Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1889 ggr
Soffe
0

Förvirrad

Ja nu börjar jag bli trött på att läsa och höra att antingen är vi människor: Lite mediala, Jättemediala, Väldigt mediala. Hur ska det va egentligen och vad menas med detta? Är det skillnad på våra medialiteter hur mkt och lite eller vad handlar det om?

Det som stör mig lite är att jag har fått höra många ggr att jag är väldigt medial. Jahaa. Men varför upplever andra mediala mkt mer än mig då? Det tycker jag är väldigt konstigt.

Mads
0

Spelar det någon roll om man är lite, medium eller jättemedial ? Vi har mediala förmågor & alla på olika sätt. Sen tror jag mycket utvecklingen medialt går hand i hand med ens egna personliga utveckling, så är det i alla fall för mig. Har jag mycket annat i tillvaron att bearbeta och ta tag i, vilar min mediala utveckling tex.

Kanske rörigt svar, men lite vad jag tror i alla fall. Glad

Amor Vincit Omnia

[Pirkkolino]
0

Soffe..enligt mig, viktigaste är, att var och en känner sig själv och vet sin egen förmåga. Mig i alla fall spelar ingen roll vad andra tycker om min medialitet, eftersom jag har inget arbete i detta områden. Så känner jag, men vi människor är olika, och du har all rättighet känna så som du känner. Kram. Pirkkolino.

Soffe
0

Ja jag vet inte, men eftersom man får höra och läsa olika i böcker och personligen, så förstår jag liksom inte vad som menas. Intuition vet jag att jag har iaf, när jag kan lita till den.

Mads
0

# 3 Din mediala förmåga har ju många bekräftat flertalet gånger så inte ska du tvivla på den. Jisses, du fick ju fram superpersonliga saker om mig som ingen annan vet och som du definitivt inte skulle kunna veta annars Glad

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

#4 Ja men det var väl bara min intuition?

Hoppfull
0

Det här går ju inte att mäta heller. Och det finns ju inget som säger att medialiteten mäts eller avgörs av hur stora upplevelser man har.

Men det här är oxå en träningssak har jag förstått, precis som man utvecklar känslighet för dofter om man är en dofttestare utvecklar man känslighet för det mediala om man jobbar med det.

Sedan tror jag inte att man ska stressa fram saker, de kommer när man är mogen för dem, men träna för sin egen skull kan man ju alltid göra.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mads
1

# 5 Intuition är för mig en magkänsla, en känsla som leder en till vad man ska eller inte ska göra, vad som är rätt eller fel i en situation, vad man känner för något eller inte. Du såg saker som finns i mitt hem och visste bl.a min ena favoritlåt, det kallas jag att vara medial.Glad Intuitionen använder du för att bedöma eller betrakta något och kunna känna av det hela.

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

#6 Ja det har du rätt i..

Eija
0

Jag tror att när man får höra att man är t ex, jättemedial…så tror jag helt enkelt att man har medialiteten där, men att man måste öva upp den så att säga….och att ordet jättemedial helt enkelt menas att du kanske har jättelätt för att öva upp din medialitet….

sen detta med inituation.."stava"…är ju oxå något som man får öva upp….man har ju alltid haft den där "första tanken"…men ignorerat det …..själv har jag börjat att stanna upp o lyssna…för nu vet jag att det är min guide som talar då….så jag kallar inte det längre för initution…..

Men det är mitt sätt o tro, och vi alla har ju våra som vi trivs med och känner oss bekväma med….

kram

Eija

Soffe
0

#9 Tack för ditt svar Eija :-) Kan va så det menas..

[asamaria]
0

Sedan var det ju det här med blockeringar också. De begränsar oss så att vi inte ser hela bilden.

Kram Åsa

JILE
0

Bra fråga Soffe, har också undrat om detta.

Kram Jile

Soffe
0

#11 Ja blockeringar Ja.. Men varför upplever andra mer som har det mediala med sig, som har det mkt svårt och jobbigt. Dem har ju oxå blockeringar. Eller?

[asamaria]
0

Vi är alla olika och bär på olika blockeringar som uttrycks i olika beteenden och olika sjukdomar.

Soffe
0

Okej.. Det är nog inte meningen att jag ska förstå.. För det gör jag inte..

Denna kommentar har tagits bort.
Mads
0

# 15 Nu kanske det är jag som inte förstår, men vad är det du inte förstår vännen ? Vet att frågan låt knas Flört

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

#17 Den va bra Mads Glad

Jag förstår inte varför andra upplever mer än jag som oxå haft/har det jobbigt. Spelar det roll va det är för problem man har haft/har, som avgör hur mkt eller lite man ska få uppleva eller..

Anna-H-K
0

Jag tror att alla människor har en medialitet som går att utveckla.men alla kanske inte utvecklar den eller passar att tex arbeta som medium osv..!

Jag är övertygad om att vi också befinner oss i olika stadier i vår mediala/andliga utveckling! Endast vi själva sätter gränser…

Kram Anna

Mads
0

Jag tror inte det funkar som så att man kan mäta det liksom, om jag har det jobbigt tex så kanske jag hanterar det på ett sätt, det kanske upptar mina tankar och min själ på ett sätt. Medan en annan hanterar det annorlunda. Ibland är jag helt avstängd från det mediala och då har jag förstått att det är dags att vila från det och fokusera på annat. Och sen kommer det igen liksom. Så jag tror inte man kan jämföra sin förmåga med andras, det är så olika och hur det är för dig kommer du genom livet se och uppleva. Sen kan man nog blockera sig själv olika mycket också..tror jag.

Javisst var den klurig Skrattande

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

Känns ungefär som att någon tog bort min medialitet någon gång under barndomen, som att jag inte fick ha den öppen och därför blev jag stängd under många år.. Känns som att den legat under locket och väntat på att få komma ut.. Ja jag vet inte va jag babblar om nu, men det är så jag upplever det iaf..

Choklad
0

Men Soffe…kommer du ihåg när husägaren av detta huset jag bor i kom fram till dig och förmedlade saker som du inte hade en chans att veta? Skäms

Jag har det jobbigt och upplever en riktigt pressande stress just nu, och jag har stannat av i mina upplevelser, jag kan instämma i det som sägs här i tråden, att man blir blockerad av stressen och andra bekymmer..

U R us

Soffe
0

#20 Nä jag mäter inte så men det känns sorgligt att jag inte har den så öppen som när jag va barn.. Antagligen är det väl för att jag haft mkt med mig själv i vissa perioder, men vem har inte det här i livet..

#22 Jo lite kommer jag ihåg, men det va säkert bara min intuition och inte medialiteten som va där och visade mig.. Så klockren va jag väl inte..

Choklad
0

# 23 Kära du..det var inte intuision, han var hos dig, och hos mig med, jag kände hur kallt det blev…sedan märkte han tydligen att du var mera mottaglig än jag, så han var snabb att komma till dig istället. Hur de nu gör Obestämd

han är kvar här  jag ser hans skugga ofta nu…men han stör inte

du var klockren, (tyvärr) …hur kan du veta att vår gräsklippare är sönder? och att vår trapp är trasig? Det var vår lilla trapp i stora ingången som han visade dig, jag hade bara inte tankar på den just då..jag tänkte fel där..vimsig som jag är ..Skäms

han sa till mig att vattna blommorna innan han flydde till dig..Skäms

U R us

Soffe
0

#24 Ja det är en gåta för sig att de kan förflytta sig så Glad

Menar du att han slutade störa dig sen jag kommunicerade med honom?

Njaa.. Jag sa nog inte direkt att trappen va trasig.. Inte va jag kommer ihåg.. Gräsklipparn kommer jag inte ihåg vad jag sa om, mer än att du sa att ni behövde klippa gräset..

Choklad
0

Jag upplevde aldrig att han störde mig, men jag tvekade ju att prata med honom eftersom jag kände tunga energier omkring honom, men det visade sig att han var bara lite bestämd av sig..så han såg ju chansen att prata med dig eftersom du lättare hörde honom..eller såg vad han ville förmedla..han har alltid varit här och kollat, du löste den gåtan åt mig, jag har sett honom många gånger, men inte vetat vem han är..grabbarna störde honom så han ville komma och prata igen ju..det är ok…Glad

Så, tack för detKyss…nu är det balans mellan oss igen..tills nästa gång

U R us

Soffe
0

#26 Ja en mkt bestämd man som va envis.. Ja han visade mig bilder på det som va fel, men trappen kommer jag inte ihåg.. Minns bara att jag hörde hur det knarrade och stampade i golvet och det är ju inte trappen..

Va bra att det är balans hos er igen :-)

Kram!

Hoppfull
0

Jag täker oxå som så att det finns människor som utvecklar sin medialitet och ser massor utan att ha haft det svårt, så finns det människor som utvecklar sin medialitet och har haft det väldigt svårt och ser massor. Men det finns även människor som haft det väldigt svårt som inte utvecklar sin medialitet alls! Och människor som inte haft det svårt som inte heller utvecklar sin medialitet… alla varianter åt alla håll och kanter.

Så just den biten tror jag att du kan släppa helt för den har inget med din medialitet att göra.

Om du var mer öppen som barn så finns det ju där, du kanske snarare ska röja i bråten som ligger och täpper till den än fundera över din medialitet. Om den är övertäckt behöver du snarare hitta öppningen, medialiteten finns ju redan där!

Kanske blir det så att medialiteten ligger lite slumrande i väntan på att du ska städa så att den verkligen får det ljus och det utrymme den behöver?

Soffe
0

#28 Ja så är det nog.. Nu fick du mig på andra tankar Hoppis.. Städa har jag gjort och det håller jag än på med..

Hoppfull
0

Glad Jo den städningen tar ju lite tid för oss alla… så i takt med att du städar kommer säkert din medialitet att blomma ut allt mer Glad

Soffe
0

#30 Ja så är det nog Glad Tack Hoppis!!

Kram

Hoppfull
0

Kramkram!