Konstig upplevelse..
Har börjat meditera så smått igen, har haft mycket problem med oro och stress så det har varit nästintill omöjligt att slappna av, men nu har jag börjat försöka lite igen.. Idag låg jag på min spikmatta och hade lite härlig avslappningsmusik på.
Efter en stund såg jag en man framför mig, men bilden varade bara en sekund. Hann se att han var mörkhårig och hade en blå tröja/skjorta på sig. Han kan ha varit i 35-40 års åldern.
Sedan såg jag en dörrkarm, och framför den ett annat rum, så jag antog att jag var i en hall av nåt slag. Såg fönstret i rummet längst bort, där stod en adventsljusstake.
Sedan var det en gammal kvinna som stod vid ett annagt fönster och dammtorkade en orange/brun liten kanna av nåt slag.. Hon var väldigt noggrann. Jag såg det liksom från hennes ögon.
Jag visste att jag var hemma hos denna gamla kvinnna, och där uppenbarar sig en gestalt. Jag visste att det var en man, men han var helt svart och hade kåpa på sig så man inte såg ansiktet och han var böjd i hållningen.. Väldigt obehaglig faktiskt. Han räckte fram ett knyte till den gamla damen som tog emot det, och i knytet låg ett nyfött barn. Kvinnan sa "Kära barn, vad ska jag göra med dig?" Kvinnan kunde inte ta hand om barnet, för hon visste att hon själv skulle dö inom bara några dagar. Hon gav tillbaka barnet till den mörka gestalten, som tog det och försvann. Sedan satt kvinnan i en stol/gungstol av nåt slag, grät och bad barnet om förlåtelse..
Någongång mitt i detta hör jag en hög dörrklocka ringa. (Det var inte min egen eller nån grannes då den lät helt annorlunda)
Jag har mest minnesglimtar från detta och dålig tidsuppfattning, för efteråt somnade jag till på spikmattan men vaknade när sambon kom hem, rullade av mattan och somnade om en stund.
Detta låter kanske väldigt rörigt och osammanhängande, men det är det jag minns.. Samtidigt som jag såg allt det där var jag hela tiden medveten om att jag låg hemma på min spikmatta..
Hoppas det inte var för rörigt att läsa… Är det nån som har nån aning om vad detta var? Har aldrig fått nån sånhär upplevelse förut när jag försökt meditera..
Putt..
Inget svar? :(
jag brukar också se saker när jag mediterar, jag vet inte själv riktigt vad det är, man liksom kommer in i en annan värld….troligtvis kanske du behöver tolka dessa bilder/händelser för det betyder kanske något för just dig…jag vet inte. Kanske du såg en händelse någon gång från en annan tid, kanske det var ett tidigare liv du såg, det har hänt mig ibland att jag ser korta snuttar av mina liv.
U R us
#3, Hur vet du att det är från tidigare liv du ser? Vore intressant att få veta vad det betyder, och även om man får fler upplevelser.. Men hur gör man för att tyda dem?
# 5 Ibland är de rakt på sak" ibland behöver de tolkas det är inte så lätt att lista ut …..jag blir visad att det är från tidigare liv, man vet bara att det är det..bara det att jag ser bara korta snuttar, en del får uppleva mycket mer, som du t.ex…
men en märklig sak som jag inte riktigt förstår, är att jag en gång hamnade i ett krig..jag såg soldater med gröna hjälmar smyga i något snår någonstans..och de fick syn på mig där jag stod..de sa till mig "Gå iväg härifrån!..och de var upprörda över att jag var där..
det förstår jag inget av..men jag gav mig av.
U R us
#6, Oj..undrar vad det där med kriget kan ha varit.. Jag är nybörjare på detta så jag har ingen aning om hur man ska tolka vad man får uppleva.. Kan inte komma på vad mina upplevelser var för nåt..