Dumt gjort.....
För några år sedan var Jag med min familj på Lycksele Djurpark och vad tror ni jag mitt dumma nöt gör? Jo, jag sätter in mitt högra långfinger till vargarna mellan näten. Vips har en varg tagit skinnet på fingertoppen..aj aj!
Snacka om att jag hade tur för vargen hade kunnat tagit hela fingret eller ännu värre.
Har ni gjort något dumt som också kunnat blivit mer eller mindre farligt?
Usch, hehe ja det lät litet oövertänkt. jo, jag har nog gjort en del sådana där huvudlösa saker jag med, men kommer inte på nåt precis nu.
Nja mycket dumt har jag gjort…..men inte testat på det där än……Men man ska ju aldrik säga att jag inte skulle vara dum nog och göra det en dag utan att tänka till…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Det som var oroväckande var att barnen kunde sträcka in hela handen så jag sa till dem på Djurparken och de fixade mindre nätmaskor….

Japp, massor med gånger..senast igår brände två fingertoppar ordentligt i ugnen, glömde att det var hål i mina grytvantar..
kramar
#4 Aj aj….då ska du har på Aloe Vera men det vet du kanske redan?
…kom på en episod som inte jag personligen gjorde utan var del av dramat…..min äldste son var 4 år och vi var oxå på en djurpark och gick förbi en hage med stenbockar bl, a….och min son som är född i stenbocken blir självklart väldigt intresserad…..
Så staketet var en sorts gärdsgårdsliknande…och min son ville klappa en…då säger jag att här finns det en större springa som du kan sticka in överkroppen genom….och det gör han med och sträcker sig fram för att klappa en gullig liten stenbock….
Sen blev det inte så roligt längre….när han skulle tillbaka så fastna huvudet….vi fick inte loss den hur vi än böka o krångla….folk kom ju förbi…och skämmigt som det var så ville vi ju inte visa att han satt fast….
…så vi sluta varje gång med våra försök tills dom gick förbi…
Under tiden så kommer den största o ståtligaste stenbocken närmare o närmare….ve o fasa..
.nu börjar lillkillen få panik o likaså vi med…..vi drar o drar o flyttar på honom längs gärdsgården…och precis när stenbocken är framme och börjar se lite lömsk ut…så vips….kommer han loss…..
Detta kommer vi aldrig att glömma, tänk om han hade stångat honom…..jisses!
Men ni skall veta att det finns massor av bortgorda saker i min skattgömma….har förmågan att alltid hamna i sådana situationer….men med ett gott skratt förståss….
kram
Eija
Det måste ha gett dig en ökning av pulsen….tur att det gick bra!
Kramis 
Massor.. Jag har blivit biten av en sköldpadda. Dock var jag liten å dum men..
Värst tror jag det var när jag var ensam hemma och skulle poppa popcorn för ett tag sedan. Osså glömde jag mitt dumma nöt att lägga i popcornen! Så jag väntade ju på det skulle börja popa så började det ju brinna istället! Och jag har en sådan enorm eldfobi att jag bara skrek och sprang runt i en liten cirkel innan jag kom på att jag borde lägga på locket igen å försöka flytta på kastrullen ifrån plattan.
Tur som vara blev det inte allvarligare än så. Men jag är en sådan mes med eld. Det misstaget lär jag inte göra om i första taget i alla fall.
#8 Jag hade en sköldpadda ett tag när jag var liten! De kan faktiskt bitas ja……Oj…vilken tur du hade elden iaf…..
#9 ja dom kan ju det! Har haft 8 st sköldpaddor :) hade det när jag var mindre. Och inte så konstigt att de kan bitas bra. Dom har ju inte tänder utan sköldar i käften som de kan låsa. Sylvast. Inte så konstigt då. Jag hade dock tur för han släppte :)
Ja det var ju bara att ställa sig ovh börja skrubba allting! Tog mig några timmar kan jag tala om :P Tur som vara klarade sig fläkten med.
Jag har klantat till det ordentligt många gånger…Var i Helsingfors på semester för några år sedan… Besökte tivoli och skulle gå ner för en trappa och tappade kameran… rakt i skallen på en finne.
Fy vad jag skämdes… men kameran klarade sig iallafall.. och det gjorde finnen också..
Skulle kolla tänderna på mitt marsvin när jag var 10 - 11 år, inte att rekomendera han bet nästan rakt genom fingret.
När jag var 13 - 14 år tillbringade jag mycket tid alla somrar i min kompis sommarstuga. Där lärde jag mig mycket hyss och provade på allt man både får och inte.
Bla lånade vi hennes brorsas moppe och tok körde runt i skog och mark. Kompisen förmanade mig flera gånger, -Akta avgasröret det är kokhett. Vad gör jag mitt dumma nöt det första jag gör när jag kliver av i shorts och allt. Lägger benet på avgasröret, får fara till sjukstugan och lägga om hela sommaren för det vart ett djupt brännsår. Man lär sig av sina dummheter( tror jag)
Det var två saker jag kom på tvärt när Jeremina frågade, jag har säkert gjort en massa mer dumt.
Tatsu

Måste berätta en sak om en sak som hände på ett Zoo. Jag har inte inte varit med och upplevt detta själv, men en god vän till mig har berättat och sett detta.
Kanske både kunnat bli farligt men är också en väldigt rolig historia, som vi skrattat åt många gånger.
Det var så att några stod och tittade på chimpanserna. En karl där skulle retas med aoprna ( och det var ju dumt gjort tycker jag ) men måste ändå berätta detta. Han lade in en sten i ett godis papper och kastade in till chimpanserna. En av dem tog upp godiset som den säkert trodde att det var. Fick upp pappret och luktade på innehållet. Tittade på stenen och kastade den tillbaka och träffade mannen mitt i pannan. Ja,det kunde ju inte bli annat än skratt från de övriga som stod och tittade på. Så där fick han tillbaka för att han retades..
Jag var en gång i en djuraffär och min dåvarande sambo stod och gullade med en jättemysig kakadua. Så jag trodde att jag skulle kunna göra detsamma och sträckte fram handen. Men kakaduan såg mina målade naglar och trodde jag gav den något ätbart… AJ! Det blev hål in under nageln och en bit in i pekfingret.
En gång var jag och spådde mig vid en spågumma som hade en husvagn mitt på Vaksala torg i Uppsala. Hon var duktig! Men… då jag skulle betala, hade hon inte växel på en 500-ing, så hon bad mig be om det från hennes make, som kommit in för att dricka kaffe. Bredvid honom satt en liten chiwawa, men eftersom jag är uppvuxen med hundar och djur tog jag väl inte större notis om den. Så när jag sträckte fram femhundringen, flög chiwawan upp i luften och högg tag i mitt lillfinger, för att därefter sitta och dingla där med låst käft. Jag började naturligtvis blöda kraftigt av bettet och de blev jätterädda att jag skulle anmäla saken. Men jag insåg ju mitt misstag, hunden vaktade sin husse och visade sig vara en utmärkt vakthund trots sin lilla storlek!
# 13 hahaha..man får hoppas att mannen fick sig en läxa och förstod den..
U R us
Trots att en kompis gjort samma sak och berättat det så gjorde jag det också.
Sätter på ugnen och när den är varm och jag ska ställa in gratängformen så står stekpannan på gallret. Ställer ifrån mig gratängformen och tar ut stekpannan.
Men jag hade aloevera.
Eller som när jag på nåt vis fastnade med pekfingret mellan bak och framdörren på bilen. Tur det inte var centrallås och jag hade låst innan jag stängde dörren.
Men min bror gjorde nog det dummaste. Vi tre syskon satt bak i bilen och vi skulle kliva ur. Det var mest bilar med bara två dörrar då. Jag satt i mitten, brorsan klev ur på ena sidan och syrran på den andra. Jag kliver ur på brorsans sida som trodde jag klev ur på syrrans sida. Han tar i allt vad han kan och smäller igen bildörren. Det var bara det att mitt huvud var i vägen.
Kanske därför man är som man är.
och gör som man gör.
Skrev nog lite fel här…jag gjorde väl ingen dumhet..klantade till det. Startar en ny tråd om att göra bort sig på Livskvalitet.
Vilka historier…det är tur att man kan skratta åt dem iaf i efterhand.
Det där med avgasröret lät väldigt ont…
Men gubben med stenen istället för kola fick vad han förtjänade…
#14 det lät som om det måste ha gjort ganska ont men kan du skratta åt det nu, eller?
#16 Det är lätt att bränna sig i köket ju….men att få huvet klämt i bildörren måste ha gjort ont men jag tror inte du tog någon skada så det så! 
#17 Det var jag som var trött igår och la in trådar på fel sajt men det uppskattas tydligen här också eftersom jag får många svar med härliga historier.
Men Jeremina..du vet väl att vi gillar dig ? Vääldigt mycket!
U R us
#19 Gör ni? 
Ja det är väl klart…
…..
U R us
Och jag gillar er……