hjärtlöst är vad det är.

Orsaken till att jag går i skor är att våra förfäder har under tiden fram tills idag utvecklats och lärt sig genom egna och andras erfarenheter. Denna kunskap är sedan förmedlad till nya människor. En del av denna kunskap är att det är bra att ha skor på sig och några har lärt sig att tillverka skor och sedan förmedlat den kunskapen till nya skomakare osv. Alla människor lämnar efter sig ett arv till efterlevande, det är de spår vi sätter i historien.

Vi föds naturligtvis inte på nytt. Hur skulle vi både kunna vara pånyttfödda men samtidigt sitta och prata med andepratare? Eller är det ett särskilt tidsspann innan man föds igen, tills att alla släktingar glömt att man funnits?

Vetenskapen skrattar ni åt men tack vare den så sitter ni och häckar vid datorer, kan tända ljuset i köket och koka en kopp kaffe utan att behöva gå ut och slå ihjäl ett träd och elda upp. Ni tar bilen till jobbet på vägar som är utvecklade för att fungera på optimalt sätt. De är resultat av teorier som testats, som kan upprepas och beläggas att en viss företeelse förhåller sig på ett visst sätt och det blir samma resultat varje gång man utför den. Det är också resultatet av era förfäders arbete, så på så vis "lever" de kvar, eller snarare deras gärningar.

Att bevisa för mig eller någon annan att de saker ni påstår existerar verkligen existerar,  måste ju vara något av det lättaste som finns men ändå är det ingen som kan det, varför? Det ska ju kunna gå att visa det vare sig man tror på det eller inte.

Jag skojade lite med min son under friidrotts-vm. Vi tittade på släggkastare och jag roade mig med att gissa hur långt de skulle kasta. Jag gissade rätt på en meter när, ofta på några decimeter när. Men när jag talade om för min son att den här killen skulle missa och kasta i nätet och han gjorde det blev sonen nästan rädd. "Du är ju nästan otäck pappa" sa han. Naturligtvis var det inget övernaturligt inblandat, jag kunde inte med säkerhet förutsäga framtiden, jag gjorde kvalificerade gissningar baserat på tidigare utfall. Men en ickekritiskt tänkande människa kan ju lätt då tro att jag är ett orakel. Då vore det fel av mig att dra nytta av detta och sno pengar av en sådan person. Det är vad jag vänder mig mot bland alla healare, kristallterapeuter, andepratare, trumresenärer, rosenterapeuter osv.

[kvasthilda1972]
0

Tack vare tråden till er skeptiker vet jag nu vilka jag inte ska bry mig om…. Det var positivt för mig….

Dom kan infrågasätta, utmana och idiotförklara mig i all oändlighet men jag kommer inte att bry mig om dom alls….

Jag har stött på den sortens människor förut och låter mig inte påverkas av dom…. Dom är inte värda min uppmärksamhet..

tommytoe
0

Håller med dig Pluppis. Det börjar bli lite för mycket prutt o annat i trådarna. Undrar vad voffarna skulle säga om någon pruttade flera gånger o häcklade i deras tråd. Det är synd i det öppna forumet.

Unathourized om du är kritisk mot andepratare så borde du också vara det mot alla kvacksalvare, hälsoindustrin med alla sina preparat som tjänar miljarder. Kastar du inte 'ägg' mot dessa. De finns i varje stad, ja nästan varje by. Tänk bara på Kina så många kvacksalvare dom har med sin akupunktur.

Ni skeptiker kan alltid komma med era argument. Det okända biter inte på er om ni inte kan se, ta o känna på det med era egna händer.

Ritva
0

#21 Det är ju lite som att säga att jag aldrig vinner någonting! Har du köpt lotten då? Nää! Jamen hur ska du då kunna vinna!

Har du varit i kontakt med någon som kunnat förmedla något som bara du och dina föräldrar vet?!? Eller sitter du fortfarande och väntar?

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

[mia-38]
0

Kan nån ta bort denna pruttisen som nu härjat hela dagen i nästan alla trådar!!!
Börjar tröttna på detta. Skrikandes

Ghosthunter
0

Jag vet att det inte är lätt, men kanske man skulle sluta helt och hållet att svara skeptikerna…..helt enkelt frysa ut om! Eller vad säger ni?

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Thinka
0

Kanske dags för" pruttaren" att börja använda ett annat vokabulär.

sven-g
0

När en sak inte går att bevisa eller motbevisa, varför angriper en av de tros grenar som finns alla andra. När deras tro är att inte tro, men så länge man inte vet är det en tro. I deras värd skulle jorden fortfarande vara platt, om det inte bevisats att den är rund.

Bjoern
0

#0: Nja, vi har inte fått samma svar om och om igen, utan ni har sagt samma sak om och om igen. Men det ni har sagt är inte svar på det vi säger, utan propaganda för det ni tycker. Du brukar vara extra bra, med "Din tid kommer…", "När du väl får uppleva…", "Jag vet vad jag har upplevt!" och liknande tjafs. För det är precis vad det är, tjafs. Det ger ingenting i en diskussion men ändå fortsätter du/ni med samma sak, istället för att svara på våra inlägg med motargument.

Några däremot har visat på rätt stor vilja att föra en seriös diskussion och med dessa få så blir diskussionen givande och går framåt. Ni kan själva se i t.ex "Till våra skeptiker" vilka dessa är och att det faktiskt leder nånvart.

Choklad, om du är trött på att diskussionen inte kommer nånstans får du väl skriva nått nytt istället eller faktiskt svara på det vi skriver istället för att repetera vad du just sa.

Choklad
0

# 27 jag har slutat att svara dem …som alla kan se i inlägg # 34 så vänds det på diskussionen igen…det svaras bara på det som redan sagts och det för att skapa provokation, de är bara ute efter det..att provocera..som det sagts i en annan tråd, så är detta ett gäng mobbare som driver omkring härinne..de är inte intresserade av någonting egentligen…utom sig själva. Förmodligen finns det väl problem hos dem, men som det behövs proffesionell hjälp att lösa…men det är ju alltid synd om de som mobbar..mönstret är tydligt här..

U R us

Bjoern
0

#35: Det du säger är inte sant, och det vet du. Om du faktiskt tar och läser igenom nån tråd så kommer du se att vi försöker svara sakligt och civiliserat på det mesta och att det inte är vi som repeterar samma sak om och om igen trots motargument.

TantAlma
0

Gruppkram

Choklad
0

ahhh sorry..kramen blev för hård..hehe

U R us

EBEB
0

Bjoern, en idé vore att du tar och läser en bok i ämnet religionspsykologi. Även om människor här skriver "att de vet" så är det troende människor du lyssnar till, inte vetenskapsmän. Om du t ex frågar en kristen människa om Jesus finns, så svarar de "att de vet att han finns". Förstår du skillnaden?

MichaelKarnerfors
0

Choklad… och alla andra för den delen. Påstående om "påhopp" klingar ganska falskt när du och vissa andra hela tiden postar saker som är helt falska om skeptiker och andra. Inte en enda gång har jag angripit någon person här.

Det enda jag för min del har gjort är att lägga fram tanken att kanske kan det finnas fler förklaringar än de som du och andra OV'are lägger fram.

Men detta är tydligen det svåraste brottet som finns här… fy för den som har fräckheten att ens antyda att ni inte sitter inne med Sanningen, Heela Sanningen och Inget Annat Än Sanningen. Det är ju verkligen att vara elak och dum. (OBS: viss ironi)

Seriöst… ni kräver av skeptiker att de skall vara öppensinnade… men själva är ni helt trångsynta för allting annat än att just de ni säger är rätt.

Säg mig varför jag skall vara öppensinnad mot era teorier när ni helt stänger dörren för alla andra?

/Micke

[Jeremina]
0

Som tråden heter har jag fått nog och lämnar Ön för att hålla mig till de som delar min värld och låter mig få tycka och tänka som jag vill!

Och framför allt göra som jag vill och bli repsekterad för det!

Sorry Choklad men det är det bästa för mig. Jag vill kunna dela med mig av mina erfarenheter och berätta för de som är intresserade och inga andra!

skrult
0

#42 Men herregud! Tror du att vi är helt bakom flötet!! Såklart man  först tänker att det kanske inte är nåt övernaturligt om det händer något mystiskt och när man sedan lyssnar inåt på vad det faktiskt kan vara och vill bolla lite med det här på ÖN så behöver vi inte få en massa dumma förklaringar från er. Det mediala har vi alla från början när vi kommer till jordelivet så egenligen är det bara naturligt att hitta tillbaks till det.

Så snälla,lägg er inte i och förödmjuka oss!!!!!!!

JOWa
0

Tyvärr är nog sanningen närmare att när ni inte har argument för er ståndpunkt så börjar ni självsvåldigt lägga agendor på skeptiker, som att de enbart skulle vara ute efter att mobba, provocera eller dylikt.

Varför kan ni inte bara acceptera att vi vill få er att öppna ögonen, i all välmening?

Vad tror ni att vi skulle få ut av att förleda er?

JOWa
0

Det är ni som känner er förödmjukade, det är inte vi som får er att bli det.

Finns det något i " bara för att just jag inte kommer på en naturlig förklaring till vad som hände, så betyder det inte att det inte finns någon" som är svårt att ta till sig?

EBEB
0

#42, #46 Ta och läs några böcker i ämnet religionspsykologi och utbilda er mera istället för att slösa bort er tid här. Era diskussioner här kommer inte leda någon vart, inga ögon kommer att öppnas. Ni gör bara människor ledsna och arga.

Bjoern
0

#48: Vad är det du tänkt att vi ska komma fram till efter att ha läst ett par sådana böcker?

EBEB
0

#49 En större förståelse för hur troende människor tänker och fungerar och vad själva religionen och tron gör för människan.

Ghosthunter
0

Choklad #43 - hahahaha!! Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Bjoern
0

#51: Du menar, "gör med människan"?

EBEB
0