Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 910 ggr
Choklad
0

Dubbelkoll

Jag vill bara säga en sak ang att det har sagts härinne nu ett antal gånger att det övernaturliga ska vara bevisat, och dessutom dubbelkollat…men det är det ju! och dessutom av flera olika människor..och djur!

Allt som har upplevts och setts inom det övernaturliga är ju bevisat av så många genom hela människans historia, av alla urinvånare och nutidsmänniskor, alla upplever samma saker men i olika versioner….av individer som är oberoenda av varandra och aldrig har träffats….

Bråka inte nu …

U R us

unauthorized
0

Det visar bara att vissa människor som inte hittar en av dem känd förklaring på ett fenomen, tänker på samma sätt. De hänvisar till något övernaturligt istället för att leta upp den verkliga orsaken till fenomenet. Om en "urinvånare" från stenåldern gjorde en tidsresa till vår tid och fick se en TV så skulle han inte ha en aning om vad det var han tittade på och i hans sinnevärld skulle det enklaste sättet att förhålla sig till vad han ser vara att hänvisa det till andar eller något övernaturligt. Vi vet ju att det inte är andar för vi har en bevisbar förklaring.

[kvasthilda1972]
0

Människan har alltid varit maktgirig.

Ett sätt att få makt över människan är ju skrämsel.

I alla religioner finns en skrämselfaktor så som våran satan, endast religionernas präster visste hur man får bort det hemska genom att följa deras påbud och inte ifrågasätta, så skaffade religionen makt.

Den mediala världen har skrämt kyrkan eftersom de såg att vissa människor kunde mer än dom om det osynliga som dom själv använder i sin makttaktik.

Många som har ifrågasatt religionen och vägrat låta dom få makten över dom blev  kallade för bla häxor, hedningar, besatta och idioter.

Detta har ju följt med oss ännu i dessa tider.

Hur mycket bevis vi kommer att ge dom så kommer dom bara att förneka dessa eftersom dom är rädda att tappa makten om människan, den är dyrbar….

Inte undra på att vi så fort vi blir kritiserade intar försvarsställning eftersom vi blivit kallade så otäcka saker i alla tider.

Men egentligen är dessa bara rädda och tror att vi har makt som vi kan använda mot dom och visst finns det giriga människor som fått gåvan men använder den själv att få makt och pengar (så som svart magi), det finns även människor som inte har gåvan som lärt sig att tyda kroppsspråk mm för att lura till sig pengar och få makt så som vissa zigenare gjorde förr genom att säja " du har en förbannelse och ge mig mer pengar så ska jag ta bort den annars händer det något hemskt".( makt och pengar)

Dom förstörde mycket för oss seriösa som endast vill hjälpa för en god sak.

Choklad
0

# 2  Mycket bra sagt …

För mig känns detta från vetenskaparna som en förföljelse, men i denna tiden..därför jag gör dessa liknelser från häxornas tid…de påverkar mig mycket negativt, jag mår verkligen dåligt av att bli utsatt för detta hån, denna nedvärderande inställning mot oss som vet att de andra "världarna" finns..och är ett med den fysiska världen..ska vi alltid, i alla liv i alla tider, bli utsatta för detta hån? När ska de som vägrar se bli mogna? Vuxna?

Vad är det de egentligen vill? För det måste ju vara något mer än att försöka övertyga oss att de vet bäst..

Detta är en vendetta mot oss alla, för att någon har blivit besviken på något, det känner jag …

U R us

[Mastre]
0

Jag ser det här fenomenet lite varstans på nätet: ett webforum för ettbarnsfamiljer där ett par personer återkommande gick in och kritiserade föräldrarnas mer eller mindre frivilliga val (inte så roligt för de som önskade få fler barn men inte kunde), och vegetariska forum där icke-vegetarianer går in och trakasserar.

Det finns ett behov att provocera hos vissa människor och internet är ett lättillgängligt sätt att få utlopp för behovet, särskilt som man kan vara anonym och känna en viss distans till de människor man provocerar. Om det sedan handlar om antal barn, matval, livssyn eller annat spelar sekundär roll.

Sedan är det förstås vissa grupper som löper större risk att utsättas; invandrare, homosexuella, vissa andliga grupper… men det är nog för att det är för att det av tradition är lite mer accepterat att angripa dessa än att ge sig på till exempel cancersjuka eller förskollärare.

Problemet ligger hos dessa personer, och det är upp till dem att komma till självinsikt och hantera sitt beteende. Man kan hoppa över deras inlägg, svara kort eller inte alls och inte bry sig vidare. Att argumentera för att försöka få dem att förstå är meningslöst eftersom det inte är förståelse de är ute efter, utan kicken de får av att möta motstånd.

Denna kommentar har tagits bort.